Peugeot 306, 406 kombi - váš názor?
Moderátor: Moderátoři
Peugeot 306, 406 kombi - váš názor?
Ojetá Fábie zatím vychází pomìrnì dráž než ve srovnání s tìmahle, alespoò dle mého laického názoru, vzhledovì hezèími a vybavenìjšími auty. Máte s Pažouty nìkdo zkušenost? Doporuèíte èi ne a který z nich? Jaké jsou ceny ND ve srovnání se Škodou? Peugeot má prý problémovou elektriku.
Z peugeotem pár zkušeností mám. Mìl jsem 205 a táta má 406 2.0l.
Motorovì je to super, spotøeba pøi lehké noze mezi 8 - 9 l / 100km.
Osobnì bych šel rozhodnì radši do peugeotu než do fabie.
koukni na www.peugeot-club.cz na fóru ti poradí..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Motorovì je to super, spotøeba pøi lehké noze mezi 8 - 9 l / 100km.
Osobnì bych šel rozhodnì radši do peugeotu než do fabie.
koukni na www.peugeot-club.cz na fóru ti poradí..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
MaRtY
Tohle vyslo v jednom casaku (mimo jine).
- Přílohy
-
- P406.JPG
- (197.4 KiB) Staženo 115 x
-
- P306_2.JPG
- (173.19 KiB) Staženo 124 x
-
- P306_1.JPG
- (210.4 KiB) Staženo 161 x
Spousta kolegů, známých a kamarádů se mi diví, když říkám "NIKDY FÓBII". Prý proč nikdy - ale mně prostě tenhle Volkswagenovský pokus o plné auto na platformě koncernového POLOauta NEZVONÍ - měl jsem tu pochybnou čest jezdit s Fóbií krátkou i s kombíkem ve 3 různých motorizacích - "krátkou" 1,4MPI a kombi 1,2HTP (HRŮZA DĚS!!!) a 1,9D. A to jak v roli řidiče, tak cestujícího. A prostě NECHCI! To už Trabant byl prostornější a šel výrazněji "za plynem" (čest výjimkám 1,4MPI s červeným logem = motor 1,4 VW, nikoliv 3x uložená "škodárna"). Prostě raději Formana se 160 tisíci km na tachometru, než se různě omačkávat a nuceně kroutit v sardinkové škatulce s případným klaustrofobickým pojmenováním...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Co se tyka poruchovosti, problematickej kus se najde u vsech znacek. P309 je uz trochu historie, co se tyce elektroinstalace klasika, P406 je modernejsi - CAN/VAN. Problem je, ze neni amaterska diagnostika a katalogy nahradnich dilu. Fabie je bez fantazie, zato diagnostika i ETKA je fsude na webu. Taky mam auto od PSA, xsaru. U fabie jsem jsem zadnej stisnenej prostor nepocitoval, P406 na tom je lip. Fabie s motorem pod 1,6 je na prd, hodne si opravis sam, u pazouta budes vic odkazanej na servis, a nektery jsou zazitek na cely zivot - ale to je u vsech znackovejch.
Stísněnost ve Fóbii je PRO MNE krom "horkého" sedadla (pravé přední = spolujezdec/kopilot) BIG PROBLEM na všech místech - bohužel i u řidiče. Měřím 185cm a sedět na zadním sedadle je ve Fóbii pro mne děs běs, bída a utrpení - kolena pod bradou, do nártů mne tlačí spodní hrana přední sedačky a hlavou se tluču o střechu. Pouhé posazení se do stojící Fóbie za volant udiví mého odpůrce - vždyť je tam TOLIK prostoru!!! Ale zkuste si ve Fóbii absolvovat pár set km jako řidič - a zjistíte, že když nevímkterý
dělal design pedálů, na základě jakési
myšlenky posunul pedál plynu doprava od pedálu brzdy - údajně je jakýsi evropský předpis, nařizující minimální vzdálenost mezi pedály brzdy a plynu. "Šoupnout" spojku a brzdu doleva nešlo - tam je podběh LP kola, tak prostě pošoupli plyn doprava. Výsledek je ten, že když šlapete na plyn, musíte se chca nechca opírat pravou holení zleva o střední konzolu palubní desky. A opírání se tím samým místem okončetiny o poměrně tvrdý plast začne dřív nebo později vadit a potom i bolet. Bohužel, pokud chcete jet dál, musíte šlápnout na plyn...
Já osobně bych to vyřešil velkýma sikovkama nebo HERKULES hasákem, ale nevím, jak bych pak prošel STK... Ani netuším, jak tuto pro mne podstatnou vadu v pohodlí řidiče vyřešili u Fóbie II - a ani to nechci zjišťovat...
![Ignorant :ignore:](./images/smilies/icon_ignore.gif)
![Ignorant :ignore:](./images/smilies/icon_ignore.gif)
![Ignorant :ignore:](./images/smilies/icon_ignore.gif)
![Ignorant :ignore:](./images/smilies/icon_ignore.gif)
![Ignorant :ignore:](./images/smilies/icon_ignore.gif)
Já osobně bych to vyřešil velkýma sikovkama nebo HERKULES hasákem, ale nevím, jak bych pak prošel STK... Ani netuším, jak tuto pro mne podstatnou vadu v pohodlí řidiče vyřešili u Fóbie II - a ani to nechci zjišťovat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Abych se s Vámi podělil taky o názor. Kamarád je na Peugeoty "ulítlej". Měl dříve 306 - kombi - 1.6 16V - 65 kW a opravdu to auto nemělo poruchu. Prodával jej z 175 000 km za 90 000 kč. Motor šlapal jako hodinky a jediné co snad měnil byli čepy přední nápravy a rozvody,oleje a filtry. Je velký puntičkář a auto prodával jako nové...
Mno a nyní si koupil Peugeota 406 kombi 2.0 HDI - 80 kW - turbo z proměnnými lopatkami statorového kola. Má jej 4 týdny,a říká že zatím je v pohodě. Akorát,co má za závadu,která byla posléze odstraněna v servise byla ta,že se usaili nějaké drobné nečistoty ve ventilu,který řídí podtlakem naklápění těch lopatek turbíny. Takže motor jel do 2500 otáček jako mrtvý a najednou prudcve zabral protože se turbo roztočilo. Motor 2.0 HDI je velice pružný a tichý a na to že má nalítáno už přes 130 000 km a vstřiky jsou originální tak motor se těší naprostému zdraví a vstřikovače též. Jde jen o to zchlazovat turbodmychadlo před zastavením motoru a to neplatí jen u HDI motorů ale všeobecně u motorů z turbínou a obvzláště u benzíňáků - kde je teplota spalin větší
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A co se týče Fábie - mno první generace neměla na výběr z výkonných benzíňáků. Dělali se u ní jen motory z výkony od 37 kW ( 1.0 MPI ) do 74 kW ( 1.4 16V ) . Naftové motory už měli lepší výkonová spektra. Komůrkové od 47 kW a přeplňované turbodmychadly ze systémem vstřikování čerpadlo - tryska z výkony 74 kW až 96 kW. Nynější generace je na tom z benzínovými variantami lépe... Motory dostali lepší výkon a průběh krouťáku...
Mno a nyní si koupil Peugeota 406 kombi 2.0 HDI - 80 kW - turbo z proměnnými lopatkami statorového kola. Má jej 4 týdny,a říká že zatím je v pohodě. Akorát,co má za závadu,která byla posléze odstraněna v servise byla ta,že se usaili nějaké drobné nečistoty ve ventilu,který řídí podtlakem naklápění těch lopatek turbíny. Takže motor jel do 2500 otáček jako mrtvý a najednou prudcve zabral protože se turbo roztočilo. Motor 2.0 HDI je velice pružný a tichý a na to že má nalítáno už přes 130 000 km a vstřiky jsou originální tak motor se těší naprostému zdraví a vstřikovače též. Jde jen o to zchlazovat turbodmychadlo před zastavením motoru a to neplatí jen u HDI motorů ale všeobecně u motorů z turbínou a obvzláště u benzíňáků - kde je teplota spalin větší
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A co se týče Fábie - mno první generace neměla na výběr z výkonných benzíňáků. Dělali se u ní jen motory z výkony od 37 kW ( 1.0 MPI ) do 74 kW ( 1.4 16V ) . Naftové motory už měli lepší výkonová spektra. Komůrkové od 47 kW a přeplňované turbodmychadly ze systémem vstřikování čerpadlo - tryska z výkony 74 kW až 96 kW. Nynější generace je na tom z benzínovými variantami lépe... Motory dostali lepší výkon a průběh krouťáku...
Dovolím si nesouhlasit s Tvým názorem na teplotu spalin - dehťáky mají výstupní teploty o dost vyšší, zvlášť ty s turbem - spalovací teplota naftové směsi je vyšší, než u benzínu, i když je to zdánlivý nesmysl (bráno podle energetického potenciálu). Je to ale způsobené mnohem vyšším spalovacím tlakem dieselu (obzvlášť v případě chudých směsí při přeplňování) a také vyšším tlakem v momentě otevírání výfukového ventilu(ů) proti benziňákům. Právě proto je potřeba turba dehťáků mnohem lépe chladit - nechat je po jízdě chvilku "doblafávat" na nízké otáčky, aby se ochladila i ložiska přiváděným olejem, když už turbo "netáhne", ale točí se a je mazáno od motoru.tatramacek píše:...Jde jen o to zchlazovat turbodmychadlo před zastavením motoru a to neplatí jen u HDI motorů ale všeobecně u motorů z turbínou a obvzláště u benzíňáků - kde je teplota spalin větší![]()
![]()
![]()
![]()
...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ceny neřeknu, klimu nemám - klimatizuju šíbrem nebo dalšíma okýnkama....
Ale obnáší to kromě pořizovací ceny co rok nebo lépe co půl roku dezinfekci systému, aby se v tom vlhkém chladicím traktu nemnožily plísně, legionella a podobné svinstvo, které pak může vyvolávat infekce nebo alergie; dále výměnu filtrů - prachové, pylové, hepa a co já vím ještě, kontrolu stavu chladiva - vinou vibrací je systém méně těsný a chladivo utíká rychleji než z lednice klidně stojící v kuchyni. Připočítej zvýšenou spotřebu ohnivé vody - klimatizace má příkon zhruba 1-3kW, podle velikosti a výkonu klimy, něco sežere přímo od hřídele kompresor, něco málo ve formě elektrického proudu elektromagnetická spojka a řídicí serva v případě automatické regulace.
Jednoduše řečeno - NENÍ TO ZADARA.
Ale obnáší to kromě pořizovací ceny co rok nebo lépe co půl roku dezinfekci systému, aby se v tom vlhkém chladicím traktu nemnožily plísně, legionella a podobné svinstvo, které pak může vyvolávat infekce nebo alergie; dále výměnu filtrů - prachové, pylové, hepa a co já vím ještě, kontrolu stavu chladiva - vinou vibrací je systém méně těsný a chladivo utíká rychleji než z lednice klidně stojící v kuchyni. Připočítej zvýšenou spotřebu ohnivé vody - klimatizace má příkon zhruba 1-3kW, podle velikosti a výkonu klimy, něco sežere přímo od hřídele kompresor, něco málo ve formě elektrického proudu elektromagnetická spojka a řídicí serva v případě automatické regulace.
Jednoduše řečeno - NENÍ TO ZADARA.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
S tim se da souhlasit. Ono je to tim, ze i aftermarket dily vetsinou delaji Francouzi a ne Cong-Li nekde u ryzoviste. Taky jen malo dilu koupis pod rukou, ale zase Peugeoty se na sidlistich v noci neztraceji jako fabie.abg píše: Na druhej strane podla mojich informacii su najdrahsie diely na citroen a peugeot.
Na druhe strane, mam taky dve auta od Francouzu (Peugeot Partner a Xsaru) a muzu rict, ze treba Partner ma 8 let, najeto 130 000 a zatim videl servis zevnitr jen pri pravidelnych servisnich prohlidkach a jednou kvuli vymene plechu po mensi bouracce. Na motor nebo podvozek se zatim nemuselo ani sahnout...