Na Tvé první 2 otázky myslím velice trefně odpověděl Velký Konstruktér Pavel Dudek, tuším v Konstrukční Příloze AR - a teď kdybyste mě zabili, nevzpomenu si na přesný ročník - ale asi to bylo 1986, ta příloha pojednávala o kvalitním poslechu v automobilu, bylo to poprvé, co se na veřejnost dostala páně Dudkova "dítka" z řady DPA - a pan Dudek se tam vyjadřuje o lidech, kteří instalují do vozidla aparaturu s výkonem více jak 100W/kanál, jako o "postpubertálních adolescentech, hodlajících v autě simulovat Armageddonskou bitvu"...kbulda píše:Protože jsem v tomto oboru nevzdělaný, poučte mě prosím.
Na co je v autě potřeba zesilovač 250 a více W ?
Dá se pustit naplno, aniž by člověk ohluchl ?
Čím se takovýto přístroj napájí, auto má druhý alternátor
a akumulátor pouze pro něj, nebo ssebou vozí centrálu přiměřeného výkonu.
Když má centrála 230 V nepotřebuje napětí měnit, tak jak chtěl tazatel ?
Odpovědi na zbytek jsou asi takovéhle - vše se napájí z posílených akumulátorů, některé US profi-tuningy jich mají "na palubě" i 10ks (běžných 12V/cca50Ah) + k jejich dobíjení určený doplňkový alternátor, někdy i dva. Centrály na 230V pak používají oni šílenci, co po požití (nebo jiném způsobu aplikace do těla) jistých specificky působících látek strkají své palice do výstupních zvukovodů několikakilowattových PA systémů, rozmístěných při takové příležitosti zpravidla na (povětšinou) neoprávněně zabrané louce a produkujících do mnohakilometrové vzdálenosti se šířící "TUC-TUC-TUC-TUC-TUC...".