digitalni zesilovac s menicem napeti do auta

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

kbulda píše:Protože jsem v tomto oboru nevzdělaný, poučte mě prosím.
Na co je v autě potřeba zesilovač 250 a více W ?
Dá se pustit naplno, aniž by člověk ohluchl ?
Čím se takovýto přístroj napájí, auto má druhý alternátor
a akumulátor pouze pro něj, nebo ssebou vozí centrálu přiměřeného výkonu.
Když má centrála 230 V nepotřebuje napětí měnit, tak jak chtěl tazatel ?
Na Tvé první 2 otázky myslím velice trefně odpověděl Velký Konstruktér Pavel Dudek, tuším v Konstrukční Příloze AR - a teď kdybyste mě zabili, nevzpomenu si na přesný ročník - ale asi to bylo 1986, ta příloha pojednávala o kvalitním poslechu v automobilu, bylo to poprvé, co se na veřejnost dostala páně Dudkova "dítka" z řady DPA - a pan Dudek se tam vyjadřuje o lidech, kteří instalují do vozidla aparaturu s výkonem více jak 100W/kanál, jako o "postpubertálních adolescentech, hodlajících v autě simulovat Armageddonskou bitvu"...

Odpovědi na zbytek jsou asi takovéhle - vše se napájí z posílených akumulátorů, některé US profi-tuningy jich mají "na palubě" i 10ks (běžných 12V/cca50Ah) + k jejich dobíjení určený doplňkový alternátor, někdy i dva. Centrály na 230V pak používají oni šílenci, co po požití (nebo jiném způsobu aplikace do těla) jistých specificky působících látek strkají své palice do výstupních zvukovodů několikakilowattových PA systémů, rozmístěných při takové příležitosti zpravidla na (povětšinou) neoprávněně zabrané louce a produkujících do mnohakilometrové vzdálenosti se šířící "TUC-TUC-TUC-TUC-TUC...".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#32 Příspěvek od kbulda »

A já jsem si dosud myslel, že auto je k tomu , abych do něj občas nalil benzín a dopravilo mě spolehlivě a ekonomicky z bodu A do bodu B.
Myslel jsem též, že každé kilo které vozím zbytečně sebou navyšuje spotřebu. Vozit stále pár těžkých akumulátorů se dá přirovnat k elektromobilu.
To mě napadá, že tam by měl tazatel ( u elektromobilu ) dostatečně vysoké napětí.

Uživatelský avatar
Martinsix
Příspěvky: 83
Registrován: 13 úno 2005, 01:00

#33 Příspěvek od Martinsix »

Takove jedince co si do auta cpou kilowattove aparatury znam. A nejlepsi je jejich znalost automobilu. Na otazku, na co ma v aute airbag (ani nevim jak ta otaka vznikla), zcela vazne odpovedel ze jsou zde k tomu, aby se auto pri havarii (bouracce) nepomackalo. Ridic at si klidne mlati hlavou o palubni desku, hlavne ze se nam neohne volant :evil: .

Je to celkem OT, ale myslim si, ze s myslenim techto lidi to uzce souvisi.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#34 Příspěvek od EKKAR »

Lidem, kteří si udělají nebo lépe řečeno NECHAJÍ UDĚLAT podobný tuning, nezáleží na nějakém litříku spotřeby - to jsou lidé, kteří jezdí pro svou zábavu ve vozidlech s motorizací o objemu mezi 5 a 10 litry, velice hlučnými "sportovními" výfuky - a ty musejí něčím přeřvat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#35 Příspěvek od bu2520 »

víte ono to není tak úplně přesné, s těmi waty , lidmi a názory.Řeším t okaždý den mýty a omyly stylu páně Dudka atd. Samozřejmě je úzká skupina lidí kteří si chtějí nechat vypumpovat mozek z hlavy pomocí vysoké úrovně zvuku v autě, pak je druhá sorta a ti to mají jako hobby a na různých soutěžích soutěží kdo udělá větší kravál v autě, ale potom s tím autem nejezdí a když tak v klidu piánko ( to jsou pak třeba zesilovače Groung zero 6KW co se mi dostanou spálené na opravu) A teď ta hlavní skupina která to používá na pohodu jízdy totiž on subwoofer puštěný piánko, dobře přidělaný vibruje s celou kastlí a dost podstatně snižuje díky protivibracím hluk podvozku i motoru, ale ta kastle působí jako velký reproduktor a lidi co nesedí uvnitř to vnímají jak když jede cirkus nebo to známé tuc tuc . To je i odpověď na vysoký výkon zesilovačů , lidské ucho je nedokonalé a nízké frekvence slyší málo reproduktory mají nižší citlivost a těžkou membránu a když ještě máte rozkmitat kastli tak 100W je minimum. Ale hlavně jde o pohodlí za volantem no o zničení ušních bubínků. A na kabinu auta stačí pro poslech rádia bohatě 4*5W dobře udělaných. :-)

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#36 Příspěvek od Sendyx »

Hmmm, rozkmitaná kastle.. protihluk... to není jenom alkohol, že by nějaká syntetika ? :lol:

Když ses vrtal v těch ground poserech, změřil jsi někdy skutečný výkon do zátěže a porovnal s udávaným ? Já jsem měl v ruce pár repro této firmy, pak pár dalších leštěných prdů Pyle, Heco, Toxic a rozdíl mezi uváděnými parametry a realitou je značný, asi jako by vám v hospodě pivko místo půllitru donesli v panákovi a účtovali jako celý sud.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#37 Příspěvek od bu2520 »

no ground zero není sra**ka , taky se ty zesíky prodávají okolo 50 litrů za kus a na zátěži jsem ho měřil bohužel mám zdroj jenom 4KW a ty čtyři kila do 0,1ohm pustil sinus 200hz . Byl to monoblok jinak co se týká zesíků , tak slabé místo mají většinou ve zdroji pokud měřím výkon na kanál tak ho zdaleka přesahují. Ale pozor ty značky co píšeš já neznám. Dělám pouze ACR produkty čili Rodek Axton a Ground zera jen ty větší digitály od kilowaty nahoru. Tak nevím co se ti dostalo do ruky

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#38 Příspěvek od Sendyx »

Zesáků z téhle třídy jsem moc neviděl, ale reproduktory jo a výsledky měření byly zoufalé. Většinou nesoulad uváděných citlivostí aspoň 6, někdy i 10-12dB. Potkat autohifi repro, který stojí víc jak 5000Kč a aby u toho seděly parametry, tak to je skoro zázrak. Ale věřím, že existují i takové :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#39 Příspěvek od rnbw »

EKKAR píše:Lidem, kteøí si udìlají nebo lépe øeèeno NECHAJÍ UDÌLAT podobný tuning, nezáleží na nìjakém litøíku spotøeby - to jsou lidé, kteøí jezdí pro svou zábavu ve vozidlech s motorizací o objemu mezi 5 a 10 litry, velice hluènými "sportovními" výfuky - a ty musejí nìèím pøeøvat...
A potom je dalsia skupina, ktora ma motor o objemu tak 1,2 (HTP) az 1,9l (TDI) a na vyfuku nasadenu deravu ruru od komina.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#40 Příspěvek od bu2520 »

no repráky měřit nemám čím, tahle měření dělám na odporové zátěži. Ale obecně u těch repráků do aut to je taky otázka ozvučnice atd, přece jen dveře auta je prostředí velmi specifické, ale ty profi bassboxy na soutěže ty se ladí na specifickou frekvenci aby byl akustický tlak co největší. :-)) no někdo zase sbírá motýly

Uživatelský avatar
Hop377
Příspěvky: 439
Registrován: 19 čer 2004, 02:00

#41 Příspěvek od Hop377 »

Ako to je s tym vykonom u ZG? Podla toho co si napisal, tak mi to vychadza 100W/4Ohm.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#42 Příspěvek od Sendyx »

Udávání vlastností repra je jen jedno, prostě SPL ref je SPL ref a žádná ozvučnice s tím nic neudělá, je to vlastnost repra.

Nechápu filozofii toho, proč jsou ty takzvaně špičkové autozesilovače stavěny na nesmyslně malé impedance, to mají autohifíci nějaké postižení, a používají ty tlusté dráty jako falický symbol či co ? Pokud je něco děláno pro zatěžovací impedance ve zlomcích ohmu, nutně rostou ztráty ve vedení atd. Na to snad přišel už Edison, že je to neekonomické. Proč se i v autohifi nepoužívají normální impedance jako v profi ?

Uživatelský avatar
Hop377
Příspěvky: 439
Registrován: 19 čer 2004, 02:00

#43 Příspěvek od Hop377 »

Asi to bude dane tym, ze zosilnovac s oznacenim 4000W viac podporuje erekciu, ako ten ktory ma oznacenie 100W. Tdea aj vacsi predpoklad predaja autohifikom.
To BU2550:
Mozes mi dat priklad na repro s impedanciou 0.1 Ohm? A tiez by zaujimalo ako autohifici dokazu namerat v aute 160dB.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#44 Příspěvek od Sendyx »

Autohifíci těch 160dB měří svým vlastním autohifáckým certifikovaným měřákem, podobnost se sektou je čistě náhodná :D
Pravidla jedné ze soutěží jsou zde : http://www.dbdragteam.cz/index.php?page=prav_dbdrag

Na dvou fórech byla o tom docela srandovní diskuze :D
Naposledy upravil(a) Sendyx dne 10 kvě 2008, 15:19, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#45 Příspěvek od kbulda »

To bu2520
bu2520 píše: to jsou pak třeba zesilovače Groung zero 6KW co se mi dostanou spálené na opravu
Čím se napájí zesilovač 6 kW ?
Ohmův zákon snad stále platí
6000 W : 12 V = 500 A !
Jaké baterie ( kapacita a kusy ) se používají ?
Jaké vodiče ( průřez ) se používají na napájení ?
Jestli mi napíšeš , že 16 až 25 mm2, tak mi v těch výpočtech něco nehraje.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“