Vysoká škola

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od ZdenekHQ »

mtajovsky píše: A co se týče matematického aparátu, se kterým jsem se mořil ať už v teorii obvodů, v modelování soustav nebo ve fyzice - toho vůbec nelituji. Dodnes se o to mohu opřít.
Vidíš, a já z toho mám dodnes husí kůži :D

Naštěstí se nechystám navrhovat jadernej reaktor, takže snad ani nikomu neublížím.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Návštěvník

#17 Příspěvek od Návštěvník »

Zdravím, asi ste si povšimli, že je to názor už "profesionálneho dôchodcu" , (ale ešte nie dôchodcu), z doby "dávno minulej". A je to môj osobný názor. (Snáï mi ho dovolíte prezentova￾ ...).
Nikdy som netvrdil, že èoko¾vek, èo sa na VŠ uèí, je kontraproduktívne. Dokonca ani také predmety, ako boli MRH, PE, MF, ... - ak viete, èo tie zkratky znamenajú.
Taktiež 6 semestrov matematiky a 5 semestrov fyziky, s ktorými som sa ako priemyslovák tak isto trápil a ktoré boli "prijímaèkami" do kategórie "pán kolega", neboli zbytoèné. Minimálne vytriedili "životaschopných", (odpad tak 50%). Ja som sa o tieto vedomosti v mojej profesionálnej kariere "opieral" ve¾mi skromne.
Takisto mi dáte za pravdu, že vedomosti, najmä v elektronike, zastarávajú obrovskou rýchlos￾ou. Sústavné sledovanie diania je nevyhnutnou, nie však postaèujúcou podmienkou "ïalšej existencie".
A tak isto nemôžem akceptova￾ názor, že VŠ Vás dokáže nauèi￾ trebárs elektroniku, èes￾ výnimkám, ak nemáte vlastné základy a záujem. (Príkladom snáï môžu by￾ kolegovia z Vietnamu, ktorí boli ve¾mi nadaní a snaživí. Prvé tri roky exelovali a posledné dva roky sa vyslovene trápili).
Myslím si, že na VŠ bolo/je? tak 80% študentov, ktorí nevedia "èo èinia" keï tam idú, ïalších 10% je "teoretikov" - obyèajne zostávajú na škole a pod. ako pedagógovia a zbývajúcich 10% je tých, èo elektroniku doslova "cítia". No urèite ich "neurobila" VŠ, ale "vznikli" už predtým alebo paralelne pri iných aktivitách a škola ich len posunula vyššie.
V každom prípade to boli krásne èasi. Boli sme mladí a plní aj paralelných záujmov. Rozkvitala klubová èinnos￾ ... (Nkdy nezabudnem na Avie vyradenej techniky zo štúdia v Banskej Bystrici, ktoré sme dostali do internátneho rozhlasového štúdia).
Mám syna VŠ, a tak trochu chápem aj súèasnú "internetovú" dobu. No je to už niekde úplne inde ...
Zdravím všetkých, ktorí si ešte pamätajú, èo je to letovaèka a odsávaèka,

Dolfi

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#18 Příspěvek od Cust »

kdyby měli zaměstnávat VŠ na letování a pájení, tak by to bylo docela neekonomické ...

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#19 Příspěvek od Cust »

mtajovsky píše:
Anonym píše:Páni, a prečo si myslíte, že určitá VŠ Vás niečo konkrétne naučí? To Vás má/mala? naučiť základná a stredná škola. VŠ Vás má naučiť získavať informácie a riešiť vzniknuté problémy. V praxi toho zo školy asi moc "neschosňujete". Ale každý mi asi dá za pravdu, že ak študent čo len trochu chce, VŠ mu pozitívne "ublíži".
Já si ešte spomínam na predmet, kde sme pomocou obrovského matematického aparátu riešili obvody, (všeobecne, nie napr. nf), na elektrónkach. O rok išiel ctený pán profesor do dôchodku. Nepoužiteľné vtedy ani dnes po 30 rokoch.

Dolfi
Řekl bych, že je to poněkud fundamentální názor. Jasně, že na VŠ je jiný přístup než na střední škole. Ale není pravda, že vlastní přednášky neobsahují něco konkrétního a že škola je jen a pouze metodologickým vedením. Sám jsem navštěvoval přednášky téměř absolutně všechny a byl to zcela jednoznačně vědomostní základ. Skripta a literatura potom doplněk asi tak z 50-ti %. Pokud někde některý pedagog dá studentům jen seznam odkazů na literaturu a Internet, a myslí si, že je hotov, protože přece ukázal, kde a jak získat informace, tak si to po čertech zjednodušuje.

A co se týče matematického aparátu, se kterým jsem se mořil ať už v teorii obvodů, v modelování soustav nebo ve fyzice - toho vůbec nelituji. Dodnes se o to mohu opřít.
souhlas
dneska mě hodně mrzí, že jsem některé předměty zazdil a teď mě k tomu chybí matematický aparát (především teorie elmag pole a umělé inteligence) - kdybych se na to nevysral, mohl jsem spoustu věcí vyřešit jednodušeji
ono se na VŠ opravdu učí - není to metodika

Návštěvník

#20 Příspěvek od Návštěvník »



Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#21 Příspěvek od Cust »

Anonym píše:
Cust píše:kdyby měli zaměstnávat VŠ na letování a pájení, tak by to bylo docela neekonomické ...
Opäť príspevok "mimo mísu". Snáď ste to nepochopili tak, že miesto VŠ je za výrobným pásom. Skrátka, len nostalgia ... (Na Východe predsa vyrobia všetko a za neuveriteľné ceny). Ale ak ste "skutočný elektronik", občas si zrejme čo-to zletujete pre potešenie. JÁ OSOBNE !!! neuznávam absolventa VŠ - elektronika, ktorý mi z hrdosťou oznámi, že v živote nepotreboval ani nebude potrebovať multimeter a prípadne letovačku ...
u teoretika, který obor posunuje dál myšlenkově bych to pochopil, ne každý je bastíř
ostatně mám spoustu kamarádů kteří vystudovali ČVUT FEL a ani jeden se neživý pájením (elektronickýma součástkama) a to všichni dělají v oboru. Nedávno se mi stalo, že kamarád mě poslal fotku keramického kondenzítoru abych mu řekl co má říct v GM , aby mu prodali správný kondík - nerozluštil kód a nepoznal, že toto je keramický kondenzátor a to je solidně vydělávající absolvent elektro pracující v oboru u firmy Siemens dokonce nedávno povýšený na vedoucí post
Anonym píše:A poznamenať, že sa na VŠ predsa len učí, je tiež trochu vedľa. Nepoznám Váš vek. Ale len s vedomosťami z VŠ veľmi dlho nevystačíte.
Ano to nás na VŠ taky učili - bez kontinuálního vzdělávání nejde nic, ale to se snad může stát jen když je dotyčný na podpoře nebo přestane pracovat v oboru
Anonym píše:Nemám pocit, že by sa pri inflácii množstva VŠ, (pre istotu len na Slovensku), nejak ukrutne zvýšila úroveň absolventov. Skôr naopak.
to je logické
Anonym píše:A naviac, mám pocit, že súčasní mladí ľudia sú posadnutí "chorobou Windows" = problem = okamžité riešenie. ( Bez logiky a súvislostí. Príklad: Poznámka syna, keď ešte stál o môj názor: Ty znovu začínaš od "prvotnopospolnej spoločnosti").
vůbec nerozumím

Návštěvník

#22 Příspěvek od Návštěvník »



Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#23 Příspěvek od konosuke »

[quote="Anonym"]Páni, a prečo si myslíte, že určitá VŠ Vás niečo konkrétne naučí? To Vás má/mala? naučiť základná a stredná škola. VŠ Vás má naučiť získavať informácie a riešiť vzniknuté problémy. V praxi toho zo školy asi moc "neschosňujete". Ale každý mi asi dá za pravdu, že ak študent čo len trochu chce, VŠ mu pozitívne "ublíži".
Já si ešte spomínam na predmet, kde sme pomocou obrovského matematického aparátu riešili obvody, (všeobecne, nie napr. nf), na elektrónkach. O rok išiel ctený pán profesor do dôchodku. Nepoužiteľné vtedy ani dnes po 30 rokoch.

Vše, co jsem v životě doopravdy potřeboval jsem se naučil na základní škole. SŠ ale zejména VŠ - šikana, stress, buzerace, balast zcela nepotřebných informací a ztráta cenného času. Dnes ? řemeslník vyučenec libovolné profese je nejvíc žádaným "artiklem" na tzv.trhu práce ! Pravda, studoval jsem před revolucí (sametovou, 1989) a nebylo to ČVUT-FEL, medína ani právo. Postgraduál v dojčlandu taky obhájil,
1992-93 již tedy v nových ekon.podmínkách...ale stejně...trochu všeho lituji.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#24 Příspěvek od Radix »

konosuke píše: Vše, co jsem v životě doopravdy potřeboval jsem se naučil na základní škole.
A já v mateřské. A to jsem tam vydržel jen jeden den. O polední pauze, když se mělo spát a usnula i učitelka, jsem odešel v ponožkách ( v listopadu) domů.
Úplně mně to stačilo.

Uživatelský avatar
Sunmay
Příspěvky: 171
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Sunmay »

Díky za rozvynutí zajimavé diskuse ... už mám asi vybráno pokud mě příjmou do Brna tak asi Brno mám to blíž a znám tam víc lidí.

jinak základku sem posladní dva ročníky uplně nesnášel .. obzvlášť dejepisy a podbné předměty ... na střední už mě to teď taky trochu nudí už mi nějak nedává nic nového.

A navýšku se docela těším ... i když první dva semestry ... nevím, nevím ... já se těším na to odborné.
Jak sem se dostal k elektrotechnice? No to je jednoduché, kdy sem byl malý měl sem strašně moc rád stavebnice a to mi zůstalo ... a řekněte mi, která stavebnice má víc součástek :D

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#26 Příspěvek od konosuke »

Sunmay píše:Díky za rozvynutí zajimavé diskuse ... už mám asi vybráno pokud mě příjmou do Brna tak asi Brno mám to blíž a znám tam víc lidí.

jinak základku sem posladní dva ročníky uplně nesnášel .. obzvlášť dejepisy a podbné předměty ... na střední už mě to teď taky trochu nudí už mi nějak nedává nic nového.

A navýšku se docela těším ... i když první dva semestry ... nevím, nevím ... já se těším na to odborné.
Neboj, bude dobrý...Brno, starobrno a technika...skvělá volba, kombinace ! (neboť: Brno je zlatá loď, za děvčaty z Brna choď...) My měli sice velkou motivaci k VŠ studiu a to zkrácenou základní vojenskou službu (ZVS) na jeden rok (AVKVŠ), jinak 24 měsíců ! Dneska to již nikomu nehrozí, armádu máme profi. Ty budeš žít a studovat v civilizovaných časech, později pracovat ve svém oblíbeném oboru. Mnoho zdaru, úspěchů, držím palce !
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od stepa »

Sunmay píše:A navýšku se docela těším ... i když první dva semestry ... nevím, nevím ... já se těším na to odborné.
Spis prvni 2-3 roky...vlastni zkusenosti? Buzerace protokoly a podobnymi vymysly, naprosto kontraproduktivni! Predmety nic moc, az na par vyjimek(bohuzel obor se jmenoval Elektronika a sdelovaci technika, elektroniky moc nebylo). Pristup vetsiny profesoru: je vas moc, nezajimate me...ostatne, ani se nedivim.

Naopak magisterske studium je uplne jine kafe, pristup se otocil o 180˚(ono to bude take mozna tim ze nas je na oboru 20, misto 500 a povetsinou to vsechny zajima), obsah vyuky odpovida konecne plne nazvu...Aplikovana elektronika.

Uživatelský avatar
Aqarel
Příspěvky: 241
Registrován: 04 úno 2007, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Aqarel »

to summay: pokud jdes fekt tak se tam potkáme (pokud mě příjmou)

Uživatelský avatar
Sunmay
Příspěvky: 171
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Sunmay »

tak k magisterskému studiu je ještě docela daleko ... ale dostat bych se tam chtěl ...
no první smestry budu dřít matiku ... té sme měli docela málo ... zato si myslím, že základy a elektronika budou v pohodě.

díval sem se i na možnost jít dělat ... ale buť chtějí dva roky praxe v oboru nebo VŠ a nebo dokonce oboje ... a některá pracovní místa byla docela zajimavá jen ta praxe ...
Jak sem se dostal k elektrotechnice? No to je jednoduché, kdy sem byl malý měl sem strašně moc rád stavebnice a to mi zůstalo ... a řekněte mi, která stavebnice má víc součástek :D

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od stepa »

Sunmay píše:díval sem se i na možnost jít dělat ... ale buť chtějí dva roky praxe v oboru nebo VŠ a nebo dokonce oboje ... a některá pracovní místa byla docela zajimavá jen ta praxe ...
O bakalare, pripadne studenty bakalarskeho studia neni zajem...viz veletrh Ikariera u nas na skole(CVUT-FEL). Na rovinu ti reknou, az budete studovat magisterske studium, ozvete se.

Pokud chces delat uz ted v oboru, tak musis mit fakt bednu(a talent), pripadne znameho, ktery te nekam doporuci...mozna by se dost dalo delat s prorizlou hubou...proste bys je ukecal. Ale znas to...stesti nechodi po horach :wink: , sance je vzdycky alespon nejake promile.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“