Vysavač ETA, hoří jeden uhlík
Moderátor: Moderátoři
Dík chlapci za plodnou diskusi. Tato zde uvedená zkušenost se zkouškou závitového zkratu kotvy má naprostou logiku. Až se dostanu na chatě do své dílničky, hned to zkusím. Pokud by se závitový zkrat kotvy nepotvrdil, a naopak by byl závitový zkrat v jedné cívce statoru, měla by ta vadná cívka i při sníženém napětí a s vyřazeným rotorem začít po chvíli mnohem více hřát, než ta dobrá statorová cívka. Dám vědět jak jsem dopadl, ale ještě nevím kdy to zkusím.
Já nevím jak často má kotva "záviťák". Pokud mi hořela tak byla většinou odpálená jedna lamela nebo spíš jedno vinutí přerušený. Měřit se to dá těžko protože clelý vinutí je spojený do okruhu a tudíž při přerušení jednoho vinutí to má pořád obvod. Dá se to zjistit tak že do uhlíků pustíš cca 5V ss a měříš proud při pomalým otáčení kotvy. Proud nesmí výrazně kolísat.
..to bude jen ňákej odpůrek
Škoda mám málo času nechce sa my to tu rozvádzať ale zakaždým keď silné iskrenie z jedného uhlíka prechádza po obvode komutátora rotora do druhého uhlíka (sú to skoro až plamene)vždy samy potrvdil medzizavitový skrat.Mal som veľa prípadov na vrtačkách vysávačoch ale vždy to bol chytený rotor.
Takže ti pomôže výmena rotora a nie statorového vynutia.Zmerať záviťák je v domácich podmienkach skoro nemožné.Ja osobne mám na to vyrobený prípravok.Raz dávno som ho odkukal od jedného machra ktorý prevíjal u nás el.motory a niečo som sa od neho naučil.Rotory sú najchúlostivejšia súčiastka v motoroch.Veľká odstredivá sila a v poslenej dobe aj nekvalitná práca automatov dokážu s rotorom urobiť divi.A niekedy aj zanedbaná údržba motora. Toť moj názor s ktorím nemusíte všetci súhlasiť.
Takže ti pomôže výmena rotora a nie statorového vynutia.Zmerať záviťák je v domácich podmienkach skoro nemožné.Ja osobne mám na to vyrobený prípravok.Raz dávno som ho odkukal od jedného machra ktorý prevíjal u nás el.motory a niečo som sa od neho naučil.Rotory sú najchúlostivejšia súčiastka v motoroch.Veľká odstredivá sila a v poslenej dobe aj nekvalitná práca automatov dokážu s rotorom urobiť divi.A niekedy aj zanedbaná údržba motora. Toť moj názor s ktorím nemusíte všetci súhlasiť.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Poděl se s námi o ten prípravok, určitě by to zajímalo více bastlířů...DELONG píše:Škoda mám málo času nechce sa my to tu rozvádzať ale zakaždým keď silné iskrenie z jedného uhlíka prechádza po obvode komutátora rotora do druhého uhlíka (sú to skoro až plamene)vždy samy potrvdil medzizavitový skrat.Mal som veľa prípadov na vrtačkách vysávačoch ale vždy to bol chytený rotor.
Takže ti pomôže výmena rotora a nie statorového vynutia.Zmerať záviťák je v domácich podmienkach skoro nemožné.Ja osobne mám na to vyrobený prípravok.Raz dávno som ho odkukal od jedného machra ktorý prevíjal u nás el.motory a niečo som sa od neho naučil.Rotory sú najchúlostivejšia súčiastka v motoroch.Veľká odstredivá sila a v poslenej dobe aj nekvalitná práca automatov dokážu s rotorom urobiť divi.A niekedy aj zanedbaná údržba motora. Toť moj názor s ktorím nemusíte všetci súhlasiť.
To je výborná zkouška... Analogicky - šlo by zjistit závitový zkrat na statoru přivedením střídavky na dvě lamely komutátoru a otáčet rotorem? Asi by se to mohlo chovat stejně, ne?vybihal píše:Motorem teče daleko větší proud než v normálním stavu. Kartáč který je na tom hůř jak mechanicky (menší napětí pružiny jiný sklon vůči komutátoru) tak elektricky (menší dosedací plocha - vadně zabroušený) tak jiskří víc než druhý. Jestli je zkrat v kotvě zkouším orientačně tak, že kartáče vyndám a konce statorů spojím a do statoru přivedu 24-48Vstř. Kotvou musí jít volně otáčet.
Fungovat by to mělo, jen bys to musel na ty lamely přiletovat. Přikládám nákres přípravku, který používal kolega u nás v eldílně. Jestliže je vinutí dobré chová se jako bifilární a planžeta nebude magnetovat (je to v podstatě stejný princip jako v tom statoru).
- Přílohy
-
- pripravek.jpg
- (160.39 KiB) Staženo 127 x
VyBiSu
A izolanty!!!DELONG píše:Ano s týmto s tebou súhlasím.vybihal píše:Ano, je to na kontrolu kotvy. Statory zas tak často neodchází.![]()
![]()
Statory toho znesú hodne viac.Chudák kotvy tie trpia o hodne viac.Dynamická nevyváženosť,ložiská,pevnosť vynutia,komutátory,kvalita vodiča vynutia je toho viac a samozrejme prúd vynutia.
Malo toho viem,radšej sa spytam.