Vysavač ETA, hoří jeden uhlík

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#31 Příspěvek od Brozicek »

Dík chlapci za plodnou diskusi. Tato zde uvedená zkušenost se zkouškou závitového zkratu kotvy má naprostou logiku. Až se dostanu na chatě do své dílničky, hned to zkusím. Pokud by se závitový zkrat kotvy nepotvrdil, a naopak by byl závitový zkrat v jedné cívce statoru, měla by ta vadná cívka i při sníženém napětí a s vyřazeným rotorem začít po chvíli mnohem více hřát, než ta dobrá statorová cívka. Dám vědět jak jsem dopadl, ale ještě nevím kdy to zkusím.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#32 Příspěvek od mi-ro »

Já nevím jak často má kotva "záviťák". Pokud mi hořela tak byla většinou odpálená jedna lamela nebo spíš jedno vinutí přerušený. Měřit se to dá těžko protože clelý vinutí je spojený do okruhu a tudíž při přerušení jednoho vinutí to má pořád obvod. Dá se to zjistit tak že do uhlíků pustíš cca 5V ss a měříš proud při pomalým otáčení kotvy. Proud nesmí výrazně kolísat.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#33 Příspěvek od DELONG »

Škoda mám málo času nechce sa my to tu rozvádzať ale zakaždým keď silné iskrenie z jedného uhlíka prechádza po obvode komutátora rotora do druhého uhlíka (sú to skoro až plamene)vždy samy potrvdil medzizavitový skrat.Mal som veľa prípadov na vrtačkách vysávačoch ale vždy to bol chytený rotor.
Takže ti pomôže výmena rotora a nie statorového vynutia.Zmerať záviťák je v domácich podmienkach skoro nemožné.Ja osobne mám na to vyrobený prípravok.Raz dávno som ho odkukal od jedného machra ktorý prevíjal u nás el.motory a niečo som sa od neho naučil.Rotory sú najchúlostivejšia súčiastka v motoroch.Veľká odstredivá sila a v poslenej dobe aj nekvalitná práca automatov dokážu s rotorom urobiť divi.A niekedy aj zanedbaná údržba motora. Toť moj názor s ktorím nemusíte všetci súhlasiť.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#34 Příspěvek od tatramacek »

já s ním souhlasím. O kvalitě vinutí rotorů a nejen jich by se dalo polemizovat dlouhou dobu

Uživatelský avatar
tibi
Příspěvky: 390
Registrován: 14 dub 2006, 02:00

#35 Příspěvek od tibi »



Uživatelský avatar
tibi
Příspěvky: 390
Registrován: 14 dub 2006, 02:00

#36 Příspěvek od tibi »



Uživatelský avatar
zouzel1
Příspěvky: 360
Registrován: 04 čer 2007, 02:00

#37 Příspěvek od zouzel1 »

DELONG píše:Škoda mám málo času nechce sa my to tu rozvádzať ale zakaždým keď silné iskrenie z jedného uhlíka prechádza po obvode komutátora rotora do druhého uhlíka (sú to skoro až plamene)vždy samy potrvdil medzizavitový skrat.Mal som veľa prípadov na vrtačkách vysávačoch ale vždy to bol chytený rotor.
Takže ti pomôže výmena rotora a nie statorového vynutia.Zmerať záviťák je v domácich podmienkach skoro nemožné.Ja osobne mám na to vyrobený prípravok.Raz dávno som ho odkukal od jedného machra ktorý prevíjal u nás el.motory a niečo som sa od neho naučil.Rotory sú najchúlostivejšia súčiastka v motoroch.Veľká odstredivá sila a v poslenej dobe aj nekvalitná práca automatov dokážu s rotorom urobiť divi.A niekedy aj zanedbaná údržba motora. Toť moj názor s ktorím nemusíte všetci súhlasiť.
Poděl se s námi o ten prípravok, určitě by to zajímalo více bastlířů...

Uživatelský avatar
zouzel1
Příspěvky: 360
Registrován: 04 čer 2007, 02:00

#38 Příspěvek od zouzel1 »

vybihal píše:Motorem teče daleko větší proud než v normálním stavu. Kartáč který je na tom hůř jak mechanicky (menší napětí pružiny jiný sklon vůči komutátoru) tak elektricky (menší dosedací plocha - vadně zabroušený) tak jiskří víc než druhý. Jestli je zkrat v kotvě zkouším orientačně tak, že kartáče vyndám a konce statorů spojím a do statoru přivedu 24-48Vstř. Kotvou musí jít volně otáčet.
To je výborná zkouška... Analogicky - šlo by zjistit závitový zkrat na statoru přivedením střídavky na dvě lamely komutátoru a otáčet rotorem? Asi by se to mohlo chovat stejně, ne?

Uživatelský avatar
vybihal
Příspěvky: 297
Registrován: 04 čer 2007, 02:00
Bydliště: Suchý

#39 Příspěvek od vybihal »

Fungovat by to mělo, jen bys to musel na ty lamely přiletovat. Přikládám nákres přípravku, který používal kolega u nás v eldílně. Jestliže je vinutí dobré chová se jako bifilární a planžeta nebude magnetovat (je to v podstatě stejný princip jako v tom statoru).
Přílohy
pripravek.jpg
(160.39 KiB) Staženo 127 x
VyBiSu

Uživatelský avatar
zouzel1
Příspěvky: 360
Registrován: 04 čer 2007, 02:00

#40 Příspěvek od zouzel1 »

Šikovný přípravek, ale to je na kontrolu kotvy, chápu to správně?

Uživatelský avatar
vybihal
Příspěvky: 297
Registrován: 04 čer 2007, 02:00
Bydliště: Suchý

#41 Příspěvek od vybihal »

Ano, je to na kontrolu kotvy. Statory zas tak často neodchází.
VyBiSu

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#42 Příspěvek od DELONG »

vybihal píše:Ano, je to na kontrolu kotvy. Statory zas tak často neodchází.
Ano s týmto s tebou súhlasím. :prst: :prst: :prst: Statory toho znesú hodne viac.Chudák kotvy tie trpia o hodne viac.Dynamická nevyváženosť,ložiská,pevnosť vynutia,komutátory,kvalita vodiča vynutia je toho viac a samozrejme prúd vynutia.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#43 Příspěvek od jano2 »

DELONG píše:
vybihal píše:Ano, je to na kontrolu kotvy. Statory zas tak často neodchází.
Ano s týmto s tebou súhlasím. :prst: :prst: :prst: Statory toho znesú hodne viac.Chudák kotvy tie trpia o hodne viac.Dynamická nevyváženosť,ložiská,pevnosť vynutia,komutátory,kvalita vodiča vynutia je toho viac a samozrejme prúd vynutia.
A izolanty!!!
Malo toho viem,radšej sa spytam.

Uživatelský avatar
Jessy
Příspěvky: 87
Registrován: 29 dub 2007, 02:00

#44 Příspěvek od Jessy »

Zdravim, a jak se dá zjistit skrat ve statoru?

Uživatelský avatar
Jessy
Příspěvky: 87
Registrován: 29 dub 2007, 02:00

#45 Příspěvek od Jessy »

tatramacek píše:co to máš za vysavač ? Mám doma náhradní motory tak Ti mohu jeden vzít. Přes Studénku jezdím do Opavy :wink:
Ahoj, prosim te, nemas nahodou taky motor na etu 7400? Jestli jo, na kolikl by prisel? Dik

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“