CDI ze skůtru Honda Spacy125
Moderátor: Moderátoři
Taky jsem loupal destičku z krabičky, kdysi se to zalívalo lukoprenem. Po opatrném vyloupání jsem zjistil zkorodované součástky a úplně užrané vývody MAA 725-ky. Lukopren byl nějaký agresivní, nebo špatně namíchaný, úplná časovaná bomba. Stalo se to postupně u pěti kusů. Pak výrobce od zalívaní upustil...
tak jsem se dal do kuchání. posílám fotku.už teď je jasné, že je vevnitř nějaký "šváb"(asi mb4213) nevzdávám se naděje, že je jen na omezení otáček a že babeta zapojení to nahradí. kondík tam je 2,2 mikro 400V
- Přílohy
-
- cdkiki 002.jpg
- (58.75 KiB) Staženo 138 x
tak jsem vyrobil náhradní zapalovaní na principu babety. zapojil do skůtru a ono nic:( mel jsem totiž přehozenou anodu a katodu. tak jsem si to přepájel (na fotce to mám ještě špatně) a chytlo to na druhou otáčku. za chvilku to zdechlo. asi odešel kondík, byl dost zahřátej
- Přílohy
-
- babeta.jpg
- (33.89 KiB) Staženo 172 x
Pokud jsi tam dal ten co vidím na obrázku, tak se ani nedivím, že nejede.
Kondik musíš použít kvalitní pro pulzní zatížení. Řekl bych, že stačí do 1uF, použil bych 0,47uF. Zkus to jenom s jedním a případně přidej druhý.
Menší kondík se rychleji nabije, ale působí jako omezovač otáček, to musíš vyzkoušet.
CDI " BABETTA" jsem před léty dělal do KAWASAKI 50 a možná funguje dodnes.
Kondik musíš použít kvalitní pro pulzní zatížení. Řekl bych, že stačí do 1uF, použil bych 0,47uF. Zkus to jenom s jedním a případně přidej druhý.
Menší kondík se rychleji nabije, ale působí jako omezovač otáček, to musíš vyzkoušet.
CDI " BABETTA" jsem před léty dělal do KAWASAKI 50 a možná funguje dodnes.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Dnes to je ale brnkačka udělat elektronické zapalování. Když někdy před čtyřiceti lety potřebovali pánové Rain a Voňka do svého závodního motocyklu RAVO (složenina jejich jmen) s unikátním rotačním šoupátkem elektronické zapalování, tak dalo dovézt ze západu za v tu dobu neuvěřitelných 2.500 Kčs (více než měsíční plat).
v originálu jsem našel 2,2 mikro/400V (při kuchání jsem ho řízl). ten co je na fotce je jen na 100V, tak se asi prorazil. žádnej jinej dnes nemám:( moje zapalování zatím přišlo na 26+4kč:)
vrtá mi hlavou, co je za součástku černý obdélník na fotce vypájený vedle vypájeného kondíku) má rozměry asi 20x7x2mm jediný nápis SARBA.
má to dva silnější a dva slabší vývody a chová se to jako polovodič,
podle připojení v CDI to vypadá, že v té součástce je dioda i tyristor. dělá se něco takového?
vrtá mi hlavou, co je za součástku černý obdélník na fotce vypájený vedle vypájeného kondíku) má rozměry asi 20x7x2mm jediný nápis SARBA.
má to dva silnější a dva slabší vývody a chová se to jako polovodič,
podle připojení v CDI to vypadá, že v té součástce je dioda i tyristor. dělá se něco takového?
hledal jsem na netu něco k tomu švábu MB4213. našel jsem jen japonský návod asi na zapalování napájené z aku : http://www.110v.cn/html/1/9/2/20070706/15593_2.html
píšou tam něco o 5000 a 2300 a 8 stupňů. napadlo mě, jestli ten šváb nemění
předstih v závislosti na otáčkách. Je to přece jenom čtyřtakt, tak by se měl měnit předstih v závislosti na otáčkách, ne? přesně jak je na tom schématu, tak i u mě je desátej vývod u švábu přivedený na tyristor (je to ta černá součástka SARBA)
píšou tam něco o 5000 a 2300 a 8 stupňů. napadlo mě, jestli ten šváb nemění
předstih v závislosti na otáčkách. Je to přece jenom čtyřtakt, tak by se měl měnit předstih v závislosti na otáčkách, ne? přesně jak je na tom schématu, tak i u mě je desátej vývod u švábu přivedený na tyristor (je to ta černá součástka SARBA)
ještě jsem nezkoušel, jestli je špatný ten tyristor, nebo MB4213 (šváb) kdyby to byl šváb, myslíte, že by šel někde v česku sehnat? náhrada bude asi CP1023, FM4213
PS:stránka, co jsem uvedl jako japonský odkaz je čínská. Přesto mi to kamarád japanolog přeložil. MB4213 mění předstih v závislosti na otáčkách:(
Babeta zapojení bude fungovat, ale sníží se výkon:( budu muset opravit originál C.D.I . Snad bude špatnej jen tyristor.
PS:stránka, co jsem uvedl jako japonský odkaz je čínská. Přesto mi to kamarád japanolog přeložil. MB4213 mění předstih v závislosti na otáčkách:(
Babeta zapojení bude fungovat, ale sníží se výkon:( budu muset opravit originál C.D.I . Snad bude špatnej jen tyristor.
Kupovane asi nechces kvuli cene?
http://www.ignitech.cz/
www.imfsoft.cz/hardware/produkty/
http://www.velorexy.cz/garaz/beton/beto ... cni-soubor
jinak kondenzatorove zapalovani na pionyra bylo kdysi v: "Udelej/Urob si sam", a v Prakticke elektronice 3/2006, pred asi 3 roky tamtez rizeni predstihu s mikroprocesorem.
http://www.ignitech.cz/
www.imfsoft.cz/hardware/produkty/
http://www.velorexy.cz/garaz/beton/beto ... cni-soubor
jinak kondenzatorove zapalovani na pionyra bylo kdysi v: "Udelej/Urob si sam", a v Prakticke elektronice 3/2006, pred asi 3 roky tamtez rizeni predstihu s mikroprocesorem.
díky za odkazy. Zkusím doma prostudovat. Ještě jsem na netu našel toto:
http://www.minibike-shop.cz/cdi-turbo-r ... p-258.html
ATV má čtyřtaktní motor licence honda 110ccm
http://www.minibike-shop.cz/cdi-turbo-r ... p-258.html
ATV má čtyřtaktní motor licence honda 110ccm
skůtr stále ještě nejezdí. pořád nevím, čím nahradit součástku se čtyřmi vývody a jediným nápisem SIRBA. neporadíte někdo?
tu jsem našel nějakou další teorii, je to pro jiné HONDY ale funkci součástky SIRBA zatím neznám
http://www.brommerforum.nl/knowledgebase/Honda/MT/9
tu jsem našel nějakou další teorii, je to pro jiné HONDY ale funkci součástky SIRBA zatím neznám
http://www.brommerforum.nl/knowledgebase/Honda/MT/9
- Přílohy
-
- 1140796753.jpg
- (37.01 KiB) Staženo 223 x
Zdar mne take odešlo CDI na Suzuki DR600 a nelamal sem si z tím nìjak hlavu.. udìlal sem si to jak je tu u babetty jen sem to kapanek upravil a motorka bìží..
- Přílohy
-
- nahrada CDI.JPG
- upravene babetácke zapalování
- (31.86 KiB) Staženo 431 x