odpojit ci neodpojit ??!!
Moderátor: Moderátoři
odpojit ci neodpojit ??!!
Caute,jiz delsi dobu pracuji v autoopravarenstvi a resim v me mozkovne zdali pri svareni tzv.CO-čkem je nutnost odpojit baterku ci je to jedno?
Kazdy ma na to odlisny nazor a me by zajimal vas a vase zkusenosti.
Dik Petr
Kazdy ma na to odlisny nazor a me by zajimal vas a vase zkusenosti.
Dik Petr
Je to lepší odpojit - i když podle katalogu by diody měly vydržet těch cca 70V zapalovacího napětí svářečky bez úhony a baterka požere i vyšší impulsy. Risk je někdy zisk, ale v tomhle případě je riskováno moc.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
A smotej s černým. Displej by se měl zastavit na 0001.Crifodo píše:Přeštípni červený.
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 09 črc 2008, 21:22, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Pokud se vaří na kastli, znamená to, že je na ní asi dst koroze - nebo bylo. To znamená, že kastle nemá dokonalý kontakt a pokud se zemní kleště od svářečky blbě uchytí, může procházet zpětný proud třeba od zadního blatníku přes nějaký drát "dopředu" k motoru. Stačí, aby byla odpojená baterka a něco zapnutého a špičky mají volné pole - tomu lze předejít právě odpojením baterky I alternátoru... Pro jistotu jsem u aut chystaných k podobným operacím odpojoval veškerou elektroniku...rezis píše:Takovy bylby dotaz ale jak se na ty diody muze dostat nejaka spicka?
A to, že zapalovací napětí na svářečce je v oblasti 70-100V (když vezmeme TIG s vn zapalováním, tak klidně i kV!!!), zatímco napětí na oblouku je kolem 15-20V (jenom...), snad nehodlá nikdo z přispívajících zpochybňovat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nejvhodnější místo pro "kleště" je pro běžnýho mechanika motor - není tam barva. To bude zřejmě onen kritický bod....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Svářeči jsou zázraci! Raději odpojit a všude, kde budeš vařit, tak zkontrolovat, jestli tam není nějaká kabeláž a plasty. Pokud budeš vařit někde poblíž nádrže, tak buď ji vymontovat, nebo aspoň odkalovákem vypustit všechen benzín, čí naftu a do nádrže nafoukat CO2 a zavřít víčko. Odletující kuličky jsou hodně dlouho žhavé. To nakonec poznáš, až ti nějaká vlítne do boty. To se smíchu nezdržíš. Není špatné mít při ruce i hasičák. Ovšem takový, který je schopen přerušovaného hašení, abys jich nemusel mít na auto 10. Pokud neuvidíš na druhou stranu svářeného místa, tak se i vyplatí mít nějakou dobrou duši, která bude koukat, jestli tam něco nedoutná na druhé straně a musí být schopná i ten hasičák použít. Od prvního plamínku ke shoření auta uplyne neuvěřitelně krátká doba.
Výrobci vůbec nepočítali se svářením po montáži kabelů. Ve výrobě se napřed sváří a pak drátuje.Topik píše:tak jediny problem tedy vidite v odkoureni diod v altiku a co R.J.motoru ABS,AIRBAG, Komfortky atd. i pro ne je velke riziko?? Nebo s tim trochu vyrobci pocitali??
A pak se má jen jezdit, nikoli svářet.
Proto si musíš dávat bacha na to, aby se cizí napětí nikam do rozvodů nedostalo.