Schema zapalovani VARI
Moderátor: Moderátoři
Schema zapalovani VARI
Dobry den.Nemate nekdo prosim schema zapalovani k Vari-Tera?je tam to bezkontaktni (zalita civka u hlavy pod narzi,jak casto zlobi).Zkusenosti mam z babety,kde sem se dost vyvstekal.Schema by pomohlo moc.DEKUJI VSEM ZA RADY.
pokial je to to povodne čo je cele zapalovanie zaliate v takej hmote aj s elektronikou tak by to malo byť tyristorove, mal som ho tiež vadne potom som dal to vadne jednemu manikovi nech mi tu hmotu rozreže a vykucha plošak no aspon som videl jak to vyzeralo , ale schema bohužial nemám, pokial viem tak to zapalovanie má tri vývody + skratovací vodič a VN k sviečke .
veľa zdaru pri oprave , ale ja som ho nahradil novým zapalovaním VAPE myslim že Z19 alebo tak nejako, malo už aj vývod na predne svetlo
veľa zdaru pri oprave , ale ja som ho nahradil novým zapalovaním VAPE myslim že Z19 alebo tak nejako, malo už aj vývod na predne svetlo
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Není VARI jako VARI, už je několik typů, dokonce nějaký italský. Včera jsem měřil jednu asi přerušenou zapalovací cívku v magnetu. To je stejně neopravitelný, mění se celá kulatá deska s cívkama nebo ta zalitá tyristorová jednotka s tím káblíkem na svíčku. Jen vědět co je vadné a vše stojí velké peníze.
Jo vim ze je jich je vic typu.Tahle je vyrobena v mepol libice typ je to JM4 003 rok vyroby 1991.Me jde jen o to najit zavadu(co vymenit)Vim ze sou to strasny palky.Na ty zality indukce je napsano PAL a dlouhy cislo.tahle vari je jedneho prazaka,vyjedes ni jednou za rok,jinak stoji ve stodole.Ja mam z roku 85 jezdi porade nijak ji nesetrime a maximalni spokojenost,menil sem jen oblozeni spojky a svicky.jeto klasika kladivko civka zaroven i s induckou.
Diky za rady
Diky za rady
jj ved práve to , ešte ked som ten JIKOV JM4-003 mal a raz to nechcelo vobec chytnuť , tak som poprosil suseda tiež s tým motorom že nech mi na chvílu požičia tu jednotku zapalovania , zapojil som a naštastie motor chytil takže som vedel že je vadná ta jednotka, skus niekoho v okolí či nemá nejaku funkčnu na zviš alebo či by ti ju niekdo nepožičal. neviem prečo ale tie československe jednotky zaliate ešte v takej hnedej hmote sa kazili jak na páse, tie nove čo som mal potom VAPE už držali , a šlapalo to v pohode.Mirda píše:Není VARI jako VARI, už je několik typů, dokonce nějaký italský. Včera jsem měřil jednu asi přerušenou zapalovací cívku v magnetu. To je stejně neopravitelný, mění se celá kulatá deska s cívkama nebo ta zalitá tyristorová jednotka s tím káblíkem na svíčku. Jen vědět co je vadné a vše stojí velké peníze.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Jak už se tu psalo, je několik bezkontaktních zapalování.Číslo, které uvádíš na mé "cívce" není, ale jsou v podstatě dva typy. Jeden má 3(fastony) přívody z motoru+zkratovací vývod+vývod na svíčku, druhý o drát méně.Vyvztekal jsem se s oběma. Napiš, který to je a schema,sice asi bez hodnot, bych mohl vyhrabat.Je jednoduché, pokud se ještě pamatuji.
Dneska sem se na to chvilku dival,ten modul je v haji,protoze je chcipaci drat jetrvale spojeny s kostrou.(po vyndani modulu.je to ten modul s chipacim drtem,inducnim a s jednym sirokym fastonem a dvema normalnima fastoma. je na ni pal a cislo 443 213 220 080.Takze zitra zkusim sehnat neco jinyho.Jinak schema pokud se ti povede najit tak me zajimaj vsechny.DEKUJI VSEM drzte palce at je to opravdu tim.
Tak to čísílko, se shoduje s mým.Je se podívej na fastony, je každý jiný (blbuvzdorné opatření). K jednomu, asi prostřednímu, by měl vést modrý drát.Zkus ho proměřit ohmmetrem proti kostře (směrem do motoru).
Měl bys tam něco naměřit,ne zkrat, ale cívku.Tohle vinutí se rádo přerušuje. Jestli je pryč, tak Tě docela lituju.
Měl bys tam něco naměřit,ne zkrat, ale cívku.Tohle vinutí se rádo přerušuje. Jestli je pryč, tak Tě docela lituju.
držím palce, jo ten VAPE bol VAPE naisto ale či to bol presne Z19 si nepamätám už VARI system nemám tri roky holt ukradli mi ho.
ale bolo to VAPE malo tiež skratovací vodič, tri fastony , vodič pre vývod trvalích +6 V (+12V ???) a potom samozrejme VN kabel s fajfkou na sviečku, to zapalovanie sa asi dalo použiť aj na motory AZGAT pretože ony mali to predné svetlo a tam bolo napajane asi tými +6V . ja som ho zapojené nemal po montáži modulu som si len na skušku zmeral na nom napätie a sedelo, potom som ho zmotal a zaizoloval proti dotyku s kostrou.
Ale prajem štastnú ruku pri nakupe noveho zapalovania.
ale bolo to VAPE malo tiež skratovací vodič, tri fastony , vodič pre vývod trvalích +6 V (+12V ???) a potom samozrejme VN kabel s fajfkou na sviečku, to zapalovanie sa asi dalo použiť aj na motory AZGAT pretože ony mali to predné svetlo a tam bolo napajane asi tými +6V . ja som ho zapojené nemal po montáži modulu som si len na skušku zmeral na nom napätie a sedelo, potom som ho zmotal a zaizoloval proti dotyku s kostrou.
Ale prajem štastnú ruku pri nakupe noveho zapalovania.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu