Nahravanie hudby na videokazetu
Moderátor: Moderátoři
Nahravanie hudby na videokazetu
co si myslite o nahravani hudby na videopasku.oplati sa to este?
niekedy som nahraval hudbu z grama a cd na videopasku vo videu JVC HR-D370E HI-FI Stereo,malo vela tikovych funkcií,ved to video stalo v roku 1987 v prepocte na kčs 39000.kvalita zvuku bola porovnatelna s cd a v rezime LP som jej mal az 8 hodín.teraz mam VCR FUNAI 29D-864 Stereo HI-FI a tiez som dal par mp3-jak na VHS.
tak co si o tom myslite?
dakujem za uvahy.
niekedy som nahraval hudbu z grama a cd na videopasku vo videu JVC HR-D370E HI-FI Stereo,malo vela tikovych funkcií,ved to video stalo v roku 1987 v prepocte na kčs 39000.kvalita zvuku bola porovnatelna s cd a v rezime LP som jej mal az 8 hodín.teraz mam VCR FUNAI 29D-864 Stereo HI-FI a tiez som dal par mp3-jak na VHS.
tak co si o tom myslite?
dakujem za uvahy.
no ja ti neviem clovece, ja by som nieco take urcite nerobil. vravis ze tam vleze 8 hodin, tak preco nezalohovat mp3 na CD alebo DVD? je to lacnejsie a urcite aj rychlejsie vzhladom na dobu pristupu k jednotlivym pesnickam.Ked si vezmes ze nejaka MP3-ka s dlzkou cca 3 min v CD kvalite ma dajme tomu 4,5 MB tak ti vlezie na CD cca 8h a DVD asi 50h, tak vazne neviem preco dnes uvazujes o analogovom zalohovani?
Video je urcite dobre zaznamove zariadenie pre sukromne radia kde potrebuju mat zo zakona nahrane vsetko co vysielali mesiac dozadu. Proste na zalohovanie ale kopirovat MP3 na analog pas je uz dnes archaicke. Ani nie tak kvalitou zaznamu ale skrz dlhy pristup k pesnicke, medium je oproti CD ci DVD drahsie, tazsie, kazovejsie....
Mozno to pouzit pri nahravani dakeho koncertu alebo zaznamove zariadenie do skusobne ale inak asi nie.
Mozno to pouzit pri nahravani dakeho koncertu alebo zaznamove zariadenie do skusobne ale inak asi nie.
re
co sa tika kazivosti VHS a CD ta CD staci poskrabať a uz je nefunkcne a VHS a po skrceni pasky je funkčne,ale ovšem nizsia kvalita zvuku.
Re: Nahravanie hudby na videokazetu
VHS s HiFi zvukem (do šikmých stop) je dobrá věc, nahrávka má solidní poměr s/š a hlavně to má velkou přednost: můžu si naprogramovat snadno timerem, kdy chci natočit nějakou akci v nepřítomnosti. Video se zapne a zase vypne. To je funkce, která se na PC nebo jinde dělá podstatně hůř. 8 hodin v LP režimu za 60,- Kč kazetu taky nemá konkurenci. Prostě svoje výhody to má. Kvalita není špičková a vyhledávání je pomalé, ale jako archivace nebo hudební kulisa to bohatě stačí.
Zvuk na video
Tohle používá dokonce Český rozhlas. Na VHS, samozřejmě do HiFi stop, se nahrává výstupní signál ze studia, to, co jde do modulačních linek směrem na vysílač. Prý se to vyžaduje ze zákona.
Pokud jde o domácí využití, myslím že to význam má a bude mít, ale jen v některých málo rozšířených aplikacích. Mnozí znalci zvuku, kteří dodnes dávají přednost vinylové desce (a nejspíš elektronkovému zesilovači) tvrdí, že zvuk HiFi stop videorekordéru je velice blízký zvuku vinylové desky. Mohou si takto vyrobit duplikát z desky, kterou by dnes těžko koupili-nebo si udělat kopii pro zálohu. Této teorii věřím-celá cesta signálu zůstává analogová, zvuk není narušen kvantizačním šumem a už vůbec ne kompresí, jako je tomu u MP3. K záznamu je použita frekvenční modulace.
Ano, pokud jako zdroj signálu slouží MP3, je určitě lepší na záznam na VHS zapomenout. Pokud LP, a máme v plánu zachovat přirozený zvuk z analogu, tak možnost využití videa jako špičkového magnetofonu je.
Podle mě myšlenka, že zvuk z MP3 je srovnatelný s CD či kvalitním signálem na VKV je od základu mylná. MP3 vzniklo jako kompresní formát pro internetové audio a klasickému digitálnímu záznamu pomocí PCM (CD) či kvalitnímu analogovému záznamu (LP, VHS, kvalitní cívkový magnetofon na min. rychlosti 19cm/s) konkurovat nikdy nemůže. Zkoušeli jsme to s kamarádem, on přehrával, buď CD nebo MP3 na 128 či 192 kBit/s a já posouchal na uzavřených sluchátkách DT231 Galactic. Pak jsme se vyměnili. Měli jsme zjistit, z čeho se hraje. Odhalit MP3 opravdu nebyl problém. Navíc se mnohdy tento formát používá jako vysílací u soukromých rádií. Výsledkem je velmi ostrý, nepřirozený zvuk plný sykavek a retnic, jako by měl vysílač poruchu v modulaci ("přetažená" preemfáze?). Podle mě současný VKV rozhlas umí poskytnout mnohem vyšší kvalitu zvuku, není-li zdrojem modulace MP3 přehrávač! Používá se to hlavně z technických důvodů, hlavně když se hraje na přání. Moderátor mluví s volajícím, mezitím už hledá písničku v databázi a pak hraje přímo z PC. Nemusí mít kolegu, který by pořád hledal CD po šuplících. Kvalita je bohužel taková, jaká je. Ale nakonec, na tu neposlouchatelnou technohudbu, kterou hrají mnohá soukromá rádia, to plně vyhovuje.
Záleží na co to kdo bude používat. Jestli jako "zvukovou kulisu", třeba někam do hospody, kde se stejně hodně mluví a jde jen o to, aby tam něco hrálo, tak je MP3 nejlepším řešením. Pokud na duplikaci z CD tak je určitě lepší to přepálit. Pokud na nahrávání z LP, či vůbec pro příznivce analogového audia, tak bych možnost využití VHS videa jako špičkového magnetofonu určitě zkusil.
Pokud jde o domácí využití, myslím že to význam má a bude mít, ale jen v některých málo rozšířených aplikacích. Mnozí znalci zvuku, kteří dodnes dávají přednost vinylové desce (a nejspíš elektronkovému zesilovači) tvrdí, že zvuk HiFi stop videorekordéru je velice blízký zvuku vinylové desky. Mohou si takto vyrobit duplikát z desky, kterou by dnes těžko koupili-nebo si udělat kopii pro zálohu. Této teorii věřím-celá cesta signálu zůstává analogová, zvuk není narušen kvantizačním šumem a už vůbec ne kompresí, jako je tomu u MP3. K záznamu je použita frekvenční modulace.
Ano, pokud jako zdroj signálu slouží MP3, je určitě lepší na záznam na VHS zapomenout. Pokud LP, a máme v plánu zachovat přirozený zvuk z analogu, tak možnost využití videa jako špičkového magnetofonu je.
Podle mě myšlenka, že zvuk z MP3 je srovnatelný s CD či kvalitním signálem na VKV je od základu mylná. MP3 vzniklo jako kompresní formát pro internetové audio a klasickému digitálnímu záznamu pomocí PCM (CD) či kvalitnímu analogovému záznamu (LP, VHS, kvalitní cívkový magnetofon na min. rychlosti 19cm/s) konkurovat nikdy nemůže. Zkoušeli jsme to s kamarádem, on přehrával, buď CD nebo MP3 na 128 či 192 kBit/s a já posouchal na uzavřených sluchátkách DT231 Galactic. Pak jsme se vyměnili. Měli jsme zjistit, z čeho se hraje. Odhalit MP3 opravdu nebyl problém. Navíc se mnohdy tento formát používá jako vysílací u soukromých rádií. Výsledkem je velmi ostrý, nepřirozený zvuk plný sykavek a retnic, jako by měl vysílač poruchu v modulaci ("přetažená" preemfáze?). Podle mě současný VKV rozhlas umí poskytnout mnohem vyšší kvalitu zvuku, není-li zdrojem modulace MP3 přehrávač! Používá se to hlavně z technických důvodů, hlavně když se hraje na přání. Moderátor mluví s volajícím, mezitím už hledá písničku v databázi a pak hraje přímo z PC. Nemusí mít kolegu, který by pořád hledal CD po šuplících. Kvalita je bohužel taková, jaká je. Ale nakonec, na tu neposlouchatelnou technohudbu, kterou hrají mnohá soukromá rádia, to plně vyhovuje.
Záleží na co to kdo bude používat. Jestli jako "zvukovou kulisu", třeba někam do hospody, kde se stejně hodně mluví a jde jen o to, aby tam něco hrálo, tak je MP3 nejlepším řešením. Pokud na duplikaci z CD tak je určitě lepší to přepálit. Pokud na nahrávání z LP, či vůbec pro příznivce analogového audia, tak bych možnost využití VHS videa jako špičkového magnetofonu určitě zkusil.
hudba na videokzetě
Jak již bylo předsláno, tento způsob záznamu je stále aktuální, takže se shání šestihlavá videa s možností ruční regulace úrovně záznamu ve zvukových stopách. Vyznavači nejvyšší možné kvality analogového záznamu neuznávají žádné digi komponenty, ale pouze vinyl, elektronkový zesilovač a magnetofonový pásek se záznamem v šikmých stopách. Je tedy vidět, že analog i přes drtivý nástup nul a jedniček téměř ve všem, stále ( a snad i oprávněně) žije. Je těžké posoudit v čem to je, ale kvalitní elektronkové zařízení má pro subjektivní dojem daleko příjemnější zvuk, než nejmodernější polovodičová technika. Takže díky za šikmé stopy, které záznam na magnetický proužek ještě kousek posunuly vpřed.
komprese
Pravda, ke kompresi ve smyslu kódování nedochází, před záznamem do šikmých stop ale se používá analogová komprese dynamického rozsahu 2:1, t.j. při poklesu vstupní úrovně např. o 20 dB se úroveň záznamu sníží o 10 dB. Při snímání se rozsah po detekci v opačném poměru expanduje. A to v celém pásmu. V zásadě jde o téměř identický proces, jako u systému dbx.
Takže, jestli FM záznam v šikmých stopách má dosažitelný odstup rušivých napětí nějakých 50 dB, tato komprimace ho zlepší teoreticky na 100 dB, nicméně prakticky se vyskytuje běžně 80 dB (to už se bez dražších přístrojů stejně špatně měří).
Pro pořízení živé nahrávky můžu vřele doporučit - kvalita záznamu je mimořádně dobrá a vyhoví i pro přepis na CD, aniž by bylo nezbytně nutné ještě do nahrávky zasahovat.
Pokud video nemá regulátor záznamové úrovně, nevadí, hlavně, když má indikátor (třeba Matsushita Telent N9006T). Tak se před vstupy předřadí poťáky a je to. Pro TV zvuk se totiž předpokládala relativně stabilní úroveň. Komprese dynamického rozsahu zvládá externí vstupní (a posléze i výstupní) úroveň až +10dB, aniž by se zvětšilo zkreslení.
Vřele doporučuji.
Takže, jestli FM záznam v šikmých stopách má dosažitelný odstup rušivých napětí nějakých 50 dB, tato komprimace ho zlepší teoreticky na 100 dB, nicméně prakticky se vyskytuje běžně 80 dB (to už se bez dražších přístrojů stejně špatně měří).
Pro pořízení živé nahrávky můžu vřele doporučit - kvalita záznamu je mimořádně dobrá a vyhoví i pro přepis na CD, aniž by bylo nezbytně nutné ještě do nahrávky zasahovat.
Pokud video nemá regulátor záznamové úrovně, nevadí, hlavně, když má indikátor (třeba Matsushita Telent N9006T). Tak se před vstupy předřadí poťáky a je to. Pro TV zvuk se totiž předpokládala relativně stabilní úroveň. Komprese dynamického rozsahu zvládá externí vstupní (a posléze i výstupní) úroveň až +10dB, aniž by se zvětšilo zkreslení.
Vřele doporučuji.
Re: komprese
Nejsem si jist, jestli je to vlastnost konkrétního videa, ale nahrával jsem na JVC HR-S7500 z TV Noc s Andělem a pak chtěl digitalizovat v PC. Zvuk byl na pohled ve zvukovém editoru dost našlapaný. Nevím, jestli se o to postaral nějaký klučina v TV nebo moje video. Při zkoumání tónovým generátorem se chovalo jako limiter s měkkým omezením nad +6 dB. (video nemá manuální nastavení úrovně).
automatika
->>Crifodo: proto jsem schválně zmiňoval typ bez regulátoru záznamové úrovně; jenže ten Telerent měl aspoň indikátor záznamové úrovně, tak jsem si vstupní úroveň hlídal a vlastně ani nevím, jestli v něm nějaký limitor pro FM záznam vestavěný byl nebo ne. Pokud ano, nedal jsem mu příležitost.
Škoda, že Filipes 63SB7 měl hodně chatrnou mechaniku Fox, o jejímž výprodeji jsem se dověděl až po něm. Nakonec buben do něj byl vždycky asi 3x dražší, než paňácovský... ten, pokud chodil, tak se mu nahrubo nastavila úroveň podle indikátoru a přesněji se řídila na mixu. Záznamovou automatiku totiž měl jen pro podélnou stopu.
Dnes je to trochu problém - s ručním řízením úrovně se nějak přestalo počítat a, i když jsem teď jinak s Paňácou 632 spokojený, na nahrávání zvuku mimo televizi jsem ho ještě nepoužil. Ten nevypínatelný limitor ho posouvá o kategorii níž.
Škoda, že Filipes 63SB7 měl hodně chatrnou mechaniku Fox, o jejímž výprodeji jsem se dověděl až po něm. Nakonec buben do něj byl vždycky asi 3x dražší, než paňácovský... ten, pokud chodil, tak se mu nahrubo nastavila úroveň podle indikátoru a přesněji se řídila na mixu. Záznamovou automatiku totiž měl jen pro podélnou stopu.
Dnes je to trochu problém - s ručním řízením úrovně se nějak přestalo počítat a, i když jsem teď jinak s Paňácou 632 spokojený, na nahrávání zvuku mimo televizi jsem ho ještě nepoužil. Ten nevypínatelný limitor ho posouvá o kategorii níž.