Jak vyleštit plexisklo?
Moderátor: Moderátoři
Jak vyleštit plexisklo?
Zdar,
možná už se to tady někdy řešilo, ale už se na to nepamatuju.
Podařilo se mi najít akorát leštění chemické, pomocí kyseliny octové.
Ale raději bych doma na to šel spíš mechanicky.
Dík za rady.
možná už se to tady někdy řešilo, ale už se na to nepamatuju.
Podařilo se mi najít akorát leštění chemické, pomocí kyseliny octové.
Ale raději bych doma na to šel spíš mechanicky.
Dík za rady.
Na odleštění mělkých škrábanců na displejích měřáků nebo mobilů:
http://www.ges.cz/?search=displex&page= ... cz&cur=CZK
Killroy
http://www.ges.cz/?search=displex&page= ... cz&cur=CZK
Killroy
Záleží jak jsou škrábance hluboké. Nejlepší postup: Vybrousit škrábance voděodolným brusným papírem hrubosti cca 800 pod vodou, opakovat stejný postup s hrubostí třeba 1500, pro klid duše zopakovat hrubostí 2000, a následně rozleštit za pomoci navlhčeného hadříku a nějaké zubní pasty. Funguje to na ne moc hluboké škrábance.
Nebo použít nějakou jemnou leštící pastu na laky ( například Tempo na nové laky ). Pak ještě doleštit zmíněnou zubní pastou.
Cena pasty Tempo je cca 55-70,- Kč.
Nebo použít nějakou jemnou leštící pastu na laky ( například Tempo na nové laky ). Pak ještě doleštit zmíněnou zubní pastou.
Cena pasty Tempo je cca 55-70,- Kč.
Je to jak píše Radix - nejdřív šmirgl, ak šmirglík, nakonec šmirglíček - postupně od zrnitosti řekněme 400 zvedat číslo po dvou stovkách až klidně po 1800-2000. Když jsou prvotní škrábance jemnější, lze hrubší zrnitosti vynechat a začít hned třeba 1000kou. Na leštění se mi taky osvědčila lapovací pasta na kov, konkrétně zelená vosková (tvrdá) a filcový nebo hadrový kotouč. Pro zjemnění účinku je dobré tu voskovou pastu zlehka předředit technickým benzínem. Poslední finiš dělám suchým sepraným flanelem - ale na ten se už vůbec nesmí tlačit - což už tu taky padlo a platí to pro celý proces od prvních nejhrubších šmirglů. Zubní pasta je jen náhražka té lapovačky. Zalešťoval / přelešťoval jsem takhle spoustu krytů koncových svítilen, u kterých byl po skončení práce spíš problém s nadměrným leskem a muselo se maskovat prachem naneseným fouknutím z dlaně - aby vlastník vozidla nepoznal, že se něco opravovalo... (táta a jeho motorka/auto po drcnutí do plotu apod...). Navíc tam byl problém, že starší, povětrnostním vlivům vystavený PMMA (obecně plexisklo) rád praská, takže o to to bylo větší dobrodružství...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Je to tak jak napsal EKKAR.Jen bych chtěl dodad,že na plexisklo jen ručně.V žádném případě nepoužívej filc ve vrtačce nebo něco podobného,mohl by to přehnat a vybrousit tam prohlubeň.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Ja už veľa rokov používam spomínanú zelenú pastu na kov, handrový kotúč zo zubárskeho laboratória priemeru 11 alebo 13 cm a motor z práčky typu Perobot - historická značka, to všetko skombinované s opatrnosťou, hlavne netlačiť! Výsledkom je povrch skoro ako sklo - takto som preleštil aj poškrabané štítky z prilby na motocykel. Ak plexisklom myslíte niečo také, ako AKRYLON, teda tvrdé plexi, tak výsledok je senzačný. U mäkkých druhov plastu treba postupovať opatrnejšie! Handrový kotúč sa sám chladí, v žiadnom prípade na prvé pokusy nepoužite filc! Ten sa hodí iba na kovy! Dá sa použiť aj belasá pasta, ale výsledok je horší. Môj motor má 2800 otáčok!!