Náhrada alternátoru silnějším

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Clusoe
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2008, 02:00

Náhrada alternátoru silnějším

#1 Příspěvek od Clusoe »

Ahojte,
je možné nahradit alternátor 55A typem na 100A? Co by to dělalo v provozu? Protože momentálně mám možnost koupit jenom ten silnější (vyšel by mně levněji než diodový blok v starém).
Děkuji.

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#2 Příspěvek od souba »

V zásadě se prakticky nic neděje a náhrada je možná bez problémů.
Správně nastavit dobíjení ! ! ! !
Silnější alternátor se lépe vyrovná s dobíjením baterie.
Zajímalo by mě co je to za alternátor 100A ?
V jakém autě ho chceš použít ?

Uživatelský avatar
Clusoe
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2008, 02:00

#3 Příspěvek od Clusoe »

Jedná se o Opel Corsa B 1,2. Původní alternátor je Bosch 55A a v inzerátech jsem viděl např. pro Corsu 1.4 - 100A (bez dalšího bližšího popisu).
Jak se to dobíjení nastavuje?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Neřeš - je to nastavení napětí, do kterého regec budí alternátor na plný budicí proud - jak napětí na akumulátoru stoupne, regec sníží budicí proud a zatížení soustavy už se postará o pokles napětí. Pokud máš alternátor s vestavěným regulátorem, nic nenastavuješ, je to nastavené od výrobce na hodnotu přibližně 14V - 14,4V.
Rozdíl poznáš jedině tak, že na 100A alťas můžeš připojit silnější halogeny (a víc kusů) nebo "parní tuctuc" audio - a ve výsledku to poznáš i na spotřebě, pokud budeš víc jezdit se zapnutou takovou zátěží. Při normálním provozu se zátěží (světla, HiFi, klima...) jako jsi používal i s tím 55A alťasem žádný rozdíl nepoznáš. Jedině snad v zimě se baterie (eventuálně) vyšťavená studeným a zdlouhavým startováním rychleji dobije. Na to pozor i při koupi baterie - pokud selže regulátor alťasu a napětí vyletí nekontrolovatelně nahoru, ten 100A daleko rychleji upeče baterku, než by se to povedlo tomu starému 55A.
Jednoduše počítáno (kvůli zjednodušení zanedbávám ztráty) - 12V alťas při maximálním proudu 55A dodává 660W elektrického výkonu - ten výkon bere přes řemen z klikovky. Pokud budeš naplno zatěžovat ten 100Ampérový, bude odevzdávat 1200W - a odkudpak si tu energii asi vezme...?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#5 Příspěvek od Cust »

stále píšeš v hádankách
odkud?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Zkus si koupit silnější brejle - a podívat se o řádek výš nad otázku. A měl bys změnit chlebodárce nebo aspoň víc chodit na Sluníčko - to podzemí Ti nějak nesvědčí... :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#7 Příspěvek od Cust »

jasan, pokus o vtip :-)

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#8 Příspěvek od galjo »

Cust píše:jasan, pokus o vtip :-)
nieee.. tvrdá realita.. vyšší výkon alternátoru je aj vyššia spotreba.

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#9 Příspěvek od galjo »

Cust píše:jasan, pokus o vtip :-)
nieee.. tvrdá realita.. vyšší výkon alternátoru je aj vyššia spotreba.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Dokud ten vyšší výkon nebude využívat, spotřeba se mu nezdvihne -nezatížený nebo jen částečně zatížený točivý stroj (100A alťas zatížený jen jako 55A) odebírá jen pouze potřebný příkon. Ale mám podezření, že možnost vyššího odběru bude inspirující...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Clusoe
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2008, 02:00

#11 Příspěvek od Clusoe »

Děkuji za odpovědi.
Ještě jeden dotaz: Nevíte, zda je někde přístupný katalog alternátorů Bosch co se týká mechanických rozměrů alternátorů?

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#12 Příspěvek od Crifodo »

Jestli dobře počítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, při uvažované účinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat při využití aspoň části odpadního tepla třeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&ak ... d_c=100520

Marie Fùrie

#13 Příspěvek od Marie Fùrie »

Crifodo píše:Jestli dobøe poèítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, pøi uvažované úèinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat pøi využití aspoò èásti odpadního tepla tøeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&ak ... d_c=100520
Tady si nìkdo koleduje, že ho OPEC opeèe na rožni :wink:

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ZdenekHQ »

Při teplotě výfukových plynů by se dobře uplatnil Stirlingův motor - však už ho taky někde využívají. Mohl by točit přímo alternátorem.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#15 Příspěvek od Crifodo »

Marie Fůrie píše: Tady si někdo koleduje, že ho OPEC opeče na rožni :wink:
Nemyslím, že OPEC bude opékat Fraunhoferův Institut.
Jestli v budoucnu poklesne výroba alternátorů a ti samí výrobci se přeorientujou na Peltiery a chladiče, na věci to taky nic nemění.
Ve skutečnosti se na Oil Peak reaguje dosti iracionálně používáním a výrobou čím dál vyšších litráží. Ten Oplík je spíš výjimka. Čekal bych, že maminám se bude na nákupy dobře jezdit se Smartem, místo toho potkávám čím dál víc hospodyněk v tancích s 80cm koly a třemi litry kubatury, sedí tam jak pionýr v tatrovce. V případě mladých chlapců nebo naopak chřadnoucích starců by se tomu dalo rozumět, že silný obrněný vůz je nástavec na péro, o co jde ale 25letým pipinám při pojíždění úzkými uličkami v offroadech při cestách do fitka nebo nehtového studia, to nevím :roll:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“