Amaterska stavba elektromotocyklu
Moderátor: Moderátoři
Amaterska stavba elektromotocyklu
Dnesni technologie umoznuji postavi "motorku na baterky", ktera zvladne 1/4 mile pod 8 sekund (srovnej: Lamborgini Murcielago - 13+s). Za cca 1700 USD se da koupit SS motor s kratkodobym vykonem 100 HP.
Otazka je, lze postavit vlastni elektrohyb ze soucastek co smetiste dalo? Kdysi jsem videl trabant-elektromobil, motor byl ze starteru letadla. Jaky jiny SS motor by bylo vhodne pouzit? Co treba dynamo ze svarecky? Baterka by asi byla z nakladaku, kratkodobe dokazi dodat 1000+ amper.
Dojezd neni priorita, spise jde o zrychleni. Ani max. rychlost neni dulezita, na domacky postavenym vozitku bych se stejne vic jak 50 km/h bal jet
Otazka je, lze postavit vlastni elektrohyb ze soucastek co smetiste dalo? Kdysi jsem videl trabant-elektromobil, motor byl ze starteru letadla. Jaky jiny SS motor by bylo vhodne pouzit? Co treba dynamo ze svarecky? Baterka by asi byla z nakladaku, kratkodobe dokazi dodat 1000+ amper.
Dojezd neni priorita, spise jde o zrychleni. Ani max. rychlost neni dulezita, na domacky postavenym vozitku bych se stejne vic jak 50 km/h bal jet
ne, metro nebrat!
spis mam na mysli neco jako http://mysite.verizon.net/res83zys/
60 km/h to ma pry za tri vteriny, neco takoveho si predstavuji (i to zadni kolo z auta a zadni vidlice ala bavorak mi prisla na mysl....)
spis mam na mysli neco jako http://mysite.verizon.net/res83zys/
60 km/h to ma pry za tri vteriny, neco takoveho si predstavuji (i to zadni kolo z auta a zadni vidlice ala bavorak mi prisla na mysl....)
Elektrokola a elektrokoloběžky si u nás běžně stavějí amatérští konstruktéři. Klíčovou součástí je elektromotor. Ten musí být lehký a malý na svůj výkon. Dostupné jsou jen menší motory, kdo by taky tahal spoustu baterií, které by byly potřeba pro větší výkon. Na webu jsou k tomu i diskusní fóra a dá se najít plno podkladů. Používat nějaké dynamo nebo startér je nevýhodné kvůli rozměrům a váze. Motory přímo určené na elektrokolo jsou mnohem menší a lehčí.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Je to hovadina. Startér atd. má směšnou účinnost a směšný výkon/kg.
Píšeš že se ti jedná o zrychlení, na druhou stranu to chceš vybudovat ze smetištních dílů a nejedná se ti o maximální rychlost.
Pro zrychlení je důležitá měrná hmotnost na výkon a tu ti smetištní díly nezaručí, na to potřebuješ moderní účinné zdroje a pohonné jednotky. Taky by bylo zajímavé, čím smetištním bys chtěl spínat a regulovat proudy v řádu 1000A.
Jediné čemu se dá věřit, je dobrá adheze při použití těch baterek z náklaďáku, při metráku vepředu a metráku vzadu to nebude moc klouzat...
Ani při použití lithiových baterií které jsou několikrát na výkon/kg lepší než olovo, se nedostaneš na dynamiku spalovacího motoru. Doména elektropohonu je někde jinde než v akceleraci.
Píšeš že se ti jedná o zrychlení, na druhou stranu to chceš vybudovat ze smetištních dílů a nejedná se ti o maximální rychlost.
Pro zrychlení je důležitá měrná hmotnost na výkon a tu ti smetištní díly nezaručí, na to potřebuješ moderní účinné zdroje a pohonné jednotky. Taky by bylo zajímavé, čím smetištním bys chtěl spínat a regulovat proudy v řádu 1000A.
Jediné čemu se dá věřit, je dobrá adheze při použití těch baterek z náklaďáku, při metráku vepředu a metráku vzadu to nebude moc klouzat...
Ani při použití lithiových baterií které jsou několikrát na výkon/kg lepší než olovo, se nedostaneš na dynamiku spalovacího motoru. Doména elektropohonu je někde jinde než v akceleraci.
"Ani při použití lithiových baterií které jsou několikrát na výkon/kg lepší než olovo, se nedostaneš na dynamiku spalovacího motoru. Doména elektropohonu je někde jinde než v akceleraci."
ehm, nemusim zminovat prubeh kroutaku nekterych elektromotoru... http://www.nedra.com/
ehm, nemusim zminovat prubeh kroutaku nekterych elektromotoru... http://www.nedra.com/
herr Franz, průběh krouťáku je jedna věc a dispozice energií u něčeho, co si veze zdroj energie sebou, je druhá věc. Na lokomotivách nikdo o účelnosti elektromotoru nepochybuje.
http://www.odbornecasopisy.cz/index.php ... ment=26540
Zkus poradit modelářům - elektroletcům, jak je olovo výhodné, oni si toho ještě nevšimli.
http://www.odbornecasopisy.cz/index.php ... ment=26540
Zkus poradit modelářům - elektroletcům, jak je olovo výhodné, oni si toho ještě nevšimli.
Pravda takovej Tesla Roadster udìlá 100km/h za 3.9s to je slabý http://www.teslamotors.com/Crifodo píše:Ani pøi použití lithiových baterií které jsou nìkolikrát na výkon/kg lepší než olovo, se nedostaneš na dynamiku spalovacího motoru. Doména elektropohonu je nìkde jinde než v akceleraci.
Furie, Tesla Roadster nepochází z českého smeťáku, i když jsme zvyklí spojovat firmu Tesla s Kocourkovem asi bys technologii která je uvnitř nezaplatila ani po prémiích a 13. platu.
Vybrala sis jako argument špičkovou technologii, je to fakt skvostné dílko a při šikovném měřítku s jakým položíš přes sebe průběhy krouťáku to může vypadat že to spalovacímu motoru konkuruje. Ale fyzikální zákony nelze obechcat, specifická energie uložená ve fosilním palivu je někde jinde než všechny současné baterie.
I když se budeme zabývat jen jediným samoúčelným parametrem - akcelerace, a zanedbáme takové detaily jako životnost, akční radius, doba tankování, nebo pořizovací a provozní cena. Těch skoro 7000 LiIon článků v Roadsteru bych já tedy nezaplatil a na smeťáku je asi nenajdu
Vybrala sis jako argument špičkovou technologii, je to fakt skvostné dílko a při šikovném měřítku s jakým položíš přes sebe průběhy krouťáku to může vypadat že to spalovacímu motoru konkuruje. Ale fyzikální zákony nelze obechcat, specifická energie uložená ve fosilním palivu je někde jinde než všechny současné baterie.
I když se budeme zabývat jen jediným samoúčelným parametrem - akcelerace, a zanedbáme takové detaily jako životnost, akční radius, doba tankování, nebo pořizovací a provozní cena. Těch skoro 7000 LiIon článků v Roadsteru bych já tedy nezaplatil a na smeťáku je asi nenajdu
herr Franz, já ti (možná) rozumím, snažím se vyjádřit názor, že v případě že je pro tebe prioritou zrychlení, tak je použití smetištních dílů hlavním handicapem který ti ten parametr omezuje. Asi jako kdybych chtěl přihlásit svoji 68letou sousedku do Miss Universe
Zrychlení je kardinálně závislé na pohotovostní hmotnosti, na účinnosti soustavy a na schopnosti zdroje odevzdat rychle celý náboj. Na prvních metrech ještě třeba i na průběhu krouťáku, v prvních 3sec to elektromotor třeba opravdu spalovacímu natře, než se dostane do toček (pokud bude začínat od nuly). Na delší dráze už ale zvítězí spalovací motor. Táhne sebou míň mrtvé hmotnosti.
Nevím jestli tu má smysl uvažovat o špičkových technologiích, které nikdo nezaplatí a které jsou parametrama o stovky procent jinde.
Zrychlení je kardinálně závislé na pohotovostní hmotnosti, na účinnosti soustavy a na schopnosti zdroje odevzdat rychle celý náboj. Na prvních metrech ještě třeba i na průběhu krouťáku, v prvních 3sec to elektromotor třeba opravdu spalovacímu natře, než se dostane do toček (pokud bude začínat od nuly). Na delší dráze už ale zvítězí spalovací motor. Táhne sebou míň mrtvé hmotnosti.
Nevím jestli tu má smysl uvažovat o špičkových technologiích, které nikdo nezaplatí a které jsou parametrama o stovky procent jinde.