Odběr proudu z akumulátoru
Moderátor: Moderátoři
Odběr proudu z akumulátoru
Ahojte,
nějak se mi nadměrně zahřívá opravený alternátor v Opelu Corsa (14V, 55A). Měřil jsem odběr proudu z baterie do vozidla a naměřil jsem 7 A při nastartovaném motoru (bez světel) a zdá se mi to nějak moc. Se světlami je to 20A (těch 13A je na světla odpovídající). Nevíte někdo, jaký má být přibližný odběr zapnutého motoru (bez zapnutých světel a dalších spotřebičů)?
Proud z alternátoru do baterie jsem nemohl změřit, protože nemám osciloskop (regulátor to řídí pulsně).
Děkuji.
nějak se mi nadměrně zahřívá opravený alternátor v Opelu Corsa (14V, 55A). Měřil jsem odběr proudu z baterie do vozidla a naměřil jsem 7 A při nastartovaném motoru (bez světel) a zdá se mi to nějak moc. Se světlami je to 20A (těch 13A je na světla odpovídající). Nevíte někdo, jaký má být přibližný odběr zapnutého motoru (bez zapnutých světel a dalších spotřebičů)?
Proud z alternátoru do baterie jsem nemohl změřit, protože nemám osciloskop (regulátor to řídí pulsně).
Děkuji.
... máš to nějaké sračkovité, protože když je motor v chodu. a není zapnutý žádný spotřebič, tak i na volnoběžné, nebo mírně zvednuté otáčky už hradí spotřebu energie alternátor a naopak do baterky "dává" něco proudu a ne aby si bral 7 A! Oprava alternátoru se zřejmě nepovedla. Chce to provést kontrolu celé soustavy alternátor s regulátorem napětí a baterie, aby se dala diagnostikovat závada. Napětí na akumulátoru při středních a vyšších otáčkách motoru nesmí překročit 14,4 V. Pokud je napětí na akumulátoru i při vyšších otáčkách 12 V nebo méně, tak je závada v obvodech alternátoru. Při těchto měřeních má být akumulátor plně nabitý. Při vybitém akumulátoru trvá dlouho, než se i při správné funkci nabíjecí soustavy začne zvedat napětí.
- ace_ventura
- Příspěvky: 267
- Registrován: 25 led 2005, 01:00
- Bydliště: Praga mater urbium
A motor? to je sakra malo. U diesela mozna ale u benzinu kde potrebujes jiskru a navic cerpadlo tlaci pro vstrikovani se mi to nezda.alain1 píše:Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.
Internet - metla lidstva
Měřil jsem proud baterie-vozidlo (7A) klešťákem a multimetrem. Proud alternátor-baterie má pulzný průběh z regulátoru, takže bez osciloskopu ho nezměřím. Ale předpokládám, že jeho střední hodnota se rovná proudu baterie-vozidlo (protože baterii mám plně nabitou).
Alternátor jsem při měření neodpojil, takže to ještě zkusím.
Alternátor jsem při měření neodpojil, takže to ještě zkusím.
Clusoe píše:Měřil jsem proud baterie-vozidlo (7A) klešťákem a multimetrem. Proud alternátor-baterie má pulzný průběh z regulátoru, takže bez osciloskopu ho nezměřím. Ale předpokládám, že jeho střední hodnota se rovná proudu baterie-vozidlo (protože baterii mám plně nabitou).
Alternátor jsem při měření neodpojil, takže to ještě zkusím.
Opatrne pri odpojovaní výstupu alternátora alebo batérie za chodu motora, môže sa stať, že napätie vyskočí príliš vysoko a prerazia sa diódy v alternátore napäťovou špičkou. Budenie má totiž zotrvačnosť a regulátor to nezachráni...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
To zrovna jelo na lpg a benz.čerpadlo vypnuté to jsem zapoměl napsat.rezis píše:A motor? to je sakra malo. U diesela mozna ale u benzinu kde potrebujes jiskru a navic cerpadlo tlaci pro vstrikovani se mi to nezda.alain1 píše:Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.
- ace_ventura
- Příspěvky: 267
- Registrován: 25 led 2005, 01:00
- Bydliště: Praga mater urbium