Odběr proudu z akumulátoru

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Clusoe
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2008, 02:00

Odběr proudu z akumulátoru

#1 Příspěvek od Clusoe »

Ahojte,
nějak se mi nadměrně zahřívá opravený alternátor v Opelu Corsa (14V, 55A). Měřil jsem odběr proudu z baterie do vozidla a naměřil jsem 7 A při nastartovaném motoru (bez světel) a zdá se mi to nějak moc. Se světlami je to 20A (těch 13A je na světla odpovídající). Nevíte někdo, jaký má být přibližný odběr zapnutého motoru (bez zapnutých světel a dalších spotřebičů)?
Proud z alternátoru do baterie jsem nemohl změřit, protože nemám osciloskop (regulátor to řídí pulsně).
Děkuji.

Uživatelský avatar
alain1
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2005, 02:00

#2 Příspěvek od alain1 »

Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#3 Příspěvek od honza_jan »

... máš to nějaké sračkovité, protože když je motor v chodu. a není zapnutý žádný spotřebič, tak i na volnoběžné, nebo mírně zvednuté otáčky už hradí spotřebu energie alternátor a naopak do baterky "dává" něco proudu a ne aby si bral 7 A! Oprava alternátoru se zřejmě nepovedla. Chce to provést kontrolu celé soustavy alternátor s regulátorem napětí a baterie, aby se dala diagnostikovat závada. Napětí na akumulátoru při středních a vyšších otáčkách motoru nesmí překročit 14,4 V. Pokud je napětí na akumulátoru i při vyšších otáčkách 12 V nebo méně, tak je závada v obvodech alternátoru. Při těchto měřeních má být akumulátor plně nabitý. Při vybitém akumulátoru trvá dlouho, než se i při správné funkci nabíjecí soustavy začne zvedat napětí.

Uživatelský avatar
ace_ventura
Příspěvky: 267
Registrován: 25 led 2005, 01:00
Bydliště: Praga mater urbium

#4 Příspěvek od ace_ventura »

To že se alternátor zahřívá bude asi tím, že dává proud blížící se jeho maximu (např. slabší aku). Každopádně to zahřívání je pak celkem normální.
Proč by neměl jít změřit proud normálně? Třeba klešťákem. Napětí na baterii je jaký? Mělo by bejt cca 14 - 14,4V a to i na volnoběh.

Uživatelský avatar
alain1
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2005, 02:00

#5 Příspěvek od alain1 »

Ale tazatel píše baterii verzus vozidlo.A pokud je to tak.Tak altík je připojen na bat.a z baterie je rozvod do vozidla.Takže se odpojí kabel baterii a vozidlo a tam mu to žere těch 7A.Je to tak ?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od rezis »

alain1 píše:Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.
A motor? to je sakra malo. U diesela mozna ale u benzinu kde potrebujes jiskru a navic cerpadlo tlaci pro vstrikovani se mi to nezda.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Clusoe
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2008, 02:00

#7 Příspěvek od Clusoe »

Měřil jsem proud baterie-vozidlo (7A) klešťákem a multimetrem. Proud alternátor-baterie má pulzný průběh z regulátoru, takže bez osciloskopu ho nezměřím. Ale předpokládám, že jeho střední hodnota se rovná proudu baterie-vozidlo (protože baterii mám plně nabitou).
Alternátor jsem při měření neodpojil, takže to ještě zkusím.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#8 Příspěvek od helios »

Clusoe píše:Měřil jsem proud baterie-vozidlo (7A) klešťákem a multimetrem. Proud alternátor-baterie má pulzný průběh z regulátoru, takže bez osciloskopu ho nezměřím. Ale předpokládám, že jeho střední hodnota se rovná proudu baterie-vozidlo (protože baterii mám plně nabitou).
Alternátor jsem při měření neodpojil, takže to ještě zkusím.


Opatrne pri odpojovaní výstupu alternátora alebo batérie za chodu motora, môže sa stať, že napätie vyskočí príliš vysoko a prerazia sa diódy v alternátore napäťovou špičkou. Budenie má totiž zotrvačnosť a regulátor to nezachráni... :!:
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
alain1
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2005, 02:00

#9 Příspěvek od alain1 »

rezis píše:
alain1 píše:Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.
A motor? to je sakra malo. U diesela mozna ale u benzinu kde potrebujes jiskru a navic cerpadlo tlaci pro vstrikovani se mi to nezda.
To zrovna jelo na lpg a benz.čerpadlo vypnuté to jsem zapoměl napsat.

Uživatelský avatar
alain1
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2005, 02:00

#10 Příspěvek od alain1 »

To je divné já změřím proud z altíku do bat.digitálem hned po teplém startu kolem 10 A to nabijí a potom to klesá a ustálí se to na 2 A -3A.Záleží na vybití bat.Zkoušeno bez spotřebičů a baterie plně nabitá nabiječkou.

Uživatelský avatar
ace_ventura
Příspěvky: 267
Registrován: 25 led 2005, 01:00
Bydliště: Praga mater urbium

#11 Příspěvek od ace_ventura »

to Alain1: souhlasím s hodnotami, u dieselové feldy naměřím po ustálení podobné hodnoty.
Je to benzín nebo diesel? Pro porovnání můj benzínovej superb bere z aku (alternátor odpojen-vyndaná pojistka) cca 6A. Ale tam je dost jednotek a blbostí okolo.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“