Cerpadlo na mazani soustruhu

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavels
Příspěvky: 150
Registrován: 30 lis 2005, 01:00

Cerpadlo na mazani soustruhu

#1 Příspěvek od pavels »

Ahoj.Shorel mi motor na mazani vretene u soustruhu SV-18.Nechal sem ho previnout,ale zda se mi ze cerpadlo nemuze olej utlacit.Nevite nekdo jakej by mel byt tlak toho cerpadla?Jaky olej je nejvhodnejsi?Akolik se tak pohybuje cena za previnuti trifazoveho 100Wmotoru?Dekuji za vsechny odpovedi.

Návštěvník

èerpadlo

#2 Příspěvek od Návštěvník »

co se tak pamatuji, tak moc velký tlak èerpadlo nedává, tak asi jako èerpadlo z praèky, je to vlastnì malé kalové èerpadlo i s patøiènými vùlemi mezi rotorem a statorem vrtulky. Chladící kapalina je vlastnì taky spíš voda (mazací olej rozpuštìný ve vodì), staèí aby to z té trysky teklo. Cenu opravy sdìlí opravna.

Uživatelský avatar
Sejny
Příspěvky: 239
Registrován: 29 zář 2005, 02:00

#3 Příspěvek od Sejny »

jemu jde o olej na mazání vřetene, 18ctky to tak mají udělané...jak zapneš mašinu tak se vždy rozjede olejové čerpadlo a maže se vřeteno...chladící emulze s tím vůbec nesouvisí :wink:

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 343
Registrován: 27 bře 2005, 01:00
Bydliště: Loštice

#4 Příspěvek od Kocur »

No podle mě je tam hydraulický olej a to čerpadlo tlačí čistě do trubiček rozvodu který přivádí olej na příslušná místa jako ložiska a tak,takže by tam neměl být nějaký velký odpor,ale asi tam bude filtr,tak na něj mrkni jestli není ucpanej a jinak po svátkách ti zjistím podrobnosti v práci,případně ofotím dokumentaci jestli máš zájem.

Uživatelský avatar
standa
Příspěvky: 38
Registrován: 12 čer 2003, 02:00
Bydliště: Tøebíè

Re: Cerpadlo na mazani soustruhu

#5 Příspěvek od standa »

Ahoj,na SV 18 se používá zubové èerpadlo.Po zapnutí stroje a nastartování mazání a chlazení motoru vøetene,se musí olej objevit v olejoznaku.Pokud se neobjeví je možné:
1)nesprávné otáèky motoru(toèí se na druhou stranu)
2)na tìlese èerpadla je šroub asi 12mm,zkusit povolit,nebo pøitáhnout,prùtok by se mìl mìnit.
3)jak již psal kolega,možná ucpané trubièky,ale zdá se mi to málo pravdìpodobné,pokud pøed spálením nebyl problém s mazáním.
4)zmìøte proud v jednotlivých fázích.Pokud je O.K. je problém ve smìru toèení motoru nebo v prùtoku.

Uživatelský avatar
pavels
Příspěvky: 150
Registrován: 30 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od pavels »

Videl sem i vic druhu nez je to ozubene,filtr tam zadnej nikde nejni.Jenze tady je misto ozubenejch kol valecek s dirkama.Tlaci to stejne at se motor toci na jednu i nadruhou stranu,jen proudy na jenu stranu sou kolem 0,8-1A a na druhou 0,3-0,4.Na motoru nejni zadnej stitek ani smer otaceni,takze nevim na kterou ho mam nechat tocit.?Profouk sem vzduchem olejoznaky az po rozvodnou kostku.Olej mi tam uz jde,ale netece mi nikudy zpatky a motor se hodne hreje,tak za 30minut na nem skoro neudrzim ruku.sou tam novy loziska.Takze nevim kde je chyba.Elektricke schema mam,ale kdyby se naslo nekde mechanicky,vreteno.Diky moc za vsechno.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#7 Příspěvek od Artaban001 »

Pavels: neni to nahodou lamelovy cerpadlo a ty lamely nejsou cirou nahodou vysypany? - ten valecek s dirama by tomu odpovidal..
Par takovych cerpadylek - byt ne ze soustruhu - mi proslo rukama...

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 343
Registrován: 27 bře 2005, 01:00
Bydliště: Loštice

#8 Příspěvek od Kocur »

Takže dle mých informací od údržbáře jsou v keždé SV-18,SV-18R a dalších použitý pro mazání zubový čerpadla,takže i ty bys tam neměl mít jiný pokud do toho někdo neštáral,tím pádem není jedno jak se točí.Myslím že na čerpadle by měl být směr otáčení.Jinak to můžou být ložiska a to nejen v motoru,ale i v čerpadle.Píšeš že jsi ložiska měnil,ale nepíšeš kde?Takže doporučuji výměnu ložisek v čerpadle,ale pokud jsi je měnil,tak bezpodmínečně musí ozubený kolečka přijít tak jak tam byly,nesmíš je otočit,jsou udělaný a vyběhaný proti sobě a když je otočíš,tak půjde čerpadlo víc stuha a to může být příčina ohřívání motoru.Jinak filtr je tam v podobě síta ponořenej v olejové nádržce.Bylo by dobrý ručně vyzkoušet jak se čerpadlo točí.
Psal jsem ti že dokumentace je u nás v práci a to elektrická i mechanická,jen to chce dvě věci,počkat po svátkách a poslat mi e-mail.
Ještě jsem si vzpoměl že ten olej vlastně maže vřeteno kde je přiveden těma trubičkama a v tom vřetenu by měly být odtokový kanálky který můžou být taky ucpaný,ale to by olej prosakoval z vřetena ven a tekl by i na řemen,to asi nebude tvůj případ.
Tak to ještě zkontroluj a dej vědět.

Uživatelský avatar
tibi
Příspěvky: 390
Registrován: 14 dub 2006, 02:00

#9 Příspěvek od tibi »

podla mna su tam tiez zubove cerpadla. aspon ked som take opravoval boli tam.

Uživatelský avatar
pavels
Příspěvky: 150
Registrován: 30 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od pavels »

Problem sem uz vyresil,motor byl spatne previnut.Po opetovnem previnuti cerpadlo funguje.Ten sustruh je este z Berlina,takze si myslim ze je to predchudce SV18,cerpadlo je predchudce zuboveho.Jeste bych mel prozbu,mel by nekdo mechanickou dokumentaci k SV18?dekuji

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“