Vysavač ETA, hoří jeden uhlík
Moderátor: Moderátoři
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Ahoj mám ale starší. Ale plně funkční. Za 450 kč je Tvůj - pokud jej chceš dát opravdu pořádně do kupy tak není problém. Dokoupil bych uhlíky - 80 kč. ložiska - 100 kč a odrušovací člen za 100 kč. Takže dohromady by to vyšlo na 730 kč - za motor po GO. Ale pozor.. Na šťítku - je umístěn mezi kolečky je příkon : buď 1000W nebo 800W a na motoru je číslo. To bych potřeboval. Tyto dva údaje. Napiš mi je sem a do soukromé zprávy Tvůj tel a domluvíme se co a jak. Zatím čusky. Honza
Zdravím. Abych nezakládala nové vlákno tak to dám sem.
O víkendu mi onemocnìl vysavaè ETA2407. Pøi vysávání zaèaly padat otáèky a byly "cítit" uhlíky. Vysavaè jsem rozebrala, komutátor byl úplnì èerný a uhlíky lehce ohoøelé. Jedna lamela komutátoru byla zjevnì ohoøelejší než ostatní. Komutátor jsem vyèistila, uhlíky obrousila ale po sestavení a zkoušce motoru na 12V se situace opakovala, uhlíky na jedné lamele hodnì jiskøily a po minutì provozu už byl komutátor zase jako prasátko. Na fotce je vidìt komutátor po minutì provozu a jak èerná šmouha zaèíná na té jedné zlobivé lamele. Pøi provozu na 4V, kdy se motor pomalu otáèí je slyšet, jak uhlíky pøi pøejezdu té lamely vydávají jiný zvuk, jakoby lamela mìla jinou výšku než ostatní. Je možné že se komutátor nìjak zbortil nebo je problém nìkde ve vinutí? V motorech se moc nevyznám, závada se objevila pomìrnì náhle, bìhem jednoho vysávání, pøi minulém vysavaè vysával normálnì. Pøedem díky za každou radu.
O víkendu mi onemocnìl vysavaè ETA2407. Pøi vysávání zaèaly padat otáèky a byly "cítit" uhlíky. Vysavaè jsem rozebrala, komutátor byl úplnì èerný a uhlíky lehce ohoøelé. Jedna lamela komutátoru byla zjevnì ohoøelejší než ostatní. Komutátor jsem vyèistila, uhlíky obrousila ale po sestavení a zkoušce motoru na 12V se situace opakovala, uhlíky na jedné lamele hodnì jiskøily a po minutì provozu už byl komutátor zase jako prasátko. Na fotce je vidìt komutátor po minutì provozu a jak èerná šmouha zaèíná na té jedné zlobivé lamele. Pøi provozu na 4V, kdy se motor pomalu otáèí je slyšet, jak uhlíky pøi pøejezdu té lamely vydávají jiný zvuk, jakoby lamela mìla jinou výšku než ostatní. Je možné že se komutátor nìjak zbortil nebo je problém nìkde ve vinutí? V motorech se moc nevyznám, závada se objevila pomìrnì náhle, bìhem jednoho vysávání, pøi minulém vysavaè vysával normálnì. Pøedem díky za každou radu.
- Přílohy
-
- ETA2407-komutator.jpg
- (35.66 KiB) Staženo 136 x
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Taky se pripojim s problemem. Stary vysavac Pluto? (vejce) pouzivam obcas na auto. Jednou vyhodil jistic (6A), tak jsem ho rozdelal, ale zadnou spaleninu jsem nevidel. Po sestaveni zase sel. Jenze vzdycky jen par minut, pak jistic. Kdyz vychladne, zase jede. Vypada to asi na zkrat mezi zavity ? rotor? stator? Ma s nekdo zkusenost s touhle zavadou?
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
tá spálenina nemusí být vidět. Třeba máš zkrat ve šňůře anebo nějaký přechodový odpor ve vypínači že ti to hřeje. Ale v těch plutech jsou jednoduchý malinký motorky z příkonem cca. 300 W. Požádal bych tě o foto toho motoru ze strany kde je vidět kondenzátor a prohlédni i uhlíky. případně zkus ten motor běžet na chvíli mimo vysavač a uvidíš co Ti dělá problémy. Třeba může být špatnej kondenzátor - nejčastěji ten co je připojen vývody k uhlíkům - pokud jej tam máš tak jej preventivně odcvakni štípačkami. Ten motorek se sice točí ale vyhodí Ti jistič z důsledku přehřátí toho kondenzátoru. V podstatě jsou uhlíky vzájemně spojené do zkratu. Jak píši ucvakni ten kondík co je připojen k uhlíkům a pak vysavač vyzkoušej...
Podobný problém som mal aj ja - vinutie bolo vonkajším používaním navlhnuté čo spôsobilo mierny zvod medzi vinutiami. Po vysušení nie je problém.pepik9 píše:Taky se pripojim s problemem. Stary vysavac Pluto? (vejce) pouzivam obcas na auto. Jednou vyhodil jistic (6A), tak jsem ho rozdelal, ale zadnou spaleninu jsem nevidel. Po sestaveni zase sel. Jenze vzdycky jen par minut, pak jistic. Kdyz vychladne, zase jede. Vypada to asi na zkrat mezi zavity ? rotor? stator? Ma s nekdo zkusenost s touhle zavadou?
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Tak jsem se zase trochu vrtala v tom motoru. Nejdøív jsem shánìla vhodné trafo na provedení v tomto vláknì uvedeného testu zkratu ve vinutí. Bohužel jsem vhodné trafo nesehnala. Tak jsem zkusila udìlat jiný pokus. Nabudila jsem motor do statoru (cca 1A), rotor jsem roztoèila vrtaèkou a osciloskopem koukala na kratáèe (s pøipojenou zátìží 10 Ohmù). Domnívala jsem se, že pokud bude nìkteré vinutí zkratované, bude ve výstupním prùbehu propad. To co jsem ale vidìla na osciloskopu byl "krásný" zubatý prùbìh se stejnosmìrnou složkou, žádné propady, jeden zub jako druhý. Tak nevím, jestli se takový pokus dá brát jako dùkaz, že tam zkrat není a problém je v šišatém komutátoru.
Mám digitální osciloskop a mìla jsem to v režimu roll. S osciloskopem zacházet umím, v tom problém nebuderadekrd píše:Je otázka (nevím jak jsi to mìøila a na jakém osciloskopu) jestli jsi to tam vidìla. Osciloskop totiž mùže synchronizovat od libovolné vlnky, tím pádem mùže vyjít ta menší vlnka pokaždé na jinou pozici a není proto vidìt (má velmi malý jas).
Pokud ho takto pripojis a zvednes uhliky,zkus ho otacet rukou,pokud ma zkrat je citit v urcitem miste zretelny narust potrebne sily k otaceni.Nekdy to fungujeMarie Fůrie píše:Tak jsem se zase trochu vrtala v tom motoru. Nejdřív jsem sháněla vhodné trafo na provedení v tomto vlákně uvedeného testu zkratu ve vinutí. Bohužel jsem vhodné trafo nesehnala. Tak jsem zkusila udělat jiný pokus. Nabudila jsem motor do statoru (cca 1A), rotor jsem roztočila vrtačkou a osciloskopem koukala na kratáče (s připojenou zátěží 10 Ohmů). Domnívala jsem se, že pokud bude některé vinutí zkratované, bude ve výstupním průbehu propad. To co jsem ale viděla na osciloskopu byl "krásný" zubatý průběh se stejnosměrnou složkou, žádné propady, jeden zub jako druhý. Tak nevím, jestli se takový pokus dá brát jako důkaz, že tam zkrat není a problém je v šišatém komutátoru.
za tie roky co som uz nieco takychto rotorov vymenil, este nikdy som nepouzival ziadne trafo ani osciloskop a ked je vytrhana med medzi dvoma lamelami komutatora a je to ociernene je to na 99% medzizavit.skrat na rotore,takto ked je to obrusene sa to uz neda urcit, najlepsie a najkratsie riesenie je skusit nový rotor..akurat clovek riskuje ze potom sa zisti este zly stator co sa mi tiez uz stalo ale to je riziko povolania.