VCR Philips VR171/58
Moderátor: Moderátoři
VCR Philips VR171/58
Zdravím nevíte někdo co je za problém u této mechaniky (turbodrive),když je asi půl hodiny v provozu tak se deformuje obraz i zvuk je zpomalený, jako by to nemohlo utáhnout pásku.Měnil se přítl.kladku a i řemínky.Pokud trochu oddálím přítl.kladku tak je vše O.K.Za radu díky
VCR Philips VR171/58
Rozeber kapstan a podívej se, jestli náhodou není ta osa vydřená! Pokud není vydřená, pak bych zkontroloval jestli se nepřiměřeně nehřeje řídící IO toho kapstanu. Nevím jestli tam jsou kondenzátory na desce kapstanu, tak i tyto někdy vyschnou. Nebo pro jistotu kontrola kondíků elitů ve zdroji.
- sasaopravar
- Příspěvky: 279
- Registrován: 01 bře 2007, 01:00
U těchto modelů jsem snad nikdy nemusel měnit kondíky ve zdroji i když je to častá závada VCR obecně. S capstan motorem občas a taky spíše vzácněji. Pokud je osa - tedy tónová hřídel OK pak kontrola jak jsem už psal. Jinak jistě seženeš z jiného "vraku" capstan a lehce vyměníš na zkoušku. Několik modelů starších a dobrých doma mám a není problém za "pivo" pošlu, ale pošli foto jak vypadá, taky tam dávali několik variací. Tónová kladka je v těchto modelech často vadná! Guové obložení je tvrdé jako skála a tam není co řešit kolem dvou set korun stojí nová. Tónová kladka je jedna z nejčastějších vad těchto mechanik! Pak ty převody, ale to asi znáš. Ale pokud ti mechanika funguje dobře, tak není opět co řešit. Pro zajímavost dej vědět čím to bylo. Přeji jen úspěch a trpělivost. Už jen kvůli tomu, že zvítězíš nad TUPOU HMOTOU!
Jj, Loyzo, je to stará známá věc, turbomechaniky rovná se kladka+ turbosoukolí.
Jak ale MichalTV napsal, kladku měnil a nic. Pak jedině kontrola odvíjecí brzdy-její nastavení je citlivé. Stačí si sáhnout během chodu na pásek mezi bubnem a CL hlavou. Pokud je našpónovaný k praknutí, je to ono.
Vysoustružené drážky do hřídele capstan motoru také slušně dokáží krčit okraje pásku, při určité konstalaci a pásek táhnout nahoru nebo dolů.
Pokud ale pomohlo odlehčení přítlaku kladky na capstan hřídel, pak to způsobuje právě ten popsaný čudlík.
A mimochodem, nová kladka ještě není zárukou, že bude stoprocentně dobrá.
A pravdu máš, v těchto VCR jsem snad ještě elyty ve zdrojích neměnil.
Vyjma startovacího.
Jak ale MichalTV napsal, kladku měnil a nic. Pak jedině kontrola odvíjecí brzdy-její nastavení je citlivé. Stačí si sáhnout během chodu na pásek mezi bubnem a CL hlavou. Pokud je našpónovaný k praknutí, je to ono.
Vysoustružené drážky do hřídele capstan motoru také slušně dokáží krčit okraje pásku, při určité konstalaci a pásek táhnout nahoru nebo dolů.
Pokud ale pomohlo odlehčení přítlaku kladky na capstan hřídel, pak to způsobuje právě ten popsaný čudlík.
A mimochodem, nová kladka ještě není zárukou, že bude stoprocentně dobrá.
A pravdu máš, v těchto VCR jsem snad ještě elyty ve zdrojích neměnil.
Vyjma startovacího.
..a co shoří, nezhnije..!
- sasaopravar
- Příspěvky: 279
- Registrován: 01 bře 2007, 01:00