Bufik - naftove kurenie
Moderátor: Moderátoři
Bufik - naftove kurenie
Zdravim vsetkych
Mam maly problem. Mam doma bufik a potreboval by som schemu zapojenia. Nechce sa mi to manualne hladat ako to zapojit, lebo mam v garazi dost zimu. Ak by mal niekto zapojenie velmi by som bol vdacny.
Dikes
Mam maly problem. Mam doma bufik a potreboval by som schemu zapojenia. Nechce sa mi to manualne hladat ako to zapojit, lebo mam v garazi dost zimu. Ak by mal niekto zapojenie velmi by som bol vdacny.
Dikes
Èo neubrzdíš, to neukecáš..
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
tak jednoduche to ni ty svicky jsou nektere na 12V a nektere na 2V. Na vic on se musi dochladit jeste po odpojeni nafty jinak by to jeste v nem horelo. Ja ho mam doma a ovladam ho manualne zapnu ventilator pak zhaveni a po chvili naftove cerpadlo kdyz chytne coz jde pekne slyset tak zhaveni vypnu. jinak tam na to je tusim bimetal.Dej ho vyvodama dolu jak ma byt. ja si ho dal do stravy a by to slo pres zed a nejelo to. Jinak jde tim topit i na vyjety olejStribrnak píše:Pamatuji bufik z vojenskych V3S a tam byla pouze zhavici svicka ktera se poustela pres tlacitko a kdyz to buflo tak se vypla, a cerpadlo na naftu. Mozna jeste ventilator na teply vzduch.
Internet - metla lidstva
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
AEVN: Je to PAL PROSTEJOV 12V
METY: Kupit sa to este da. Kamos teraz jeden hodil do zberu. Este bol plne funkcny. Pre teba bude nejlepsie pouzit z Trabanta. Skus pozriet na trabant stranky, je tam toho plno.
ARTABAN001: Mam komplet schemu a zapojenie z TATRY ale to nieje ono.
METY: Kupit sa to este da. Kamos teraz jeden hodil do zberu. Este bol plne funkcny. Pre teba bude nejlepsie pouzit z Trabanta. Skus pozriet na trabant stranky, je tam toho plno.
ARTABAN001: Mam komplet schemu a zapojenie z TATRY ale to nieje ono.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
Ten, co se dával do PV3S, měl spotřebu od asi půllitru nafty za hodinu (pak už to chcípalo) asi do 2 litrů (co utáhl motor zubového čerpadla). Otáčky se řídily drátovým reostatem.kostelda píše:Zdravím; chci se zeptat, kolik takovej bufík sežere nafty na hodinu, a jestli mu nevadí, když má nějakej komínek. Někdo mi řikal že prý se k němu nesmí dát komín, jinak nefunguje.
A dával se místo topeniště do kamínek Svoas a ta komín měla a nejspíš ještě mají.
Jinak bych se ptal s Jaroslavem Vojtou: "...ale teďka už vážně, ogaři. Kam jde ten kóř?"
Re: Bufik - naftove kurenie
Tohle asi nepomuze?
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=125
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=125
Re: Bufik - naftove kurenie
Toto je ta novsia verzia, s cerpanim nafty elektromagnetickym cerpadlom (na scheme c.12) a je to na 24V. Ak si dobre spominam,tak tam ani nebolo treba rucne zeravit sviecku,ani nechat ho "dochladit" po vypnuti privodu paliva,o vsetko sa starala automatika (tie relatka). Obsluha zapinala ventilator (v lete sa to pouzivalo ako ventilacia) a prepinacom ako sa pouzival v nakladiakoch na smerovky sa prepinal len vykon v dvoch stupnoch. Sorry ak sa mylim, daval som to parkrat dokopy,ked som bol koncom 80-tych rokov na"vojne" v Zamberku.pepik9 píše:Tohle asi nepomuze?
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=125
Stale viac si vsak myslim, ze bufiky na 12V boli len benzinaky. Nakladne Tatry, busy, a vlecky k nim mali palubnu siet 24V, a vo V3S-kach som to totiz videl iba v nastavbach, a tie boli napajane 24V z dvoch samostatnych aku+ samostatny alternator 24V na motore.
Schemu toho klasickeho bufiku (tusim 6BON.., nafta, 24V, cerpadlo s dvojrychlostnym motorom so zubovym cerpadlom) by som mohol mat.