Nabíjení u VW Golf II 1.6 TD

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

Nabíjení u VW Golf II 1.6 TD

#1 Příspěvek od Sandal »

Ahoj.
Mám problém s nabijenim u Golfa.
Nastartuju a kontrolka svítí.
Přidám plyn a kontrolka zhasne a přesto napětí stoupne jen trochu na cca
12,8V.Přesto alternátor bere od motoru velkej výkon(je slyšet jak motor tane).Po pasi pěti minutách chodu motoru cvakne pod přístrojovkou nějaký relátko a motoru se ulehčí a napětí stoune na 14,3V.
Cesta do práce mi trvá necelejch 10min. a jezdim furt s vybitou baterií.
Kolega z práce měl u Golfa to samý.Nemyslim si že je to závada protože to dělá snad každej GolfII.Já vyměnil už tři altíky a furt stejný.
Víte proč to tam je takhle naprd udělaný?Nejradši bych tam napasoval altík z něčeho jinýho.

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#2 Příspěvek od renda15 »

Zachovej klid, to cvaknutí je odpadnutí relátka žhavení, takže vše je v pořádku. Žhavení bere cca 60A a to je asi tak to co dá altík, takže 12,8V je ok, baterka to v tu chvíli nedotuje. Některá auta žhaví i do dosažení teploty vody 50C a to může být docela problém při krátkých trasách.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Myslím si to samé, jediná cesta je úprava toho časovacího relé, aby vypínalo dřív - pak ale bude problém například s tím, že Ti ropák zhasne třeba na křižovatce. To žhavení se tam dává proto, aby bylo snazší nastavit rovnoměrný chod motoru při nízké provozní teplotě i s nízkou vstřikovanou dávkou - požadavek na ekologii... Takže nezbývá, než trpět anebo si to relé odpojovat manuálně hned po rozjezdu, když už Ti nehrozí chcípanec...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#4 Příspěvek od DELONG »

A čo tak premerať žhaviace sviečky káblovanie a časové relé? Časovanie sa predĺži aj vďaka kapacitám kondíkom. Úbytky napetia na žhavení sa za tie roky už určite prejavia.No a nakoniec je to nevýhoda ropáka na krátke vzdialenosti :lol:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od rnbw »

Svietiaca kontrolka dobijania je podla mna chyba. Ak to teda nebola vlastnost vsetkych tych Golfov s tym motorom (co dost pochybujem).

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od renda15 »

rnbw píše:Svietiaca kontrolka dobijania je podla mna chyba. Ak to teda nebola vlastnost vsetkych tych Golfov s tym motorom (co dost pochybujem).
pokud většinu golfů nastartuješ bez plynu, zůstane dobíjení svítit. Přestana po lehkém přidání plynu, je to vlastnost.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

Díky za odpovědi.Relátko žhavení to neni.To odpadne mnohem dřív.Měřil sem to.To že kontrolka svítí je vlastnost těch aut.

Uživatelský avatar
Devo70
Příspěvky: 1284
Registrován: 28 pro 2007, 01:00
Bydliště: Poprad

#8 Příspěvek od Devo70 »

Pri používaní auta len na krátke vzdialenosti je potrebné akumulátor preventívne dobíjať oveľa častejšie. Alebo chodiť pešo, je to zdravšie. :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Svítící kontrolka (ne)dobíjení u auta čerstvě po natočení motoru, která zhasne po lehkém "vrknutí" plynem není výhradním vlastnictvím Golfů - můj forman to dělá taky. Volnoběh po startu studeného motoru je někde kolem 1050, po ohřátí klesne až na 900, ale "regler" (samozřejmě polovodičový regec přímo v alťasu) sepne buzení až při nějakých 1250 - je to jasně vidět na zjasnění mezitím rozsvícených světel (automatika odvozená od kontrolky tlaku oleje). V tom bych vůbec nehledal problém, prostě vrknu plynem a je pomoženo, alťas dodává. Větší problém pro energetickou soustavu toho ropogolfa bych viděl v tom hodně pozdě vypínaném žhavení - nedalo by se nějak jednoduše "hrábnout" do instalace a ubastlit časovač, který by měl kratší časovou konstantu, než ten stávající - nebo prostě jen upravit tu konstantu? Za 5 minut při příznivých okolnostech ujedu i 10km - a celou tu dobu budu žhavit jak vzteklej? Co na to říkají žhavicí svíčky? Ano, vím, ropáci se prohřívají pomaleji - ale za dost teplo pro stabilní běh jim musí být už po minutě chodu!
A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
057Julo
Příspěvky: 20
Registrován: 24 zář 2007, 02:00

#10 Příspěvek od 057Julo »

Nie je to náhodou ohriev chladiacej kvapaliny na dosiahnutie prev.teploty, ak tento model bol vybavený,novšie štandartne.Na chladiacom potrubí sú tri topné telesá.žhavenie musí vypnúť skôr .

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#11 Příspěvek od breta1 »

A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?[/quote]

Mám FEL 1,9D a žhavení se zapíná vždy, když je teplota vody menší než 70st. Takže i v parném létě si to ty svoje 2 či tři minutky odžhaví. A pozor - to, že se kontrolka žhavení rožne jen asi 3 sekundy neznamená, že žhavení trvá tuto dobu!

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#12 Příspěvek od mihal »

Na Fe1,9D je zhavenie len cca 5s, potom rele odpadne (nedavno som to meral). Je predsa blbost zhavit aj po nastartovani. U golfa to bude stejne,motory su podobne.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#13 Příspěvek od breta1 »

mihal píše:Na Fe1,9D je zhavenie len cca 5s, potom rele odpadne (nedavno som to meral). Je predsa blbost zhavit aj po nastartovani. U golfa to bude stejne,motory su podobne.
Nemáš pravdu, kontrolka sice zhasne, ale relé neodpadne - pověs měřák na přívodní pásek ke žhavičkám a znovu měř. Nevím, do jaké míry je to blbost že to žhaví i po nastartování, ale myslím že se tím řeší takové ty drobné krátkodobé výpadky (cukání) motoru, když není zahřátý alespoň na 70 stupňů.

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#14 Příspěvek od mihal »

"Meral" som ziarovkou na zhaviacej sviecke, po otoceni kluca zasvietila asi na 5s spolu s indikaciou zhavenia, potom spolu s indikaciou zhasla. Pri zhasnuti bolo pocut odpadnutie rele zhavenia. Takisto napajanie na aku pri zhaveni spadlo na asi 10,7V (co by odpovedalo zhaviacemu prudu) a po zhasnuti ziarovky zas vyletelo asi na 12,5V. Mam Fe 1,9D rv97.starsi model. K comu by bolo dobre teplo zo sviecky ked uz bezi motor a teplota vo valci hned stupa? Vznietenie zmesi aj pri chladnejsom motore obstara kompresia pri behu motora.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#15 Příspěvek od mi-ro »

Jak dlouho svíčky žhaví, to nevím a taky by mě to zajímalo. U Feldy 1,9 jsem ale už dvakrát měnil žh. svíčky (příšerný přístup). Začalo to tak že studený motor blbě startoval-i vlétě. Tak jsem proměřil svíčky, poprvé jsem jel na jednu a to už motor odmítal naskočit, podruhý byly v kopru dvě a dalo se to při strtování poznat-nepravidelný chod. Proč mrchy furt odcházejí? Ta moje Felda měla automatiku která po oteření dveří okamžitě začala žhavit- vyřadil jsem to.
..to bude jen ňákej odpůrek

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“