Nabíjení u VW Golf II 1.6 TD
Moderátor: Moderátoři
Nabíjení u VW Golf II 1.6 TD
Ahoj.
Mám problém s nabijenim u Golfa.
Nastartuju a kontrolka svítí.
Přidám plyn a kontrolka zhasne a přesto napětí stoupne jen trochu na cca
12,8V.Přesto alternátor bere od motoru velkej výkon(je slyšet jak motor tane).Po pasi pěti minutách chodu motoru cvakne pod přístrojovkou nějaký relátko a motoru se ulehčí a napětí stoune na 14,3V.
Cesta do práce mi trvá necelejch 10min. a jezdim furt s vybitou baterií.
Kolega z práce měl u Golfa to samý.Nemyslim si že je to závada protože to dělá snad každej GolfII.Já vyměnil už tři altíky a furt stejný.
Víte proč to tam je takhle naprd udělaný?Nejradši bych tam napasoval altík z něčeho jinýho.
Mám problém s nabijenim u Golfa.
Nastartuju a kontrolka svítí.
Přidám plyn a kontrolka zhasne a přesto napětí stoupne jen trochu na cca
12,8V.Přesto alternátor bere od motoru velkej výkon(je slyšet jak motor tane).Po pasi pěti minutách chodu motoru cvakne pod přístrojovkou nějaký relátko a motoru se ulehčí a napětí stoune na 14,3V.
Cesta do práce mi trvá necelejch 10min. a jezdim furt s vybitou baterií.
Kolega z práce měl u Golfa to samý.Nemyslim si že je to závada protože to dělá snad každej GolfII.Já vyměnil už tři altíky a furt stejný.
Víte proč to tam je takhle naprd udělaný?Nejradši bych tam napasoval altík z něčeho jinýho.
Myslím si to samé, jediná cesta je úprava toho časovacího relé, aby vypínalo dřív - pak ale bude problém například s tím, že Ti ropák zhasne třeba na křižovatce. To žhavení se tam dává proto, aby bylo snazší nastavit rovnoměrný chod motoru při nízké provozní teplotě i s nízkou vstřikovanou dávkou - požadavek na ekologii... Takže nezbývá, než trpět anebo si to relé odpojovat manuálně hned po rozjezdu, když už Ti nehrozí chcípanec...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Svítící kontrolka (ne)dobíjení u auta čerstvě po natočení motoru, která zhasne po lehkém "vrknutí" plynem není výhradním vlastnictvím Golfů - můj forman to dělá taky. Volnoběh po startu studeného motoru je někde kolem 1050, po ohřátí klesne až na 900, ale "regler" (samozřejmě polovodičový regec přímo v alťasu) sepne buzení až při nějakých 1250 - je to jasně vidět na zjasnění mezitím rozsvícených světel (automatika odvozená od kontrolky tlaku oleje). V tom bych vůbec nehledal problém, prostě vrknu plynem a je pomoženo, alťas dodává. Větší problém pro energetickou soustavu toho ropogolfa bych viděl v tom hodně pozdě vypínaném žhavení - nedalo by se nějak jednoduše "hrábnout" do instalace a ubastlit časovač, který by měl kratší časovou konstantu, než ten stávající - nebo prostě jen upravit tu konstantu? Za 5 minut při příznivých okolnostech ujedu i 10km - a celou tu dobu budu žhavit jak vzteklej? Co na to říkají žhavicí svíčky? Ano, vím, ropáci se prohřívají pomaleji - ale za dost teplo pro stabilní běh jim musí být už po minutě chodu!
A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?
A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?[/quote]
Mám FEL 1,9D a žhavení se zapíná vždy, když je teplota vody menší než 70st. Takže i v parném létě si to ty svoje 2 či tři minutky odžhaví. A pozor - to, že se kontrolka žhavení rožne jen asi 3 sekundy neznamená, že žhavení trvá tuto dobu!
Mám FEL 1,9D a žhavení se zapíná vždy, když je teplota vody menší než 70st. Takže i v parném létě si to ty svoje 2 či tři minutky odžhaví. A pozor - to, že se kontrolka žhavení rožne jen asi 3 sekundy neznamená, že žhavení trvá tuto dobu!
Nemáš pravdu, kontrolka sice zhasne, ale relé neodpadne - pověs měřák na přívodní pásek ke žhavičkám a znovu měř. Nevím, do jaké míry je to blbost že to žhaví i po nastartování, ale myslím že se tím řeší takové ty drobné krátkodobé výpadky (cukání) motoru, když není zahřátý alespoň na 70 stupňů.mihal píše:Na Fe1,9D je zhavenie len cca 5s, potom rele odpadne (nedavno som to meral). Je predsa blbost zhavit aj po nastartovani. U golfa to bude stejne,motory su podobne.
"Meral" som ziarovkou na zhaviacej sviecke, po otoceni kluca zasvietila asi na 5s spolu s indikaciou zhavenia, potom spolu s indikaciou zhasla. Pri zhasnuti bolo pocut odpadnutie rele zhavenia. Takisto napajanie na aku pri zhaveni spadlo na asi 10,7V (co by odpovedalo zhaviacemu prudu) a po zhasnuti ziarovky zas vyletelo asi na 12,5V. Mam Fe 1,9D rv97.starsi model. K comu by bolo dobre teplo zo sviecky ked uz bezi motor a teplota vo valci hned stupa? Vznietenie zmesi aj pri chladnejsom motore obstara kompresia pri behu motora.
Jak dlouho svíčky žhaví, to nevím a taky by mě to zajímalo. U Feldy 1,9 jsem ale už dvakrát měnil žh. svíčky (příšerný přístup). Začalo to tak že studený motor blbě startoval-i vlétě. Tak jsem proměřil svíčky, poprvé jsem jel na jednu a to už motor odmítal naskočit, podruhý byly v kopru dvě a dalo se to při strtování poznat-nepravidelný chod. Proč mrchy furt odcházejí? Ta moje Felda měla automatiku která po oteření dveří okamžitě začala žhavit- vyřadil jsem to.
..to bude jen ňákej odpůrek