železnièní autoblok

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
železnièáø

železnièní autoblok

#1 Příspěvek od železnièáø »

Zdravim.. Potøeboval bych postavit tento modul je to železnièní autoblok http://www.zajic.cz/zeleznice/zeleznice.htm bohužel jsem nenasel žadné schema :( Tak jestli budete nekdo o nejakym schematu vìdet tak budu moc rád. :wink:

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jirka »

Asi ti nezbyde, než ho koupit. I pokud seženeš schéma, tak ještě budeš potřebovat program pro mikroprocesor.
*****

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#3 Příspěvek od Zmije »

Nebo si ho taky může zkusit, navrhnout, snad to nebude tak složity zapojení, na obr je pár odporů a procesor, program snad taky nebude složitej jak naváděcí systém v raketoplánu, jde jen o to si rozmyslet, jestli to potřebuje co nejdřív, nebo jestli má dost času nad tim laborovat.

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#4 Příspěvek od jasin »

Na dráze to chodí na pár relátek a oni potřebují mikroprocesor :roll:
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#5 Příspěvek od Atlan »

Tych par relatok zaberie troska viac miesta :D

Uživatelský avatar
Ragnol
Příspěvky: 232
Registrován: 09 lis 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Ragnol »

Atlan píše:Tych par relatok zaberie troska viac miesta :D
A většinou stojej ještě víc jak ten procesor :) Ta atina stojí 15 korun ...

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#7 Příspěvek od Zmije »

Ono to na dráze už delší dobu řídí taky počítače a to složitější než jedna atina, ale dálková komunikace mezi návěstidly se prý kvůli bezpečnosti stále vysílá pomocí relátek, teda aspoň na vedlejších tratích. Ovšem pokud to bude řídit nějaké modelové kolejiště, není důvod tam cpát relátka, jen když porovnáte náročnost výměny programu u releového řízení s výměnou prog v procesoru.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#8 Příspěvek od Atlan »

No keby som to riesil na kolajiste dal by som na vstupy optocleny(rele) medzi to procesor....a na vystup rele (pripadne opto triak) Ale aj tak by tomu chybalo to ckavkanie pri prejazde :D

Uživatelský avatar
Wettermann
Příspěvky: 4
Registrován: 15 pro 2008, 01:00

#9 Příspěvek od Wettermann »

železničář píše:Zdravim.. Potřeboval bych postavit tento modul je to železniční autoblok http://www.zajic.cz/zeleznice/zeleznice.htm bohužel jsem nenasel žadné schema :( Tak jestli budete nekdo o nejakym schematu vědet tak budu moc rád. :wink:
skus toto zapojení:
http://www.volny.cz/mtbbus/basic/pwm-reg1.htm

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Lukas-Peca »

A co to má společného s autoblokem?
Jinak existuje elektromagnetický autoblok od Pika, je to kus koleje s úsekovým děličem, nájezdovým kontaktem a dvojznakovým návěstidlem. Jak to funguje nevím, ale bude to dneska už docela archaismus.

Zirafka
Příspěvky: 819
Registrován: 20 srp 2006, 02:00

#11 Příspěvek od Zirafka »

Klasický releový autoblok je značně spolehlivá věc :-) Dneska se však nahrazují novým systémem. Ten je prošpikovaný počítači, diagnostikou a já nevím čím ještě. Výsledek je stále stejný a totiž, že se rozsvěcí tři světla na návěstidle :D

Jednosměrný autoblok vzor SSSR měl na jednom stanovišti asi pět relátek :-) (ačkoli jedno polarizované)

Program pro Tinnku by měl být jednoduchý, jen těch procesorů bude více a musejí mezi sebou komunikovat.

Pro inspiraci, releový autoblok používá tento kód pro přenos mezi stanovišti:

Bez napětí - na následujícím návěstidle je červená
Napětí jedné polarity - na následujícím návěstidle je žlutá
Napětí druhé polarity - na následujícím návěstidle je zelená

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Variola píše:Klasický releový autoblok je značně spolehlivá věc :-) Dneska se však nahrazují novým systémem. Ten je prošpikovaný počítači, diagnostikou a já nevím čím ještě. Výsledek je stále stejný a totiž, že se rozsvěcí tři světla na návěstidle :D
A někdy zmizí vlak jako po zásahu Davida Copperfielda a pak umírají "fíři" jako v Moravanech...

A ten signál o barvách by se měl přenášet na PŘEDCHOZÍ návěstidlo = ZA VLAK, ne na následující. Nebo to myslíš, Variolo, jako signály přicházející z dalšího úseku, následujícího po směru jízdy vlaku?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Zirafka
Příspěvky: 819
Registrován: 20 srp 2006, 02:00

#13 Příspěvek od Zirafka »

V Moravanech za to nemohl autoblok, ale staniční zabezpečovací zařízení. To je zatracený rozdíl. A ačkoli nemám systém vůbec ESA11 ráda, tak tohle nebyla jeho chyba. Tady došlo ke špatné funkci kolejového ovodu a proto vlak zmizel. Pokud bude KO špatně fungovat kdekoli jinde, tak to také bude špatně fungovat dále.

Signál se přenáší před další vlak, čili za ten, co právě jede kolem jednoho oddílového návěstidla.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Autoblok nebo ESA, obojí vyhodnocuje přítomnost vlaku (= obsazenost koleje ve stanici nebo projetí kolem návěstidla) proudem tekoucím nápravou zkratovaným úsekem kolejí - a jestli je obojí podobně spolehlivé, budu dál radši jezdit autem - i když jsem z nádražácké rodiny, bydlím na dostřel od největšího nádraží v republice a vlak mi houká málem pod okny... Českým drahám už prostě nevěřím. Dokud se jezdilo "na žezlo", žádné "kupky" nebyly...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Zirafka
Příspěvky: 819
Registrován: 20 srp 2006, 02:00

#15 Příspěvek od Zirafka »

Keci v kleci :!:

Kolik lidí zemře denně na silnicích? A kolik ročně na železnici? Nehodové události jsou tragédie, ale srovnáváš nesrovatelné.

Kolejové obvody JSOU spolehlivé. Jenže všude se o ně starají lidi a pokud se starají blbě, je to pak minimálně nepříjemné.

A garantuju ti, že i když se jezdí na "žezlo" tak se hromada povede také. Všechno je to jen a pouze o lidech. O ničem jiném. Konec konců ani ta svítící červená nedokáže vlak zastavit. To musí udělat až strojvedoucí.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“