železnièní autoblok
Moderátor: Moderátoři
železnièní autoblok
Zdravim.. Potøeboval bych postavit tento modul je to železnièní autoblok http://www.zajic.cz/zeleznice/zeleznice.htm bohužel jsem nenasel žadné schema Tak jestli budete nekdo o nejakym schematu vìdet tak budu moc rád.
Ono to na dráze už delší dobu řídí taky počítače a to složitější než jedna atina, ale dálková komunikace mezi návěstidly se prý kvůli bezpečnosti stále vysílá pomocí relátek, teda aspoň na vedlejších tratích. Ovšem pokud to bude řídit nějaké modelové kolejiště, není důvod tam cpát relátka, jen když porovnáte náročnost výměny programu u releového řízení s výměnou prog v procesoru.
- Wettermann
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 pro 2008, 01:00
skus toto zapojení:železničář píše:Zdravim.. Potřeboval bych postavit tento modul je to železniční autoblok http://www.zajic.cz/zeleznice/zeleznice.htm bohužel jsem nenasel žadné schema Tak jestli budete nekdo o nejakym schematu vědet tak budu moc rád.
http://www.volny.cz/mtbbus/basic/pwm-reg1.htm
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Klasický releový autoblok je značně spolehlivá věc Dneska se však nahrazují novým systémem. Ten je prošpikovaný počítači, diagnostikou a já nevím čím ještě. Výsledek je stále stejný a totiž, že se rozsvěcí tři světla na návěstidle
Jednosměrný autoblok vzor SSSR měl na jednom stanovišti asi pět relátek (ačkoli jedno polarizované)
Program pro Tinnku by měl být jednoduchý, jen těch procesorů bude více a musejí mezi sebou komunikovat.
Pro inspiraci, releový autoblok používá tento kód pro přenos mezi stanovišti:
Bez napětí - na následujícím návěstidle je červená
Napětí jedné polarity - na následujícím návěstidle je žlutá
Napětí druhé polarity - na následujícím návěstidle je zelená
Jednosměrný autoblok vzor SSSR měl na jednom stanovišti asi pět relátek (ačkoli jedno polarizované)
Program pro Tinnku by měl být jednoduchý, jen těch procesorů bude více a musejí mezi sebou komunikovat.
Pro inspiraci, releový autoblok používá tento kód pro přenos mezi stanovišti:
Bez napětí - na následujícím návěstidle je červená
Napětí jedné polarity - na následujícím návěstidle je žlutá
Napětí druhé polarity - na následujícím návěstidle je zelená
A někdy zmizí vlak jako po zásahu Davida Copperfielda a pak umírají "fíři" jako v Moravanech...Variola píše:Klasický releový autoblok je značně spolehlivá věc Dneska se však nahrazují novým systémem. Ten je prošpikovaný počítači, diagnostikou a já nevím čím ještě. Výsledek je stále stejný a totiž, že se rozsvěcí tři světla na návěstidle
A ten signál o barvách by se měl přenášet na PŘEDCHOZÍ návěstidlo = ZA VLAK, ne na následující. Nebo to myslíš, Variolo, jako signály přicházející z dalšího úseku, následujícího po směru jízdy vlaku?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
V Moravanech za to nemohl autoblok, ale staniční zabezpečovací zařízení. To je zatracený rozdíl. A ačkoli nemám systém vůbec ESA11 ráda, tak tohle nebyla jeho chyba. Tady došlo ke špatné funkci kolejového ovodu a proto vlak zmizel. Pokud bude KO špatně fungovat kdekoli jinde, tak to také bude špatně fungovat dále.
Signál se přenáší před další vlak, čili za ten, co právě jede kolem jednoho oddílového návěstidla.
Signál se přenáší před další vlak, čili za ten, co právě jede kolem jednoho oddílového návěstidla.
Autoblok nebo ESA, obojí vyhodnocuje přítomnost vlaku (= obsazenost koleje ve stanici nebo projetí kolem návěstidla) proudem tekoucím nápravou zkratovaným úsekem kolejí - a jestli je obojí podobně spolehlivé, budu dál radši jezdit autem - i když jsem z nádražácké rodiny, bydlím na dostřel od největšího nádraží v republice a vlak mi houká málem pod okny... Českým drahám už prostě nevěřím. Dokud se jezdilo "na žezlo", žádné "kupky" nebyly...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Keci v kleci
Kolik lidí zemře denně na silnicích? A kolik ročně na železnici? Nehodové události jsou tragédie, ale srovnáváš nesrovatelné.
Kolejové obvody JSOU spolehlivé. Jenže všude se o ně starají lidi a pokud se starají blbě, je to pak minimálně nepříjemné.
A garantuju ti, že i když se jezdí na "žezlo" tak se hromada povede také. Všechno je to jen a pouze o lidech. O ničem jiném. Konec konců ani ta svítící červená nedokáže vlak zastavit. To musí udělat až strojvedoucí.
Kolik lidí zemře denně na silnicích? A kolik ročně na železnici? Nehodové události jsou tragédie, ale srovnáváš nesrovatelné.
Kolejové obvody JSOU spolehlivé. Jenže všude se o ně starají lidi a pokud se starají blbě, je to pak minimálně nepříjemné.
A garantuju ti, že i když se jezdí na "žezlo" tak se hromada povede také. Všechno je to jen a pouze o lidech. O ničem jiném. Konec konců ani ta svítící červená nedokáže vlak zastavit. To musí udělat až strojvedoucí.