Nabijacka akummulatorov
Moderátor: Moderátoři
Nabijacka akummulatorov
Zdravim,
chcel by som sa spítať či by sa z tohto start. vozika
dala spraviť nabijacka 12V akumulatorov, pre zaťaženie netreba použiť tie tyristory, ale cez vykonovy prepinač by sa spravila odbočka zo sekundara a odtial by sa mohla spraviť nabíjačka aku. Nemám vôbec predstavu ako by vyzerala schéma a na internete som žiadne schemy na tieto trafo nabíjačky nenašiel. Ďakujem
chcel by som sa spítať či by sa z tohto start. vozika
dala spraviť nabijacka 12V akumulatorov, pre zaťaženie netreba použiť tie tyristory, ale cez vykonovy prepinač by sa spravila odbočka zo sekundara a odtial by sa mohla spraviť nabíjačka aku. Nemám vôbec predstavu ako by vyzerala schéma a na internete som žiadne schemy na tieto trafo nabíjačky nenašiel. Ďakujem
Naposledy upravil(a) dodik dne 20 pro 2008, 11:51, celkem upraveno 1 x.
V prvé řadě, 15V na sekundáru je na nabíjení málo. Bude to chtít přepojit sekudár a usměrňovač jako jedno vinutí 30V.
A dále, chce to nějaké fázové řízení, těch schémat je plno. Hledejte například
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=Nab ... Schema&lr=
I když - to trafo je mnohonasobně předimenzované a bude v reálném provozu nevyužito.
A dále, chce to nějaké fázové řízení, těch schémat je plno. Hledejte například
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=Nab ... Schema&lr=
I když - to trafo je mnohonasobně předimenzované a bude v reálném provozu nevyužito.
Uprav původní zapojení, nepotřebné věci vyhoď, na místo žárovky použij H4 se spojenými vlákny. Bude to fungovat, ale ta váha...
Dokonce bys mohl použít místo diod i původní tyristory, jen připoj mezi G-A ty odpory 22 Ohm.
Dokonce bys mohl použít místo diod i původní tyristory, jen připoj mezi G-A ty odpory 22 Ohm.
- Přílohy
-
- nabijecka.PNG
- (119.79 KiB) Staženo 243 x
Spíše, než to celé předělávat, bych se pokusil tam dodělat tu nabíječku navíc, pokud to konstrukce dovolí. Startování se někdy může hodit. Z vývodů 3 a 6 trafa odeberte 30V stř. a nabíjecí blok bude samostatný, nijak jinak s původním zapojením nepropojený. Jednoduché schéma, které ovšem postrádá stabilizaci proudu je třeba na:
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... 59_741.jpg
Pokud byste chtěl složitější se stabilizací proudu, můžu sem dát i jiná schémata, která jsem vlastnoručně ověřil.
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... 59_741.jpg
Pokud byste chtěl složitější se stabilizací proudu, můžu sem dát i jiná schémata, která jsem vlastnoručně ověřil.
omg hoši, ste ma zle pochopili uplne, to trafo je hlavne na startovanie a nabijanie je ako + ktomu, takže žiadne skratovanie gate.
Potreboval by som spraviť nabijacku ako samostane zariadenie vedene od sekundaru a bude zapinatelne pomocou niakeho silnejšieho dvojkontaktoveho rele, trafo je samozrejme regulovatelne cez primar- triakom, takže z trafa sekundáru som schopný dostať max, 2x25VAC čo je nan nabíjanie v pohode. Takže žiadne upravy tej schémy štartéra, len pridať novú.
Dakujem
Potreboval by som spraviť nabijacku ako samostane zariadenie vedene od sekundaru a bude zapinatelne pomocou niakeho silnejšieho dvojkontaktoveho rele, trafo je samozrejme regulovatelne cez primar- triakom, takže z trafa sekundáru som schopný dostať max, 2x25VAC čo je nan nabíjanie v pohode. Takže žiadne upravy tej schémy štartéra, len pridať novú.
Dakujem
našiel som velmi peknú diskusiu na daný problém
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?topic=4750.15
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?topic=4750.15
Asi prepíšem názov témy, berme podstatu že mám trafo so sekundárom 2x25VAC a na primáry je triakový regulátor, a na sekundár by som chcel dať nabíjačku AKU napr od 2-8A, neberme ohlad na ten starter s tyristormi. Potreboval by som teda schému niakej jednoduchej nabíjačky, a obmedziť prúd na sekundáry, kondenzátor na primárnej strane nieje vhodný kvôli tomu triaku a samostanej funkčnosti strartera.
Dakujem
Dakujem
Som sa teda rozhodol že nebudem prirábať nabíjačku, ale spravím nabíjačku ako samostaný prístroj. A mala by to byť už niaka inteligentá nabíjačka ktorá nebude prebíjať a najlepšie udržovať aku v dobrom stave.
Našiel som túto konštrukciu
http://michal.slansky.sweb.cz/data/inte ... u/text.pdf
alebo kratší članok
http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Konstrukce/ ... atoru.html
Staval to už niekto? Chcel by som s tým nabíjať autobaterie s kapacitami nad 100Ah 6V alebo 12V, je možné také kapacity nabíjať na čase ani nezálleží, prípadne dal by sa úpravami zvýšiť nabíjací výkon?
Našiel som túto konštrukciu
http://michal.slansky.sweb.cz/data/inte ... u/text.pdf
alebo kratší članok
http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Konstrukce/ ... atoru.html
Staval to už niekto? Chcel by som s tým nabíjať autobaterie s kapacitami nad 100Ah 6V alebo 12V, je možné také kapacity nabíjať na čase ani nezálleží, prípadne dal by sa úpravami zvýšiť nabíjací výkon?
Víš , nabíjení akumulátorů je tak trochu "duchařina" . Snad každý má svůj ověřený postup . Pokud se nemíníš nabíjením doslova živit , postav snad to nejjednodušší . Pokud vůbec použiješ elektroniku , tak prostě proudový zdroj . Vyšlo např . jako nabíječka s charakteristikou I před 25 lety . Postavil jsem mnoho kusů . Jen jednu úpravu Ti doporučím . Dát do G elektrod tyristorů pojistky obyč trubičkové . Hodnota je nedůležitá 0,1-1A . Jinak při proražení tyristoru shoří budící trafo , jako se stalo člověku , který touto nabíječkou a starým aku startoval traktor . Při tom trafu co máš , můžeš nabíjet i 2x 12V aku v serii . Tzn. pro palubní napětí 24 V . Ze zkušenosti vím , že nabíječku budeš na 99% potřebovat takovým stylem , že budeš potřebovat nabít auto aku po poruše , když je v něm NULA a Ty budeš chtít do ní dostat co nejvíc v co nejkratším čase . Když budeš potřebovat a chtít nabít aku opravdu na 100% , tak nabíjej do 1/10 kapacity aku proudem v A a když to o nějakou hodinu přetáhneš , nic se nestane . Platí pro občasné dobití . Jinak to dobití na 100% se používalo v dobách , kdy byly aku dodávány tzv. nenabité , s elektrodami panenskými a dělalo se tzv. formování . Dnes pokud trochu jezdíš , stačí nabít tak cca 50% a pokud je bezchybná dobíjecí soustava , dobije se samo .To "duchření" se týká toho , že veškerá doporučení při nabíjení se týkají vždy JEDNOHO článku , ale člověk jich má vždy "baterii" a nikdy není článek co článek absolutně stejný . Ať se daří .
ono su to staršie typy aut(avia), a tie baterie su v hroznom stave, stačí trochu zimy a ten motor roztáčajú ťažšie, tak radšej by som spravil niečo s trochou inteligencie, písal som aj autorovy Michalovy S. či by sa tá nabíjačka nedala upraviť na višší nabíjací prúd a aké úpravy by to obnášalo( zatial ešte neodpísal), ak by ste mali vy niake úpravy kludne sem pište. dakujem