Regulátor otáèek ss motoru pro elektromobil ! ! !
Moderátor: Moderátoři
Regulátor otáèek ss motoru pro elektromobil ! ! !
Mám doma stejnosmìrný motùrek 24V/25A/10 000 otáèek. Chci si postavit elektromobil. Mám takovou 3-kolovou káru a tenhle motùrek by jí mohl pohánìt. Jenže pro regulaci rychlosti potøebuji PWM regulátor na 24V a nìjakých 35A. Poradí mi nìkdo jak na to?
Na šel jsem jen tohle: http://djpeak.borec.cz/elektrotechnika/ ... ulator.htm
Jenže je to jen na 12V, ale tìch 30A by už možná šlo
Za všechno pøedem moc díky
Nebo nìjak pøedìlat tohle:
Na šel jsem jen tohle: http://djpeak.borec.cz/elektrotechnika/ ... ulator.htm
Jenže je to jen na 12V, ale tìch 30A by už možná šlo
Za všechno pøedem moc díky
Nebo nìjak pøedìlat tohle:
No já nevim ale tohle se mě pro ten účel zrona nelíbí....to by chtělo nějakou zpětnou vazbu třeba pomocí tachodynama nebo s ledkou a fotodiodou (1 pulz by se rovnal 1 otáčce) za to dát převodník f/U..... a ten bipolár bych viděl vyměnit za mosfet s co nejmenším přechodovým odporem mezi DS.....
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
mini2 píše:A k čemu by mi to tacho a zpětná vazba byla? Jen potřebuji, abych mohl motor regulovat plynule a v plném kroutícím momentu. Taky aby to bylo jednoduché. Jen se chci s károu plynule rozjíždět nic víc. Díky
Práve preto, čo si napísal, pre plynulú reguláciu pri plnom krútiacom momente. Bez spätnej väzby to tak fungovať určite nebude.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Neporovnávaj pohon medometu a elektromobil.
U elektromobilu potrebuješ vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach pri rozjazde, stráženie max. rozjazdového prúdu, aby si nezničil regulátor, prípadne nespálil motor. Tu ide o rozjazd za rôznych podmienok podľa hmotnosti, terénu. Regulátor bez sp. väzby sa hodí len pre aplikácie s malou a konštantnou záťažou. Ak neveríš, vyskúšaj jednoduchý a potom sa vráť.
U elektromobilu potrebuješ vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach pri rozjazde, stráženie max. rozjazdového prúdu, aby si nezničil regulátor, prípadne nespálil motor. Tu ide o rozjazd za rôznych podmienok podľa hmotnosti, terénu. Regulátor bez sp. väzby sa hodí len pre aplikácie s malou a konštantnou záťažou. Ak neveríš, vyskúšaj jednoduchý a potom sa vráť.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Skus pozriet toto
http://hawelson.blog.cz/0712/e-scooter
http://hawelson.blog.cz/0712/e-scooter
http://uloz.to/1070670/PWM%20regul%C3%A ... hranou.JPG
Podívej se na toto zapojení, stavìl jsem už nìkolik regul. podle tohoto zapojení. Jen je potøeba upravit kmitoèet podle použitého motoru. Pøi zkratu,nebo pøetížení dojde k zablokování budících pulzù pro gate MOS-FET, a na výstupu jsou jen velmi úzké impulzy.
Podívej se na toto zapojení, stavìl jsem už nìkolik regul. podle tohoto zapojení. Jen je potøeba upravit kmitoèet podle použitého motoru. Pøi zkratu,nebo pøetížení dojde k zablokování budících pulzù pro gate MOS-FET, a na výstupu jsou jen velmi úzké impulzy.