felicia 1.3
Moderátor: Moderátoři
felicia 1.3
netopi respektive pocas jazdi ras topi ras nie rucicka teploti sa nepravidelne dviha na 80 stupnov a pada na dol ako kebi sa termostat stale otvaral a zatvaral mal uz niekto daco take rok vyroby 2000.
Kup nový termostat - stojí cca stovku, výměna je na 10 minut - budeš mít větší jistotu, že bude OK. Ale to s tím lítáním ručky vypadá spíš na závadu v elektrice - pravděpodobně špatné ukostření čidla teploty nebo špatné samotné čidlo.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Presne ja som mal takýto problém na mojej felde a kamart servisák mi
hovorí treba vymeniť termostat a ked som to otvoril po odmontovaní hadíc
bolo to tak totiž bola prasknutá umelá hmota kde bol osadená škrtica klapka
čiže ona občas zatvorila občas nie.Takže jednoznačne treba ho vymeniť
treba to klasifikovať ako výrobnú závadu lebo nepoznám nikoho komu by sa to na felícii z posledných modelov nebolo stalo.
hovorí treba vymeniť termostat a ked som to otvoril po odmontovaní hadíc
bolo to tak totiž bola prasknutá umelá hmota kde bol osadená škrtica klapka
čiže ona občas zatvorila občas nie.Takže jednoznačne treba ho vymeniť
treba to klasifikovať ako výrobnú závadu lebo nepoznám nikoho komu by sa to na felícii z posledných modelov nebolo stalo.
Nic vypouštět nemusíš - ten termostat je prakticky v nejvyšším bodě chladicího okruhu, tak i když ho odděláš, vyteče tak nanejvýš půllitr-litr, prostě jen to, co je v expanzní nádobě nad úrovní hrdla termostatu. Vyndáš 3 šroubky, nožem podebereš a odloupneš většinou k dosedací ploše přilepený termostat, očistíš plochy, vložíš nový a dotáhneš. Nastartuj a nech ohřát na provozní teplotu - teprve až se nový termostat otevře a prohřeje se celý systém na nějakých 80-85°C, vytlačí se z chladicího okruhu všechny bubliny, takže chladicí kapalinu musíš doplnit na několikrát.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pokud je spodek víčka krytu ventilů upatlán bílým sajrajtem až pěnou, je to jasný důkaz průniku chladicí kapaliny do oleje - vzniklá emulze pění. Není to žádná velká díra, s tou bys dlouho nejezdil, ale vyměnit to těsnění v co nejkratší době je rozhodně v zájmu motoru. Občasná bublina plynu v chladicím okruhu vzniklá profouknutím z válce do chlazení pak způsobí, že čidlo teploty se "vynoří" a nemá co měřit.
Doma to měnit nezkoušej, pokud nemáš momentový klíč a neznáš pořadí utahování jednotlivých šroubů, spíš to zku*víš, než opravíš - prasklá nebo pokroucená hlava stojí mnohem víc než oprava v servisu - Tvé rozhodnutí nechat to na odbornících jedině schvaluju...
Doma to měnit nezkoušej, pokud nemáš momentový klíč a neznáš pořadí utahování jednotlivých šroubů, spíš to zku*víš, než opravíš - prasklá nebo pokroucená hlava stojí mnohem víc než oprava v servisu - Tvé rozhodnutí nechat to na odbornících jedině schvaluju...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ještě než začneš se servisem.Jezdíš delší trasu nebo couračky?V zimě se ta emulze na víčku může udělat a nemusíš mít nic s těsněním.Nejdřív dej ten termostat a pak se uvidí.Zas taková darda za termostat to není jako platit třeba zbytečně pár kolíků.
,Většinou když odejde těsnění tak auto netopí ale taky vaří.A to u tebe myslím není.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
U Feldy 1,3 z roku 2000 (MPI) je lepší koupit celou plastovou skříň s termostatem a čidlem.Tam už není klasický termostat v hliníkové baňce jako u 1,3 BMM do roku 95.Až to namontuješ,vytáhni čidlo teploty a nalévej kapalinu.Až začne vytékat,vrať čidlo spátky a doplň na maximální rysku.Je t kvůli odvzdušnění.Víc informací můžeš získat na
www.feliciaklub.cz a tam si najedeš na fórum.
www.feliciaklub.cz a tam si najedeš na fórum.
Tak já bych se toho bílého víčka také nebál, to jsem měl ještě u starých Škodovek v zimně normálně. Je to jak píše xxxe, po právě krátkých jízdách, ale nebylo to tím těsněním. Kdyby bylo prasklé, tak se to pokud vím přehřívá a dost. Navíc by byla emulze ve v oleji dole, to to se poznalo už na měrce oleje. Nejdřív oprav ten termostat, opravdu často je to prasklým plastovým vnitřkem, který drží takovou příčku a ta se propadne tlakem pružiny a pak netěsní. Výměna je fakt jak už tu psali chlapi jednoduchá a vody vyteče jen málo.
Já u modelu z roku 1996 jsem měl jinou závadu, když termostat nezavíral. Tam uvnitř je takový talířkovitý ventil a na obvodě má O kroužek a ten se sesmekl a tak to těsnilo jen plastem na sedlo, což protékalo. Nasadil jsem kroužek zpět a bylo po problému.
Ten tvůj termostat jsem měnil kamarádovi, koupil si ten celý vnitřek i s termostatem a bylo to. Je to fakt jednoduché.
Jinak jak píše Ekkar s tím vyměněním těsnění pod hlavou, to také není problém a není potřeba chodit do servisu, ale to asi nebude potřeba měnit.
Já jsem se navyměňoval sobě i kamarádů těsnění a nikdy jsem neměl momenťák, ten byl v rukách. Nikdy to nezlobilo, pokud byly srovnané vložky v bloku. Měl jsem metodu, že jsem vyměnil těsnění a pěkně ohřál motor, trochu jsem ho projel a pak ještě za tepla dotánul a nikdy nedělalo problémy, tedy pokud nebylo něco s vložkami. Už jsem po 500Km nedotahoval. Co se týká toho systému dotahování, tak se začíná od prostředka a ve spirále se jde po obvodě dál. Je jedno zda doprava či doleva, ty matice u svíček se dotahují nakonec. Nejprve se hlava dotáhne jen trochu dokola a pak ji dotahuji silou, kterou mám už v ruce(kontroloval jsem to pak momenťákem a bylo to správně) Jinak postup na dotažení hlavy se dá sehnat jak na netu, tak ve starých knížkám ke škodovkám, např. Š 120.
Ale co je velmi důležité, je po sejmutí hlavy zajistit vložky v bloku, jinak je průser na cestě(osobní a nejen má zkušenost, při pootočení klikovky, se posune nahoru nějaká vložka, dostane se pod měděné těsnění bordel a pak to netěsní a teče voda opravdu do toho oleje. Pak taková oprava je je docela opruz). Zajišťoval jsem to velikou podložkou mezi 1a2 valcem a 3 a 4 k bloku![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já u modelu z roku 1996 jsem měl jinou závadu, když termostat nezavíral. Tam uvnitř je takový talířkovitý ventil a na obvodě má O kroužek a ten se sesmekl a tak to těsnilo jen plastem na sedlo, což protékalo. Nasadil jsem kroužek zpět a bylo po problému.
Ten tvůj termostat jsem měnil kamarádovi, koupil si ten celý vnitřek i s termostatem a bylo to. Je to fakt jednoduché.
Jinak jak píše Ekkar s tím vyměněním těsnění pod hlavou, to také není problém a není potřeba chodit do servisu, ale to asi nebude potřeba měnit.
Já jsem se navyměňoval sobě i kamarádů těsnění a nikdy jsem neměl momenťák, ten byl v rukách. Nikdy to nezlobilo, pokud byly srovnané vložky v bloku. Měl jsem metodu, že jsem vyměnil těsnění a pěkně ohřál motor, trochu jsem ho projel a pak ještě za tepla dotánul a nikdy nedělalo problémy, tedy pokud nebylo něco s vložkami. Už jsem po 500Km nedotahoval. Co se týká toho systému dotahování, tak se začíná od prostředka a ve spirále se jde po obvodě dál. Je jedno zda doprava či doleva, ty matice u svíček se dotahují nakonec. Nejprve se hlava dotáhne jen trochu dokola a pak ji dotahuji silou, kterou mám už v ruce(kontroloval jsem to pak momenťákem a bylo to správně) Jinak postup na dotažení hlavy se dá sehnat jak na netu, tak ve starých knížkám ke škodovkám, např. Š 120.
Ale co je velmi důležité, je po sejmutí hlavy zajistit vložky v bloku, jinak je průser na cestě(osobní a nejen má zkušenost, při pootočení klikovky, se posune nahoru nějaká vložka, dostane se pod měděné těsnění bordel a pak to netěsní a teče voda opravdu do toho oleje. Pak taková oprava je je docela opruz). Zajišťoval jsem to velikou podložkou mezi 1a2 valcem a 3 a 4 k bloku
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Když něco nevíte...klidně se zeptejte
Co vás nezabije, to vás posílí
Jenys ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
JENYSi je doporučeno hliníkové hlavy dotáhnout jen jednou. U Š120 kde byla litinová hlava se po ujetí cca500-1000km dotahovala znovu. Felicie 1,6 má vodní čerpadlo s ocelovou hřídelkou a plastovou vrtulku. Stane se že se vzájemně protočí. Teplota u vypnutého topení stoupá. Při zapnutí topení fouká chvilku teplý vzduch a za chvilku jde studený. Teplota je zvýšená nad normálem. jen tak pro zajímavost.
Vrky, to máš pravdu, na to jsem pozapomněl, ale o to je to pak jednodušší. Pokud bych potřeboval vyměnit těsnění, udělám si to sám. V práci mám i momentový klíč, tak bych to měl profivrky píše:JENYSi je doporučeno hliníkové hlavy dotáhnout jen jednou. U Š120 kde byla litinová hlava se po ujetí cca500-1000km dotahovala znovu. Felicie 1,6 má vodní čerpadlo s ocelovou hřídelkou a plastovou vrtulku. Stane se že se vzájemně protočí. Teplota u vypnutého topení stoupá. Při zapnutí topení fouká chvilku teplý vzduch a za chvilku jde studený. Teplota je zvýšená nad normálem. jen tak pro zajímavost.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Když něco nevíte...klidně se zeptejte
Co vás nezabije, to vás posílí
Jenys ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moje první auto bylo fiat croma 2,5td. Ucpal se odvzdušňovcí otvor na hlavě a hlava se zkroutila. Musel jsem ji odvézt do Činěvsi a tam jeden pán opravuje hliníkové hlavy. Myslel jsem že je prasklá ale byla jen zkroucená. To že se hliníkové hlavy dotahují jen jednou mám od automechanika. U škodovky se udělal tuning stylem: snížit vůli na ventilech, vyleštit kanály, odlehčit setrvák, a dát ostrou vačku z Š110R. ALE BUDE TO STÁLE JEN DODO. To jsem ale odbočil od tématu.