Kotel Protherm Panter, přerušování/zhášení pamene

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TK723
Příspěvky: 1
Registrován: 16 led 2009, 01:00

Kotel Protherm Panter, přerušování/zhášení pamene

#1 Příspěvek od TK723 »

Kotel Protherm Panter 12 KOO: zapálí plamen, teplota na displeji klesne o cca 5°C, kotel zhasne, teplota na displeji se vrátí na původní hodnotu, zapálí plamen ... Cyklus má délku 8s, 6s hoří plamen, 2s nehoří.
Servisák chce měnit jednotku regulace plynu (v kotly v levo dole) za 2000.-.
Ví někdo co je skutečnou příčinou_ Co s tím?

To Fero_b:
Spalovací cyklus zdá se probíhá normálně, jenom je co 6s na 2s přerušen. Úvodní test malým plamen je přerušen, po 2. zapálení malým plamenem pokručuje 3s a po 3s je normálně zvýšen na plný výkon. 3 a další cykly jdou na plný výkon.
Ad 1) Plamen neskomírá, vypíná ostře.
Ad 2a3) Něco z toho vyzkouším ale už je to trochu nad mojí úrovní.
Naposledy upravil(a) TK723 dne 16 led 2009, 13:45, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#2 Příspěvek od fero_b »

ahoj skusim k tomu nieco napisat aj ked mam inu znacku....
Ja mam MoraTop atmosfericky kotol s odvodom spalin do komina a mal som na nom zopar problemov, jeden tiez bol cyklovanie, tak mozno ta niecim inspirujem. Cyklovanie kotla moze byt sposobene roznymi pricinami (osobne pochybujem ze to bude RJ ale vsetko je mozne). Takze skusim najprv popisat ako startuje moj kotol (ma modulaciu plamena). Pusti plyn (napolovicu = 50%), skrtne piezo zapalovacom a snima ci plament hori (ionizanym snimacom) ak ano zmoduluje vykon naplno a plamen sa snima stale, potom zmoduluje plamen na minimum aby vedel ze udrzi plamen aj pri minimalnom tlaku, ak sa to nepodari (plamen zhasne), kotol sa este pokusi toto zopakovat par krat a ked je neuspesny tak vyhlasi exception. A teraz mozne priciny:
1) zaprasene trysky (vybrat a vycistit, vyfukat) - neviem ci ty si schopny vidiet plamen ked to hori ale ked ide na minimalny vykon tak ked je zapraseny ten modul trysiek tak plamen je taky nerovnomerny, blikotavy - uz uz zhasina, ked je to ciste tak pekne hori ako ked znizis horak na sporaku
2) v niektorych plyno sietach byva nizsi rozvodny tlak (alebo zakolisany) a samotna regulaci tou krabickou co popisujes funguje tak ze urcitemu prudu odpoveda iste "otvorenie" (tlak na trysku udavany vacsinou v mm vodneho stlpca) Tento tlak je relativne nizky (8mm v mojom pripade podla vyrobcu kotla pre minimalny vykon). Po konzultacii s vyrobcom som sa dozvedel ze sa niekedy stava ze to proste neudrzi minimalny plamen a tak v servisnom mode nastavia ten minimalny tlak na troska vyssi (12-15mm) Vodneho stlpca. Ja som si vyrobil z priesvitnej hadice (baumax za par korun) taky U barometer co som pripevnil na dosku, v kotli je srubka ktoru odtocis das tam tu hadicku a pravitkom meras a nastavujes tlak na trysku v servisnom mode kotla (podla predpisov vyrobcu). Ak si navyse das Ampermeter do obvodu toho regulatora co ti ten servisak chce vymenit, tak vies povedat ci tak krabica je zla alebo nie. Ak RJ tadial dava isty prud a vychylka barometra je stabilna, krabica je OK, t.zn netreba menit.
3) poslednym problemom co som mal ked mi kotol cykloval bolo cidlo tlaku vody (pricom podla budika bol tlak dobry). Moj kotol podla manualu vie po podrzani tlacidla vyhodit chybovy kod a tym ti RJ oznamuje v com vidi problem, mne to ukazovalo na cidlo tlaku a teploty (jedno cidlo pre obe veliciny). Tak som si objednal nove a to som zamenil a vsetko fungovalo zas dobre, ale hlavna pricina bola, ze to stare malo zanesenu tu dierku cez ktoru snimalo tlak (to som samozrejme nevedel az ked som ho vybral:-) )

Tak snad Ti to pomoze. Nema vyznam skusmo menit komponenty, treba najst pricinu cyklovania.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#3 Příspěvek od BOBOBO »

Mám měsíc tu samou zkušenost . V pronajímané části budovy bylo před dvěma lety vybudováno plynové topení . Osazen kotel Dakon . Jelikož v provozovně stále někdo byl , tak kotel nahazoval , až se rozjel . Nyní zůstal oběkt prázdný a tak jsem musel řešit protizámrz . Takže jsem osadil spínačky a chci zkoušet a ouha . Kotel nenastartoval . Dakon startuje dokonce jen jednou a vyhodí chybu . Tak jsem odkrytoval a zkoušel . Jiskra svítila jek víno , ale hořely tak dva až tři segmenty hořáku . Což zapříčinilo stopku kotle . Stačilo jen mírně fouknout ze strany k hořáku a kotel běžel . Jelikož jsem musel zajistit spolehlivý-bezkontrolní chod , zavolal jsem tomu , co kotel instaloval . Taky jsem si myslel , že je málo plynu na start . Takže připojil měřák a ukázalo se , že je už od výroby nastavený malý tlak . Takže o půl kola šroubovákem a jede jak vítr .

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od PvvS »

o tam je za jednotku ?
Zkontroloval bych flame detect cidlo, pripadne jeho zapojeni do desky.

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#5 Příspěvek od fero_b »

Pvss: flame detect cidlo, je ionizacna elektroda na baze toho ze plamen ma istu elektricku vodivost (ak tecie prud plamen hori) ak je zle toto cidlo, tak hned po starte plamen zhasne (nezdetekuje plamen tak RJ to vsetko zastavi) a koniec... ak to aspon chvilu dokaze horiet, poukazuje to na to ze ionizacna elektroda je dobra...

TK: u mna je ta krabicka co reguluje tlak na trysku taka co sa da nastavit iba elektronicky (bud mas servisny kluc aby sa RJ dostala do servisneho modu alebo PC+seriova linka a vhodny SW, ja mam servisny kluc od vyrobcu). Ale viem ze u starsich kotlov sa to stelovalo srubovakom.
Ak chces mozem nafotit ten moj barometer a ciastocne vnutro kotla a mozeme porovnat aku znacku toho plynoveho regulatora mam ja tam zamontovany - k tomu mam aj tabulky - prud/mm vodneho stlpca

Este samozrejme pri vymene toho cidla tlaku/teploty som musel vypustit system. Len tak pre zaujimavost ked som to cidlo otvoril - dnuka PIC :-) a je to taky jazycek strceny do rurky cez T-odbocku, O-ring tesnenie a zaistene takou U-pruzinkou....

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#6 Příspěvek od vrky »

Hlídání ionizace bude mít zpoždění. Po zapálení bývá 1-4s prodleva a pak začíná hlídat plamen. A po odpojení elektrody je asi 1s (než zareaguje elektronika). Zkontroluj tlak vody v soustavě, jestli nedochází plyn a jak je psáno výše očisti ionizačku a profoukni hořák, možná koukni i do odtahu i do komína jestli něco nepřekáží.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od PvvS »

Detekce plamene je casty problem.POkud je trochu zaoxidovany, tak se po zpracovani na desce nevygeneruje dostatecny signal.Kazda deska zapali, ale ma urtity safe time, po kterym proste vypne.KLidne to muze narazet i na tohle. Nesnazi se zapalit jiz horici plamen ?

Uživatelský avatar
kaja4
Příspěvky: 437
Registrován: 28 zář 2008, 02:00
Bydliště: kraj olomoucký

#8 Příspěvek od kaja4 »

jak funguje ionizační hlídání plamene?Po zapálení plynu-nyní většinou VN jiskrou-je ionizační elektroda v plamenu.Plazma plamene se chová jako dioda a polarizována tak,že katoda je na hořáku.Na elektrodu je ze zapalovací automatiky přiveden střídavý proud přes 20 megaohmový rezistor,no a ten plamen proud usměrní,což automatika vyhodnotí jako OK -pouští dále plyn.Ionizační proud je cca 5uA ss.Ten je tam okamžitě po zapálení plynu.
Pokud je elektroda spojená s kostrou kotle,nebo je odpojena od automatiky,tak se tato zablokuje ,zpravidla do 10 vteřin po puštění plynu.
Leštění elektrody není třeba.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PvvS »

Malokdy to jde primo na vstup. Obvykle je v ceste minimalne nekolik aktivnich prvku (vetsinou BF820), pak staci spatna sonda a je po mereni. Proto se ptam , zda se kotel nepokousi zapalit jiz do horiciho plamene. Drobna oxidace se muze odparit a fugovat dal.

Uživatelský avatar
kaja4
Příspěvky: 437
Registrován: 28 zář 2008, 02:00
Bydliště: kraj olomoucký

#10 Příspěvek od kaja4 »

to TK
Která zapalovací elektronika a která regulační elektronika je v kotli.Pokud si je pořádně prohlídneš,tak najdeš u konektorů a vývodů relé popraskané cínové spoje.Pořádně propájet.

to PvvS
mám schemata cca 70 zapal.elektronik od cca 10 výrobců,ale nikde nemají použit tranzistor BF820.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PvvS »

Zalezi na provedeni. Ja zas , pokud mam na desce i vn trafo, tak hned vedle i 820tka. Pokud je externi, tak se to resi jinak.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od PvvS »

Posli fotku ridici jednotky, nebo alespon to co je na ni napsany. Vice vyrobcu ma vice moznosti.

Uživatelský avatar
sponny2
Příspěvky: 5
Registrován: 05 říj 2013, 02:00

#13 Příspěvek od sponny2 »

Zdravím, bohužel jsem zde nenašel odpověď na můj problém, tak ho zkusím popsat. Mám také výše uvedený kotel a téměř vše funguje tak, jak má. Problém je pouze při sprchování. Kotel neustále zapaluje a zhasíná, tak že teče stále teplá-studená-teplá-studená... voda a sprchování je utrpení. Podotýkám, že kotel topí normálně a TUV hřeje také normálně. Jen po přepnutí baterie na sprchu to začne cyklovat. Opravář zkoušel měnit teplotní čidlo v kotli, které zháší plamen při přehřátí, ale problém přetrval. Pak mi sdělil, že bude nejspíš zanesený výměník, a že mám kotel na týden odstavit, výměník odvézt a nechat vyčistit. To bych i udělal, jen mi nejde do hlavy, proč se to děje pouze a jen při sprchování. Setkal se s tím někdo?
Děkuji.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#14 Příspěvek od vrky »

Malý průtok vody. Při puštěné vodě z kohoutku to nedělá? Když odšroubuješ sprchu a necháš jen hadici ta to taky nedělá?

Uživatelský avatar
sponny2
Příspěvky: 5
Registrován: 05 říj 2013, 02:00

#15 Příspěvek od sponny2 »

Mám vyměněnou vanovou baterii a dělá to jen na sprchu. Když to nechám téct jen přes hadici, dělá to taky.Pokud to teče přímo z baterie, je to ok.
Začalo to dělat v tomto období, když se ochladilo.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“