Tesla 820A, neukazuje s-metr
Moderátor: Moderátoři
Tesla 820A, neukazuje s-metr
Zdravím všechny, mám problém s T820kou kde mi neukazuje s-metr a u indikace vyladění svítí jen červené ledky.LED stereo se nerosvítí a stanice se rozladují (až po pár hodinach zapnutí se ustálí)
Zatím jsem měnil kondiky v MF a okolo MAA723-žádná změna. S cívkama nikdo netočil. Při kontrole napájecího napětí na vstupním díle FM a MF jsem naměřil místo 15V jen 13, na steredekodéru 10.5 místo 12voltíků
Na konektoru Z21 napětí 15V mám, zato místo 17V mám 19voltů.
Předem díky za rady.
Zatím jsem měnil kondiky v MF a okolo MAA723-žádná změna. S cívkama nikdo netočil. Při kontrole napájecího napětí na vstupním díle FM a MF jsem naměřil místo 15V jen 13, na steredekodéru 10.5 místo 12voltíků
Na konektoru Z21 napětí 15V mám, zato místo 17V mám 19voltů.
Předem díky za rady.
Povyhazuj/nahraď blokovací keramiky kolem MAA723 ve zdroji a v tuneru - jsou tam shi.tovky, stejně "kvalitní", jako oranžový (zelený, modrý, šedý...) plastový elyty TESLA. Jak vystárnou, hrozně utíkají s teplotou. Tohle jsem u jedné udělal a 820 šlape jak víno. Samozřejmě pomíjím ty příšerný korekce s A273D a A274D - ty už tam stejně dávno nejsou... Někdo doporučoval povyhazovat i ty přímo ve vf, to už ale je na kompletně celý sladění znovu - wobbler atd...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jen pro informaci, schema je zde http://www.elektronika.czechian.net/820a/820a.htm
Nejdřív dej dokupy zdroj a celé napájení vůbec - jestli tam jsou vyschlé elyty a stářím ujeté blokovací keramiky, může to kmitat až běda. Harmonické těch kmitů pak zahlcují vstupy tuneru - ať se tam dostanou kudy chtějí. Dokud nebudeš mít v pořádku napájení, ničím nekruť - nebo dopadneš jako Oberleutnant s Teslou Martino.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
proel64 píše:...okolo A225D. Vymenil by som kondiky vo fazovom zavesy - tie 33pF a dalsie v obvode AFC. Pripadne skus potocit cievkou....
Ono to má fázový závěs i jinde, než ve stereodekodéru? Ale ten zase na nastavení nemá cívku, ale trimr...proel64 píše:Nastavenie tejto cievky-fazoveho zavesu neni kriticke-proste ak sa rozsvieti indikacia stereo tak je to ok.
Ani diskriminátor ani obvod AFC nemají přece vliv na údaj S-metru.
Kritický nebo nekritický - proč by s tím měl kroutit, když má ulítnutý napájení, kur.va? Nejdřív dám dohromady zdroj a případně odstraním kmitání, pak testuju dál - a ejhle, ono mnohdy není ani co opravovat, protože nahozením správnýho napájení se to "opravilo samo". Lidi, nerejpejte zbytečně do něčeho, o čem nevíte, PROČ TO FUNGUJE BLBĚ - a opravte nejdřív to, co je evidentně špatný a co opravit nedá takovou práci - v 90% případů je příčina někde jinde, než si myslíte, a má skoro sprostě pitomej důvod.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tak jsem vymenil elyt C36 u MAA723 na ZDV, dva zelené plasťáky ve stereodekodéru, elyty v MF a propájel spoje které se mi nezdály. Po zapnutí tuner hraje jako nikdy, naladěná stanice se nehne, indikace funguje. Jen na S-metru mi svítí max. 3LEDky i u silné stanice. Ty rozdíly v napětí tam jsou stále. Někdo se v tom zdroji už hrabal a pájku měl v ruce asi poprvé...
To není tak docela pravda, na desku S1 musí být přivedené napětí napájení 17V, jinak se posunou prahové úrovně pro rozsvícení LEDek. Obvod napájení ladicího potenciometru, do kterého se přivádí i chybový proud z výstupu AFC z MFZ (deska C1), je na stabilitu napájení také poněkud háklivý.
Ale na citlivost to vliv nemá, takže bych to dál neřešil.
Jedině ještě pomocí GDO zkontrolovat souběh ladění ve vstupní jednotce, jestli tam není třeba vyměnit některý z těch inteligentních keramických kondíků, co tak rády navlhají a nerady se vrací k původním parametrům. Jejich výměna už by si jemné doladění příslušného obvodu vyžádala - u některých kondíků v ladicím dílu nevadí tolerance ±20%, do plusu i větší, ale může vadit změna jejich rozměru či polohy, tedy změna kapacity vůči okolním součástkám, ta se ale nedoladí cívkou, ale přednostně příslušným trimrem řízení napětí pro příslušnou dvojici varikapů. S jadérkem cívky se pak hýbe jen v případě, že na obou koncích pásma je třeba jiná poloha toho trimru pro dosažení souběhu. Ale, jestli to hraje jak nikdy, kašli na to a raduj se.
Cívky jsou nejstabilnější součástkou v celém zapojení a nesahám na ně, dokud neměním některý kondenzátor tvořící součást rezonančního obvodu (část ho může tvořit i parazitní kapacita v připojené polovodičové součástce, samozřejmě, ovšem konstrukčně je omezen její vliv - odchylka po výměně tranzistoru či švába v tomto zapojení většinou není ani měřitelná).
Čili nedošlo-li k výměně C13, C14 a/nebo C15 na desce mezifrekvence, s jadérkem diskriminátoru nehýbat! Ono se totiž jeho správné naladění podle toho, že zasynchronizoval stereodekodér, sice dá odhadnout, ale jen velmi hrubě: zkreslení signálu deformací S-křivky může být totiž značné a přesto dekodér funguje.
Ale na citlivost to vliv nemá, takže bych to dál neřešil.
Jedině ještě pomocí GDO zkontrolovat souběh ladění ve vstupní jednotce, jestli tam není třeba vyměnit některý z těch inteligentních keramických kondíků, co tak rády navlhají a nerady se vrací k původním parametrům. Jejich výměna už by si jemné doladění příslušného obvodu vyžádala - u některých kondíků v ladicím dílu nevadí tolerance ±20%, do plusu i větší, ale může vadit změna jejich rozměru či polohy, tedy změna kapacity vůči okolním součástkám, ta se ale nedoladí cívkou, ale přednostně příslušným trimrem řízení napětí pro příslušnou dvojici varikapů. S jadérkem cívky se pak hýbe jen v případě, že na obou koncích pásma je třeba jiná poloha toho trimru pro dosažení souběhu. Ale, jestli to hraje jak nikdy, kašli na to a raduj se.
Cívky jsou nejstabilnější součástkou v celém zapojení a nesahám na ně, dokud neměním některý kondenzátor tvořící součást rezonančního obvodu (část ho může tvořit i parazitní kapacita v připojené polovodičové součástce, samozřejmě, ovšem konstrukčně je omezen její vliv - odchylka po výměně tranzistoru či švába v tomto zapojení většinou není ani měřitelná).
Čili nedošlo-li k výměně C13, C14 a/nebo C15 na desce mezifrekvence, s jadérkem diskriminátoru nehýbat! Ono se totiž jeho správné naladění podle toho, že zasynchronizoval stereodekodér, sice dá odhadnout, ale jen velmi hrubě: zkreslení signálu deformací S-křivky může být totiž značné a přesto dekodér funguje.
Ahojte dostal sa mi do ruky zas tento stroj a nechcem zakladat znova temu.(ta praskajuca T820A je uz opravena bol to nakoniec prepinac vstupov,navrtal som don male dierky a hodinu sa macal v robote v pripravku na cistenie kontaktov)No ale podme k chybe.Dostal sa mi do ruky rovnaky stroj a mam tam problem ze pri prepnuti do hociktoreho vstupu a radia okrem UNIV mi brni v lavom kanali a hraje slabsie - ten brum je taky akoby sietovy.Pri prepnuti na mono je zvuk rovnaky s toho usudzujem ze nieje problem v korekciach,preto som vymenil preistotu vsetky elity na oboch moduloch korekci.Vymenil som aj elyty v zdroji na korekcie 2 kond 1m0.Napajanie koncov je tiez v poriadku,po odpojeni signalu konce nebrumia.Preto vas prosim o pomoc v ktorej casti tej 820 moze byt problem?