Bojler
Moderátor: Moderátoři
Bojler
Zdravim vsechny. Potreboval bych poradit. Doma mam bojler kde je uvedeno 220V 1750W. Chtel bych ho zapinat programovacim termostatem na kterem je uvedeno, ze ma rele 8A 250V AC a 8A 30V DC. Myslite, ze muzu napojit bojler na termostat?
Sice moc elektru nerozumim, ale vypocital jsem vykon termostatu na 2000W, takze by to myslim slo. Je 250W dostatecna rezerva, aby se termostat neznicil?
Vsechno delam kvuli toho, ze mi bzuci stykac na nocni proud. Takze bych stykac vyhodil a zapojil to pres termostat, ktery uz mam a zbytecne mi lezi doma. Hodiny nocniho proudy bych na nem nastavil a funkce by byla stejna, akorat bez bzuceni.
Sice moc elektru nerozumim, ale vypocital jsem vykon termostatu na 2000W, takze by to myslim slo. Je 250W dostatecna rezerva, aby se termostat neznicil?
Vsechno delam kvuli toho, ze mi bzuci stykac na nocni proud. Takze bych stykac vyhodil a zapojil to pres termostat, ktery uz mam a zbytecne mi lezi doma. Hodiny nocniho proudy bych na nem nastavil a funkce by byla stejna, akorat bez bzuceni.
pár připomínek.
Je potřeba se přesvědčit, jakou máš sazbu, jestli to opravdu kopíruje noční proud v klasickém významu, protože častější je nízká sazba řízená operativně přes HDO a pak by se vždycky nekryla s tvým časováním tzn. část provozu by šla na vyšší sazbu (ale on to ČEZ už dost hrdinně dorovnává, hádejme kterým směrem).
Podle výrobce je potřeba odhadnout, jestli ten programátor opravdu vydrží papírové údaje a jak dlouho, on štítek na polském atd. výrobku něco slíbí, ale realita je pak jiná.
Bzučení stykače může způsobovat mechanické uvolnění jádra, závitu nakrátko, ale taky někdy jen zrnko písku z omítky atd. mezi plochami jádra a stačí to vyfoukat, vytřást a jede se zas dál.
Můžeš se i praštit přes kapsu a koupit SSR (bez pohyblivých částí) a je to nehlučné.
Je potřeba se přesvědčit, jakou máš sazbu, jestli to opravdu kopíruje noční proud v klasickém významu, protože častější je nízká sazba řízená operativně přes HDO a pak by se vždycky nekryla s tvým časováním tzn. část provozu by šla na vyšší sazbu (ale on to ČEZ už dost hrdinně dorovnává, hádejme kterým směrem).
Podle výrobce je potřeba odhadnout, jestli ten programátor opravdu vydrží papírové údaje a jak dlouho, on štítek na polském atd. výrobku něco slíbí, ale realita je pak jiná.
Bzučení stykače může způsobovat mechanické uvolnění jádra, závitu nakrátko, ale taky někdy jen zrnko písku z omítky atd. mezi plochami jádra a stačí to vyfoukat, vytřást a jede se zas dál.
Můžeš se i praštit přes kapsu a koupit SSR (bez pohyblivých částí) a je to nehlučné.
Dokud je akumulační tarif levnější, než denní proud, nech si stykač vyčistit, a, když to nepomůže, vyměnit. Dnes si naprogramuješ termostat, zítra pošlou povely na levnější (všimni si, už nepíšu "levný") proud o dvě hodiny později, protože jim dřív nepřebývalo, a ty budeš ohřívat vodu za draho.
A ještě budeš zbytečně platit nájem za dvoutarifní elektroměr a HDO, které vlastně využiješ jen někdy a náhodou.
A ještě budeš zbytečně platit nájem za dvoutarifní elektroměr a HDO, které vlastně využiješ jen někdy a náhodou.
Oživím trochu toto vlákno.
Nezkusil někdo na spínání bojleru nějaké jiné relátko jak RP100 s kontakty zapojenými paralelně? Já bych mohl použít relátka SCHRACK ZG460730. Mají čtyři přepínací kontakty 5A/230V. Jeden kontak zajiskří více při spínání a jiný při rozepínání - což je pochopitelné, ale nedokáži si představit životnost takového relátka při tomto použití. Kloboučky kontaktů jsou podstatně menší jak mělo bývalé populární RP100.[/b]
Nezkusil někdo na spínání bojleru nějaké jiné relátko jak RP100 s kontakty zapojenými paralelně? Já bych mohl použít relátka SCHRACK ZG460730. Mají čtyři přepínací kontakty 5A/230V. Jeden kontak zajiskří více při spínání a jiný při rozepínání - což je pochopitelné, ale nedokáži si představit životnost takového relátka při tomto použití. Kloboučky kontaktů jsou podstatně menší jak mělo bývalé populární RP100.[/b]
Šrakácký plošákový relé má kontakt o průměru cca 2 mm a zvládá bez problémů v elektronickejch termostatech 230V/16A AC1 (neindukční zátěž). RP100 má proti němu kontakty jak kolo od vozu, skoro jako silovej stykač 20-25A. S odporovou zátěží snáší kontakty podstatně větší proudy než s indukční nebo kapacitní.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Pokud máš hodně tvrdou vodu, tak je to naprostá ekonomická hovadina. Bojlér na špatný vodě odejde za 4-8 let. Spočítej si, kolik zaplatíš za obyčejnej spirálovej a bojlér s tepelným čerpadlem.Hydrawerk píše:Objevil jsem speciální bojler Ariston Lidos Hybrid. Má tepelné čerpadlo, takže vyrábí v koupelně studenej vzduch a to se vyplatí. https://www.ptacek.cz/media/mpblog/k/a/ ... _lydos.pdf
Můžete také pogooglovat.
Pak si spočítej kolik KW budeš ve svým provozu potřebovat https://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a- ... teple-vody No a pak si spočítej, kolik KW "ušetří" teplelný čerpadlo. Tam je to trochu složitý, záleží na rozdílu teplot vstupu a výstupu. Pokud bude rozdíl cca 30-35 st. C. tak počítej topnej faktor cca 2,7, pokud bude rozdíl 45-50 st.C. tak bude topnej faktor cca 2,3. To znamená, že s tepelkem budeš mít spotřebu 2,7 nebo 2,3 krát nižší než napřímo spirálou.
No nebudu tě dál školit nějakým počítáním, při součastných cenách se pořizovací a provozní náklady bojléru se spirálou a tepelkem vyrovnaji za 14-16 let. Za 14 -16 let ti většina bojlérů prorezne. Počítalo to spousta lidí.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Možná se to vyplatí někde v Africe, kde je celý rok vedro.
Dělají se i nerezové bojlery, ale jsou italské. https://www.gas.cz/ariston-velis-evo-in ... 10894/453/
Klidně tam může za 5 let zdechnout blbej mikroprocesor.
Dělají se i nerezové bojlery, ale jsou italské. https://www.gas.cz/ariston-velis-evo-in ... 10894/453/
Klidně tam může za 5 let zdechnout blbej mikroprocesor.
Jó Ariston, vřele doporučuju. V 90-tých letech se sem dovážely jejich bojléry se skleněnou (nebo sklem potaženou) komorou. Všechny se po cca 2-3 letech podělaly a tekly. Prostě to nesnáší teplotní pnutí a tlakový rázy. Nejspíš picožroutí inženýři na něco zapoměli.
Jo a nerezový bojléry, taky žrádlo. Za bolševika si v Hradci Králové v kotlárně ZVÚ pár lidí nerezovou nádobu do bojléru Konventa ufušovalo. (Konventa měla na nádrži půlený obal z Al plechu vulepený čedičovou vatou a celý to bylo stažený kšírama.) Všechny tekly dřív než originální železný vypatlaný cementovým vnitřním potahem. Pak se zjistilo, že pokud je ve vodě mangan či nějaká podobná sračka, tak to dělá s nerezem článek.
Jo a nerezový bojléry, taky žrádlo. Za bolševika si v Hradci Králové v kotlárně ZVÚ pár lidí nerezovou nádobu do bojléru Konventa ufušovalo. (Konventa měla na nádrži půlený obal z Al plechu vulepený čedičovou vatou a celý to bylo stažený kšírama.) Všechny tekly dřív než originální železný vypatlaný cementovým vnitřním potahem. Pak se zjistilo, že pokud je ve vodě mangan či nějaká podobná sračka, tak to dělá s nerezem článek.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!