LED nesvítí
Moderátor: Moderátoři
Točivé magnetické pole je pod deskou stolu. To ostatní nad deskou je jenom komplikovaný držák té drátěné smyčky. Všimni si, jak pečlivě usazuje magnet do správné polohy na stole a jak pružný je ten rámeček z "měděného" drátu. Pod stolem se točí dvojice vhodně polovaných magnetů a jeich siločáry se uzavírají přes drátěnou smyčku, která je z železného poměděného (svařovacího) drátu. Neodymové magnety jsou dostatečně silné na to, aby drát roztočili. Takových kravin se dá vymyslet 3 ( ! ), možná i trochu víc. K dětské radosti stačí dos málo.
Opravdu jsi superman #1. Jak se ta smyčka viklá, to by mohl být ten komutátorový efekt. Jen ten směr pole, pokud je axiální, mi přijde jako neúčinný, přece při tom pohybu se musí tok procházející smyčkou měnit. Jaks to měl zmagnetované?Superman1 píše:Tady je moje video točí se to a nikam jsem nefoukal!!!!!![]()
Já jako že ta smyčka je vlastně závit rotoru, a pole ze statoru (z toho neodymu) by mělo být v některé poloze závitu větší, aby se tam ten závit tahal, a když se tam vtáhne, tak by měl přestat téct proud, aby závit tu polohu zas opustil - jako komutátor v ss motorku. Když tím závitem teče stále proud, vzniká v tom závitu stálé magnetické pole, stejné jako kdyby tam byl nějaký trvalý magnet a šlo by to bez proudu. To mi nejde do kotrby.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Ten homopolar motor doopravdy funguje, ale:
Magnet musí být velmi kvalitně poniklovanej. U některejch se o poniklování nedá ani hovořit.
Baterie musí být alkalická a čerstvá. pokud je poniklování nedokonalý, magnet NEVEDE a motorek tím páden nepracuje, Já to poniklování tímhle opálil.
http://www.youtube.com/watch?v=w2f6RD1hT6Q
magnet má sever nahoře, a jih dole, nebo obráceně. když se to perfektně vyváží, má to tendenci nabírat točky až k 10 000 otáček, kdy mi to už odpadlo od baterie..
Magnet musí být velmi kvalitně poniklovanej. U některejch se o poniklování nedá ani hovořit.
Baterie musí být alkalická a čerstvá. pokud je poniklování nedokonalý, magnet NEVEDE a motorek tím páden nepracuje, Já to poniklování tímhle opálil.
http://www.youtube.com/watch?v=w2f6RD1hT6Q
magnet má sever nahoře, a jih dole, nebo obráceně. když se to perfektně vyváží, má to tendenci nabírat točky až k 10 000 otáček, kdy mi to už odpadlo od baterie..
Naposledy upravil(a) Artaban001 dne 01 bře 2009, 21:10, celkem upraveno 1 x.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
podívej se na to takle:Bernard píše:Já jako že ta smyčka je vlastně závit rotoru, a pole ze statoru (z toho neodymu) by mělo být v některé poloze závitu větší, aby se tam ten závit tahal, a když se tam vtáhne, tak by měl přestat téct proud, aby závit tu polohu zas opustil - jako komutátor v ss motorku. Když tím závitem teče stále proud, vzniká v tom závitu stálé magnetické pole, stejné jako kdyby tam byl nějaký trvalý magnet a šlo by to bez proudu. To mi nejde do kotrby.
kolem magnetu jsou siločáry. Těsně u něho jsou značne intenzivní a ze vzdálenosti slábnou. ten drát, kterej se dotýká magnetu je protne. když pustíš proud do toho drátku, tak vzniká interakce magnetického pole drátku s magnetickým polem neodymu. (silokřivky jdou skoro rovnoběžně s osou magnetu), na pohonu se podílí jen pár milimetrů toho drátu, co se dotýká magnetu. Ze vzdálenosti od styku pohonná síla klesá