Felicia - alternátor
Moderátor: Moderátoři
Felicia - alternátor
Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
Tato zavada muze vzniknout tim ze chybi budici napajeni (tj.ten slaby drat) vedouci na altik nebo prorazeny diodovy mustek.nxn píše:Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..
Variantu obrousenych uhliku tez nevylucuji....
EKKAR píše:I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...
Najskôr by to mohli byť už krátke uhlíky. Tie zberné krúžky sa síce sústružia samé, ale niekedy aj do šišata.
Už som sa stretol aj s takými alternátormi, kde ich bolo nutné presústružiť, inak sa nové uhlíky predčasne zoderú. Pripisujem to ich "vyiskreniu" pri neskorom zistení tejto závady...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Dobrý deň,
čítam,že sú tu písané trcha nepravdy,treba pripojiť presný voltmeter na výstup alternátora a ked behám s otáčkami motora nesmie mi napätie z alternátora ísť vyššie ako 14V inak na tom regulátore napätia ktorý je na alternátore je tam vrazené 14V.Stalo sami parkrát,že ked som vytočil otáčky napätie zbehlo pod 12V,bol špatný regulátor,robievali to aj uhliky,
ktoré sú na regulátore,unás som ich nemohol kúpiť a na Morave som ich kúpil za pár korún a u nás len celý regulátor aj s uhlíkmi za 380Sk.
Keď je regulátor v poriadku,potom jedine prekontrolovať diody v alternátore,
ale tie nikdy neodídu len tak,skôr si myslím , že závada bude v regulátore
s uhlíkmi, je to najčastejšia závada u Felícii.
čítam,že sú tu písané trcha nepravdy,treba pripojiť presný voltmeter na výstup alternátora a ked behám s otáčkami motora nesmie mi napätie z alternátora ísť vyššie ako 14V inak na tom regulátore napätia ktorý je na alternátore je tam vrazené 14V.Stalo sami parkrát,že ked som vytočil otáčky napätie zbehlo pod 12V,bol špatný regulátor,robievali to aj uhliky,
ktoré sú na regulátore,unás som ich nemohol kúpiť a na Morave som ich kúpil za pár korún a u nás len celý regulátor aj s uhlíkmi za 380Sk.
Keď je regulátor v poriadku,potom jedine prekontrolovať diody v alternátore,
ale tie nikdy neodídu len tak,skôr si myslím , že závada bude v regulátore
s uhlíkmi, je to najčastejšia závada u Felícii.
- otakarv
- Příspěvky: 3657
- Registrován: 30 srp 2008, 02:00
- Bydliště: Čierne pri Čadci
- Kontaktovat uživatele:
Také se přikláním k těm studeným spojům i když ty druhé závady jsou zcela pravděpodobné.keemo píše:Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.
Jak jsem měl ještě starou 105-ku,tak mi také začala svítit kontrolka dobíjení.Byla zrovna půlnoc a já vezl manželku se synem na letiště.Naštěstí se mi to stalo v místě,kde zrovna v tu dobu automechanik zkoušel auto.Byl tak ochotný,že mi zapůjčil alternátor,ale z Fiata,ten jsme museli zaklínovat dřevěným klínem,aby byl řemen napnutý a já musel zastavovat a klín vždy zarazit,aby nevypadl.Ale dojeli jsme.Na spáteční cestě jsem mu altík vrátil,byl den a baterka držela.
Doma jsem jej rozebral a zjistil jsem,že konce vinutí jsou spolu zmáčknuté jen slabým mosazným páskem a je to celé vyhřáte a zoxidované.V tom byla ta závada.
Jako vše i toto má mít svůj postup . a)musí být dobrá kontrolka a její vodiče-splněno . Další činnosti se provedou při odpojeném regulátoru. b) je třeba zjistit napětí na vývodu R(D+) . c)napětí nad 10V je , tak spojit faston R(D+) s fastonem M(DF) přes žárovku 12V 10-15W při měření napětí na aku . Naskočí-li napětí , je vadný egulátor či vodiče k němu . d) Je-li stále bez napětí , zapojit žárovku mezi B+-tvrdé z aku a faston M(DF) .Naskočí-li napětí nyní , tak je špatný pomocný usměrňovač . Svítí-li žárovka a přesto se nezvýší napětí na B+ , jsou špatné silové obvody altíku .