Felicia - alternátor

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

Felicia - alternátor

#1 Příspěvek od nxn »

Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

Jo to můžou dělat ometený uhlíky nebo regulátor.To že to při volnoběhu pohasíná,dělá asi remanentní magnetizmus kterej malinko budí alternátor.Při vyšších otáčkách tento zbytkový magnetizmus nestačí pro buzení a kontrolka svítí naplno.Asi.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Topik
Příspěvky: 106
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00

#3 Příspěvek od Topik »

nxn píše:Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..
Tato zavada muze vzniknout tim ze chybi budici napajeni (tj.ten slaby drat) vedouci na altik nebo prorazeny diodovy mustek.

Variantu obrousenych uhliku tez nevylucuji.... :D

Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

#4 Příspěvek od jefo250 »

muže to být už vadnej regulátor v altu nebo uklepanej drát vedoucí od něho nebo taky uhlíky jsou KO :?

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#5 Příspěvek od souba »

Na baterii připoj měřák a sleduj co bude ukazovat.
S touto závadou jsem se také setkal.

Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.

Uživatelský avatar
rolandt
Příspěvky: 134
Registrován: 11 led 2009, 01:00
Bydliště: vychod slovenska

#6 Příspěvek od rolandt »

kontrolka dobijania signalizuje poruchu dobijania, zmeraj napatie bat za chodu, ak je menej ako 14,5 nedobija -regulator + uhliky, diody, spoje v alt.
ak je viac ako 14,5 prebija - regulator - skrat.
ak mas len odpadnuty ten tenky drot tak kontrolka nesvieti vobec.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#7 Příspěvek od DELONG »

Daj si presústružiť zberače (kolektory) na rotore. Nutná demontáž alternátora.Ak sa nedá presústružiť tak len nový rotor.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#9 Příspěvek od Mirda »

Jestli dává 13,8 - 14 V tak je vadná některá dioda (ta malá pomocná)

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#10 Příspěvek od helios »

EKKAR píše:I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...


Najskôr by to mohli byť už krátke uhlíky. Tie zberné krúžky sa síce sústružia samé, ale niekedy aj do šišata. :?
Už som sa stretol aj s takými alternátormi, kde ich bolo nutné presústružiť, inak sa nové uhlíky predčasne zoderú. Pripisujem to ich "vyiskreniu" pri neskorom zistení tejto závady...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Jonapo
Příspěvky: 184
Registrován: 02 črc 2005, 02:00
Bydliště: slovensko

#11 Příspěvek od Jonapo »

Dobrý deň,
čítam,že sú tu písané trcha nepravdy,treba pripojiť presný voltmeter na výstup alternátora a ked behám s otáčkami motora nesmie mi napätie z alternátora ísť vyššie ako 14V inak na tom regulátore napätia ktorý je na alternátore je tam vrazené 14V.Stalo sami parkrát,že ked som vytočil otáčky napätie zbehlo pod 12V,bol špatný regulátor,robievali to aj uhliky,
ktoré sú na regulátore,unás som ich nemohol kúpiť a na Morave som ich kúpil za pár korún a u nás len celý regulátor aj s uhlíkmi za 380Sk.
Keď je regulátor v poriadku,potom jedine prekontrolovať diody v alternátore,
ale tie nikdy neodídu len tak,skôr si myslím , že závada bude v regulátore
s uhlíkmi, je to najčastejšia závada u Felícii.

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#12 Příspěvek od nxn »

Otevřu...proměřím...rozeberu...díky za rady
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#13 Příspěvek od keemo »

Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.

Uživatelský avatar
otakarv
Příspěvky: 3657
Registrován: 30 srp 2008, 02:00
Bydliště: Čierne pri Čadci
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od otakarv »

keemo píše:Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.
Také se přikláním k těm studeným spojům i když ty druhé závady jsou zcela pravděpodobné.
Jak jsem měl ještě starou 105-ku,tak mi také začala svítit kontrolka dobíjení.Byla zrovna půlnoc a já vezl manželku se synem na letiště.Naštěstí se mi to stalo v místě,kde zrovna v tu dobu automechanik zkoušel auto.Byl tak ochotný,že mi zapůjčil alternátor,ale z Fiata,ten jsme museli zaklínovat dřevěným klínem,aby byl řemen napnutý a já musel zastavovat a klín vždy zarazit,aby nevypadl.Ale dojeli jsme.Na spáteční cestě jsem mu altík vrátil,byl den a baterka držela.
Doma jsem jej rozebral a zjistil jsem,že konce vinutí jsou spolu zmáčknuté jen slabým mosazným páskem a je to celé vyhřáte a zoxidované.V tom byla ta závada.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#15 Příspěvek od BOBOBO »

Jako vše i toto má mít svůj postup . a)musí být dobrá kontrolka a její vodiče-splněno . Další činnosti se provedou při odpojeném regulátoru. b) je třeba zjistit napětí na vývodu R(D+) . c)napětí nad 10V je , tak spojit faston R(D+) s fastonem M(DF) přes žárovku 12V 10-15W při měření napětí na aku . Naskočí-li napětí , je vadný egulátor či vodiče k němu . d) Je-li stále bez napětí , zapojit žárovku mezi B+-tvrdé z aku a faston M(DF) .Naskočí-li napětí nyní , tak je špatný pomocný usměrňovač . Svítí-li žárovka a přesto se nezvýší napětí na B+ , jsou špatné silové obvody altíku .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“