motor z mrazaku calex

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
peli01
Příspěvky: 5
Registrován: 23 úno 2006, 01:00

motor z mrazaku calex

#1 Příspěvek od peli01 »

prosim,muzete poradit se schematem zapojeji kompr.mraznicky calex.motor se zda byt dobry ,jen v privodni krabicce je spalena nejaka civka.da se prosim necim nahradit?chtel bych tento motor pouzivat jako kompresor.
dekuji predem
peli

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#2 Příspěvek od Jindra2 »

Cívka je rozběhové relé a funguje tak, že při spuštění kompresoru se motor nerozběhne, teče jím zkratový proud, ten přitáhne relé a to připojí rozběhové vinutí. Po rozběhu proud klesne a relé odpadne. Ještě je tam bimetalový jistič, který odpíná kompresor, když se nerozběhne (to nastane při vypnutí a okamžitém zapnutí, komresor se neroztočí do plného tlaku v systému).
Nahradit relé lze opět stejným z vyřazené lednice (sběrné dvory), nebo by šel vyrobit rozběhový polovodičový spínač.
Jindra

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#3 Příspěvek od Milan121 »

Nebo jakékoliv časové relé na 0 - 5 sec na 220V.Měl jsem to v ledničce 15 let valilo to bez problémů.Milan121

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#4 Příspěvek od Milan121 »

ještě levnější pokud to bude jako kompresor tak místo kontaktu dej tlačítko,cívku odpoj.Po zapnutí chíli podržíš tlačítko a je to.Milan121

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Jindra2 »

Ještě jsem zapomněl napsat, že při použití jako kompresor obsahuje vzduch olejovou mlhu, kterou je dobré odstranit olejovým filtrem. Také je nutno olej doplňovat, jinak se to zadře.
Jindra

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#6 Příspěvek od Artaban001 »

A ta olejova mlha docela dobre nici gumu. A ten olej je tusim transformatorovej, protoze zrovna chladi motor. Na foukani pneumatik kola ci motorky bych to nepouzival ( a na auto cekas ctvrt hodiny)
Odkalovac je nutnost

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 32
Registrován: 06 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od conpet »

Artaban001 píše: Na foukani pneumatik kola ci motorky bych to nepouzival ( a na auto cekas ctvrt hodiny)
Ja mam v garazi nejakej kompresor z lednice , klasika jedna trubka saje vzduch a z druhe to fici, je to tam asi 20 let a porad to maka :D . Prazdna pneumatika je nafouknuta tak za 5 - 7 minut. Radsi pockam :P nez foukat pumpickou :P Dofukuju asi 5 krat za rok.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ZdenekHQ »

My s tím už spoustu let tlakujem bečky s pivem, už jsem párkrát přemýšlel, z čeho jsme vlatně tak namazaní... :D :D 8-)
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
tibi
Příspěvky: 390
Registrován: 14 dub 2006, 02:00

komp

#9 Příspěvek od tibi »

a druha vec v tom oleji je asi 1kg nasyteneho media ktore casom vyprcha.inak mozes to spojazdnit casovym rele ci tlacitkom alebo tam dat kondenzator tak 21uf a mas to bez veskereho stlacania.alebo original rozbehove rele.inak ak je z horena iba ta cievka tak tych par zavitov zvladnes natocit len hlavne musi byt dobre vnutorny kontakt tej cievky ktore zopina pomocne vynutie na kratku chvilu trvale zopnutie by prehrievalo alebo zhorelo vynutie.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“