Zapojeni s optoclenem

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#46 Příspěvek od Crifodo »

custe, to není úsměvné, to je spíš na palici. Já bych považoval řemeslné a praktické znalosti za podmnožinu těch inženýrských, nejen proto, že absolvování nižších stupňů vzdělání v daném oboru je samozřejmější než mezioborové přeběhnutí v dospělém věku někam těsně před diplom nebo před výzkum a vědu. U člověka, který počítá mosty nebo kreslí nosnou raketu, bych taky nepředpokládal že viděl svářečskou kuklu nebo soustruh z pěti kilometrů. To není samozřejmě chyba absolventů, ale spíš slabina systému. Němci to prý měli v minulosti pečlivě vyřešeno, nevím co je na tom pravdy, ale k jejich technické inteligenci bych měl celkem respekt, aspoň teda v předčínské době.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#47 Příspěvek od Andrea »

Teda jestli si Crifodo po tom všem nedáš do rubriky Nabídka služeb inzerát "Doučím elektroniku k maturitě", tak jseš pro mě jen kecal. Hezky jdi příkladem, ukaž nám jak se má správně učit. Už se těším na výsledky. :twisted: :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#48 Příspěvek od Crifodo »

Andrea píše:tak jseš pro mě jen kecal
To je to poslední, co by mi rušilo spánek.
Nemůžu si dávat inzerát, protože by na něj mohly naskakovat i studentky bez hlubšího zájmu o obor, které jen potřebujou proplout po 4 letech kalení a flákání, o což nemám zájem. Ty ať si řeší vzdělávací systém.
Vystačím si s individuelním přístupem. :roll:

thomasready

#49 Příspěvek od thomasready »

Me se libi jak je tady vetsina lidi strasne "chytrych". Pocitat teda umim. Duvod proc jsem prisel s dotazem tady na toto forum byl, ze jsem ocekaval konstruktivni odpovedi, pritom je tady spousta prispevku kritizujicih a hlavne "OFF TOPIC" . Nedalo mi, ze je mozny to zapojeni realizovat s tema soucastkama, co mi dal vedouci, tak sem se chtel zeptat sirsi komunity lidi z oboru, jestli je tedy problem u meho vedouciho nebo se mnou a mymi znalostmi ze stredni. Nekteri by si mohli predtim, nez na neco zareagujou, promazat mozkovy zavity. :roll:

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#50 Příspěvek od Andrea »

thomasready píše:Nekteri by si mohli predtim, nez na neco zareagujou, promazat mozkovy zavity. :roll:
Tak, promazáno :) A teď nám ty hezky vyklop, co zamýšlíš s tím poťákem a optočlenem, jaký to má vztah k zadání práce :?:

thomasready

#51 Příspěvek od thomasready »

Ten potenciometr ma simulovat "nejaky" nelinarni system. Melo by to byt pouzitelne pro prumyslova mereni, proto to galvanicky oddeleni. Optoclen je tam tedy v tomto pripade, aby "se nereklo". :) Tak sem to dostal zadany, tak to musim realizovat. V PICu mam naprogramovanou metodu nejmensich ctvercu. Promerim pocatek charakteristiky toho potaku, pak PICko dopocita tou metodou zavislot toho potaku a domerim zbytek rozsahu toho potaku. To se mi na displeji budou zobraovat hodnoty vypoctene, tedy ty teoreticke a hodnoty namerene.

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#52 Příspěvek od fero7 »

Problem je, ak sa niekto tomu nerozumie. Ale este vacsi problem je , ak niekto nerozmysla.
Plne plati to co som pisal na zaciatku. Skusim to teraz "po lopale".
Podla pdf 4n25 a grafu co tam je, zistis, ze rozsah regulacie je od 1mA do 60mA (pri js budeni). S rezarvou by som pocital iba do 50mA.
Min. 1mA je pri 5k. (5k=R+P).
Max. 50mA je pri 100R. (Pot. v krajnej polohe min.).
A teraz pointa: Ak tak pouzijes tak ako si uviedol R=2k a P=100k, tak rozsah regulacie potenciometrom bude 0-3k. Co je cca 1mm od krajnej polohy, takze SKORO NIC! Nebudes tam mat co merat.
Uvedene plati s lin. potenciometrom (tiez neuvadzas). A uzemnenu bazu ani nespominam.
Takze z celeho pokusu merania potenciometra bude vysledok, ze to pracuje iba v krajnej polohe potenciometra, t.j. pri takmer nulovom odpore pot.
Zaver merania potenciometra v skratke: najlepsie to pracuje ak tak potenciometer nieje.
V takomto pripade ma potenciometer funkciu tz."kurvitka".
(Je to suciastka, ktora sa zvysi po rozobrani a opatovnom poskladani zariadenia ktore nadalej uspesne pracuje rovnako dobre).

thomasready

#53 Příspěvek od thomasready »

mam 82R predradny odpor a poteciometr 5K logaritmicky. Uz si s tim poradim.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#54 Příspěvek od Andrea »

thomasready píše:mam 82R
predradny odpor a poteciometr 5K
logaritmicky. Uz si s tim poradim.
Ještě to asi bude chtít
menší R3.

thomasready

#55 Příspěvek od thomasready »

Na co ten R3, s tim kam?

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od stepa »

thomasready píše:Na co ten R3, s tim kam?
Vzdyt ho mas ve schematu, ktery si sem SAM vlozil, tak nechapu ten dotaz.
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...

thomasready

#57 Příspěvek od thomasready »

Jo, jasne, neuvedomil sem si.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#58 Příspěvek od Crifodo »

proč nedáš radši místo potenciometru třeba termistor, a pomocí vhodně voleného napájení a předřadných odporů ho neusadíš do lineární části převodu optronu (v nějakém rozsahu reálných teplot). Bude se to tak blížit požadovanému účelu zadání (umět programovat aproximaci nějaké veličiny v průmyslovém procesu, galvanicky oddělené měření) a pak už se jen můžeš vyřádit na numerické části v nejmenších čtvercích nebo třeba v polynomech. Totéž s Pt100. Tomu šmrdlání s potenciometrem pořád nerozumím. Jak tam chceš do programu vkládat údaj o jeho natočení??

thomasready

#59 Příspěvek od thomasready »

Ja sem to zadani nevymyslel. Snazim se realizovat to co mam zadane. Se zadavanim udaju o natoceni neni problem. To je otazka programovani a to u me neni problem.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#60 Příspěvek od Crifodo »

nikdo nesnižuje tvoje programovací schopnosti, ale k příčetnosti zadání by se dalo lecos napsat.
jak se bude v praxi (jestli se nesimuluje i ta simulace) zadávat třeba řada úhlů 0, 15.3, 18.05, 27.8, 67.25, 104.487, 211.16°? já jen, že kromě toho že to je v praxi krajně nepřesné, je to i docela neoperativní. Mně to připadá ne jako zadání b.p., ale jako soutěž v ichtylství a ve výsledku výsměch MaR a automatizaci...

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“