Stejnosměrný motor 220V/0,24A úprava na 230V střídavých.

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
brtnik
Příspěvky: 329
Registrován: 05 říj 2004, 02:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od brtnik »

Lukas-Peca píše:
brtnik píše:tento motor je na 220 V stejnosmìrných, pokud jsi ho napájel z usmìrnìné sítì 230V tj v praxi 310 až 330V
Tìch 310 V by tam pøece bylo po vyfiltrování. Bez filtru tam bude taky asi 220 V efektivních. Jedinì že by ten motor pohøbilo špièkové napìtí v amplitudì (tìch 310 V), ale to by ten motor snad mìl vydržet.
Není tam tøeba jen nìjaký svinèík mezi uhlíky? A není to sériový motor?
Máš pravdu, støední hodnota u sin bude i o nìco nižší než 220, èlovìkovi už to k veèeru nìkdy nemyslí...

Uživatelský avatar
jopein
Příspěvky: 413
Registrován: 07 črc 2005, 02:00
Bydliště: Kostelec na Hané

#17 Příspěvek od jopein »

Ten motor byl uplne nový , taky jsem si myslel že se efektivní hodnota napětí nezmění , ale asi jde o tu izolační pevnost, do série jsem to zkoušel zapojit, ale ani se neroztočil.
V tomto zapojení normálně fugoval několik dní , ani se nezahřál tak jsem si myslel , že to bude ok.

Uživatelský avatar
brtnik
Příspěvky: 329
Registrován: 05 říj 2004, 02:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od brtnik »

tady asi nejde o ef. (støední) hodnotu, ale o špièkovou (vrcholovou) po usmìrnìní. U komutátoru je limitující napìtí mezi lamelami (proto také nejde udìlat ss motor na vysoké napìtí a je limitován max. výkon motoru, který lze realizovat). Toto napìtí závisí na použitých kartáèích, jejich šíøce a mnoha dalších faktrorech a v praxi je max 20V, spíše ménì. Vrcholová hodnota napìtí nad 300V tak asi dává nejvíce zabrat rotoru. Je-li navíc zneèištìný komutátor, po pøeskoku první jiskry mezi lamelami se zkrat lavinovitì šíøí. Chtìlo by to provést základní diagnostiku, vyškrábat komutátor (neèistit nebo neleštit lamely!!!), vizuálnì zkontrolovat vinutí kotvy a proletovat praporky, pøi nadproudu se èasto rozpojují v zalisování. Pokud nepomùže (a bude dál jiskøit), tak jedinì pøevinout rotor, u tohoto motoru se to ještì kupodivu vyplatí...

Uživatelský avatar
jopein
Příspěvky: 413
Registrován: 07 črc 2005, 02:00
Bydliště: Kostelec na Hané

#19 Příspěvek od jopein »

Už se přiznali!!!! Ten motor při běhu zastavili a to tyto motory nesnáší , risknu to , akorát tam prdnu pojisku, ješte lépe nějaký jistič , otázka je - jaký ?

Uživatelský avatar
jopein
Příspěvky: 413
Registrován: 07 črc 2005, 02:00
Bydliště: Kostelec na Hané

#20 Příspěvek od jopein »

Takže , do obvodu jsem zařadil pojistku, T 315mA , motor se rozešel , a při mírné zátěži odešel :cry: , Takže je to snad jasné , příčina bude příliš vysoké špičkové napětí.

Uživatelský avatar
brtnik
Příspěvky: 329
Registrován: 05 říj 2004, 02:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od brtnik »

nee, teï už je pøíèina proražené vinutí na kotvì. Pokud se motor násilím zastavil (nevím jak, u tìchoto pøevodových motorù to snad ani nejde), v chodu nakrátko se nadproudem tepelnì znièilo vinutí rotoru. Tento stav osttnì nesnáší prakticky žádný motor. Špièkové napìtí teï už jen zkázu dokonalo, pøi zkratech v cívkách narostlo lamelové napìtí a....

Uživatelský avatar
jopein
Příspěvky: 413
Registrován: 07 črc 2005, 02:00
Bydliště: Kostelec na Hané

#22 Příspěvek od jopein »

V podstatě jsem rád , že to tak dopadlo , 220V = mít u rožně je dost riskantní , přejdu na 24V

Uživatelský avatar
jopein
Příspěvky: 413
Registrován: 07 črc 2005, 02:00
Bydliště: Kostelec na Hané

#23 Příspěvek od jopein »

Prasátko bude !!!
S motorem 24V= se zdá , že to jede jak má.
Končím debatu problém vyřešen, díky všem za rady.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“