Nedobíjení Varta blue dynamic v autě na 100%

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rostik
Příspěvky: 39
Registrován: 10 lis 2008, 01:00

#16 Příspěvek od Rostik »

Asi by bylo opravdu na místě u Volva zjistit co tam příjde za akumulátor.
Protože ten co jsi tam dal ,potřebuje opravdu větší nabíjecí proud.
T o samé platí u vápníko olověného akumulátoru!!
Tento akumulátor jsem měl v Octávii už před 7 lety. Při natočeném motoru naměřím na aku 15V. A to napětí tam drží i když zapnu co se dá!!
Pokud bych tam dal klasický olovo,tak půjde okamžitě do háje.
Jinak toho akumulátoru jsem si nemusel celejch 7 let všimnout a stále točí.
Bomba!!

pepik9

#17 Příspěvek od pepik9 »

Dynamics
Přílohy
Baterie.jpg
(39.39 KiB) Staženo 77 x
Baterie.jpg
(39.39 KiB) Staženo 102 x

pepik9

#18 Příspěvek od pepik9 »

Sorry, prosim 1x odmaznout.

jajajaja

#19 Příspěvek od jajajaja »

Jestli to spíše neni tím že je to baterie VARTA. Kup obyèejnou údržbovou akumu a bude klid,..

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#20 Příspěvek od czatlantis »

Tak teď jsem měřil kapacitu a má 34Ah....výrobní kapacita má být 60ah.
Jen jsem se chtěl zeptat-do jakýho napětí se to měří? Já to vybíjím do 11,1V, trochu se bojím víc...

Uživatelský avatar
okam
Příspěvky: 69
Registrován: 22 črc 2004, 02:00
Bydliště: Slezsko

#21 Příspěvek od okam »

Můžeš vybíjet na 10.8V.

Uživatelský avatar
USB
Příspěvky: 28
Registrován: 22 čer 2009, 02:00

#22 Příspěvek od USB »

já jsem měl ve fiatu TIPO vartu blue dynamic +-66A(už přesně nevím) a bez problémů. pokud se baterka v autě nedobíjí, tak bych spíš šel po závadě na alternátoru :!: než tam něco bastlit. předpoklad je, že používáte baterii určenou pro daný typ auta, není dobré tam nacpat místo(příklad) 55A třeba 72A, pak altík nebude stíhat dobíjet, i když na druhou stranu kámoš měl v tipu 100A baterii a jezdil.

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#23 Příspěvek od czatlantis »

do toho auta si můžu dát klidně 150ah akumullátor. Alternátor funguje bez problému a je schopnej dát velmi vysoký proudy se správným napětím. Problém je v tom, že to napětí nestačí nejspíš na nabíjení té stříbrovápníkové technologie, když se s tím nejezdí každej den 100km.

Uživatelský avatar
okam
Příspěvky: 69
Registrován: 22 črc 2004, 02:00
Bydliště: Slezsko

#24 Příspěvek od okam »

Ano máš asi pravdu s tou kapacitou, ale aku s vápnikovou technologií potřebují pro správnou fci napěí palubní sítě cca 14,7 -14,8V. Pokud tam máš jen 14V, tak to auto je na klasickou olověnou baterii. Tím, že jsi použil vápníkovou dochází k trvalému nedobíjení baterie a výsledkem je její zasulfátovaní/poškození. "Poděkuj prodejci" Baterii lze částečně desulfátovat, viz: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=14038 ale to není řešení. Problém se bude opakovat, už jsi to tu uváděl. Takže baterii ven a osadit klasikou. Do regulátoru za účelem zvýšení napětí bych nevrtal!

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#25 Příspěvek od Milan_F »

Mám v Mondeu (9/96) originál PbCa aku Motorcraft a ač je v palubní síti rovných 14V, tak baterka drží už sedmým rokem. :-P

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“