Jak mám udìlat konverzi dìtského vozítka z 12V na 18V?
Moderátor: Moderátoři
Jak mám udìlat konverzi dìtského vozítka z 12V na 18V?
Koupil jsem synovi auto na 12V a chtìl bych, aby se zvýšila jeho rychlost. Na internetu jsem našel, že to lze udìlat zvýšením napájecího napìtí na 18V. Nevím ale pøesnì jak. Napadlo mì dát 3 baterie 6V zasebou, ale investice by byla pøíliš vysoká. 3 nové 6V baterie jsou drahé. Dále nevím, jestli je to vhodné vzhledem k zátìži auta a jestli by tam nemìl být nìjaký elektronický prvek pro ochranu auta. možná bude tøeba zasahovat i do regulace auta? Nìco o tomto tématu nabízí stránky http://modifiedpowerwheels.com/ , ale ty jsou v angliètinì. Na youtube.com je øada tìchto videí, kde lze takto upravená auta vidìt. Napø.: http://www.youtube.com/watch?v=8tydtIJezas V autì je instalovaná baterie 12V a k ní bych nìjak pøipojil 6V? Jakou pojistku bych tam mìl dát, abych ochránil motory i baterie? 30A? Prosím poraïte. Dìkuji
Nevíme, co je to za vozítko, jaký má motor, jaký regulátor. U většiny z nich je obojí dimenzováno "tak akorát", spíše však o něco méně, protože se počítá s přerušovanou jízdou na krátkou vzdálenost (dvorek, zahrada), nikoli s delší jízdou na jeden zátah, při které se motor a regulátor nemusí vždy dostatečně uchladit. Když z toho budeš chtít ždímat víc, doba jízdy se výrazně zkrátí a nakonec životnost vozítka taky.
Dìkuju za rady, ale ty moc nepomohly. Na tìch videíích to je vidìt, že to jde. Jedná se o auto Peg Perégo John Deere Power Pull. Lze ho koupit zde: http://www.detska-vozitka.cz/detail.php?zbozi=283721 , jeho elektrické schéma je zde: http://www.pegperego.com/pegcatalogue/t ... 701G48.pdf a motory má dva každý o výkonu 140W. Doba jízdy cca 40 minut. Pokud auto pøedìlám na 18V bude doba jízdy záviset na kapacitì baterií. Myslím, že se životnost sníží, ale nebude to tak obrovský rozdíl. Kluk stejnì roste a to že snížím životnost auta z 10 let na 7 mi hlavu neláme. Jde mi o to jak propojit 12V baterii a 6V baterii tak, aby se nestal nìjakej malér. Myslím tøeba exploze baterií v autì bìhem jízdy. Proud z 12V baterie poteèe i pøes 6V? No a co se životnosti dítìte týká, tak tam strach nemám. Rychlost po pøestavbì nebude o nic vìtší, než kterou bìžnì dosahuje na kole. Rozdíl je navíc v tom, že traktùrek má 4 kola a tìžištì podstatnì níž než na kole.
Samozřejmě, že při sériovém spojení poteče tou 6V baterií proud stejný, jako tou 12V. Podmínkou je, aby se stejně vybíjely a nabíjely všechny články, jinak půjde jedna z baterek velmi rychle do kopru.
Takže řešením jsou tři stejné 6V olověné akumulátory, nejlépe z jedné výrobní série, společně vybíjené, společně nabíjené. Ovšem nabíječek na 18V asi moc nebude, takže bude nutné improvizovat.
Takže řešením jsou tři stejné 6V olověné akumulátory, nejlépe z jedné výrobní série, společně vybíjené, společně nabíjené. Ovšem nabíječek na 18V asi moc nebude, takže bude nutné improvizovat.
Obyčejně snese kvalitní motor nějaké přetížení, nekvalitnímu šmejdu se může roztavit komutátor. U motorů s permanentním magnetem ze vzácných zemin hrozí zeslabení mag. polem rotoru, ale to nebude asi tento případ.
Kromě 12+6 je možnost i 12+12 a výkon omezit PWM regulací na žádanou hodnotu. Taky se dá čidlem hlídat teplota vinutí. Krátkodobé přetížení při akceleraci může být v řádu stovek %.
Co mechanicky změnit převodový poměr? Motor i aku by zůstal stejný, jen se zvýší odebíraný proud.
Kromě 12+6 je možnost i 12+12 a výkon omezit PWM regulací na žádanou hodnotu. Taky se dá čidlem hlídat teplota vinutí. Krátkodobé přetížení při akceleraci může být v řádu stovek %.
Co mechanicky změnit převodový poměr? Motor i aku by zůstal stejný, jen se zvýší odebíraný proud.
opravoval jsem tohle vozítko a už někdo přede mnou tam dal baterii s větší kapacitou , ale i ze zkratovým proudem a pokud pan řidič zapoměl co je v tom věku normální a zařadil hned dvojku ( čili motory paralelně) lítala tam i 40A pojiskta až po úpravě na 80A to vydrželo , vzhledem k tomu že tam jsou tuším 20A spínače je jen otázka času kdy se upečou , tak že pokud větší baterku tak jedině s elektronikou na soft start atd
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
No čo ja viem kamarát chodí po jarmokoch s tými autíčkami na baterku ma to ako atrakciu pre deti.A on sa práve snaží znižit napätie aby mu nezhorel motor je tam taký mali ako v akumulátorovej vŕtačke.Bez tejto úpravy mu veľmi často odíde motorček po zníženie napätia sa predlžuje životnosti motora.Ale nakoniec odíde prevodovka a poznám i takého machra čo si tie kolečka do prevodovky vyrába zo silonu.Podla mňa stačí kupit motorček z vyššími otáčkami neviem odkiaľ to nakupujú.A môj názor na 18v je že vyrabaju sa rôzne tie autíčka na- 12v-18v-a asi aj 24v.Nemusí to byt prerobené keď tam je napísane 18v.
Moji vnuci měli takováto autíčka 2 kusy. Napájení 12 V. Obě odešly na to, že se jim vyčesaly převodovky. Prvně je dovozce vyměnil v záruce. Nový převodovky ( po informaci od dovozce ) stojí cca 3000,- Kč. Autíčka stály 2 x 7500,- . Vydržely 1 sezónu. Pak prošla záruka. Autíčka se prodala tak, porouchaná na Aukru , asi za 2000,-. tato sranda tak vyšla
1400 - 2000 = 12000,- Kč ! Víc snad takovej východní šmejd do baráku nepřijde.
Proto si myslím, že zvýšení výkonu motoru pošle ty převodovky o to dřív do (_._)
1400 - 2000 = 12000,- Kč ! Víc snad takovej východní šmejd do baráku nepřijde.
Proto si myslím, že zvýšení výkonu motoru pošle ty převodovky o to dřív do (_._)
Dìkuji za pomìrnì vyèerpávající informace. Pøestavba na 18 V se nekoná Rizika spojená s pøestavbou mì odrazují od její realizace. Trochu mì to zklamalo. Neèekal jsem, že to bude až takový problém. Myslíte si, že by tam šlo koupit alespoò 12V baterii, která bude mít více Ah? Originálnì je tam 12V 8 Ah od spoleènosti Fullriver. Mìla by tam jít i obyèejná Yuasa s kapacitou tøeba 16 Ah? Odebíraný proud je pøeci dán regulací a motùrkem a baterie s vìtší kapacitou autíèku ublížit nemùže, nebo se pletu?