Motor

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Propagand

Motor

#1 Příspěvek od Propagand »

Èau, potøeboval bych pomoct. Našel jsem u dìdy motor s pøevodovkou 109.3:1. (MEZ K2LL201) Motor jede 4000ot/min. Chtìl jsem z nìj udìlat gril, ale otáèky by byly cca 40ot/min což je na gril strašnì moc. Ale jsou tam ještì 2 dráty, tak pøedpokládám že je to nìjaký zpùsob øízení. Jen bych se chtìl zeptat zda myslím správnì a jak by teda výsledné øízení vypadalo. Jsem total lama, tak mì nebijte když to hned nepochopim :? . Dík za odpovìdi. Propagand
Přílohy
P9132151.JPG
(71.46 KiB) Staženo 123 x

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Mirda »

Dej alespoň detail typ. štítku motoru (málo údajů).

Propagand

#3 Příspěvek od Propagand »

MEZ
TYP K2LL201
È C3166635

Uživatelský avatar
Rostav
Příspěvky: 469
Registrován: 06 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

#4 Příspěvek od Rostav »

Zkus se zeptat u www.mez-cz.cz/ mohly by to vědět. Jsou pokračovatelé MEZ a třeba mají starší katalogy.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Crifodo »

propagand vyfoť štítek pořádně aby byl čitelný a neleskl se (motoru ne převodovky), pak se dá hádat víc.
Regulace tam sotva bude, spíš samostatně vývod statoru a rotoru.

Propagand

#6 Příspěvek od Propagand »

foto štítku
Přílohy
štítek.JPG
(70.15 KiB) Staženo 106 x

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#7 Příspěvek od Crifodo »

Bude to s největší pravděpodobností oddělený stator a kotva pro možnost reverzace, myslím že kdybys napájel kotvu malým napětím, otáčky klesnou na přijatelnou hodnotu aby ti z grilu selata neodlétala odstředivou silou. Stator by měl zůstat napájený usměrněnou sítí, aby neklesl točivý moment.

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#8 Příspěvek od honza_jan »

Je to stejnosměrný derivační motor na 220 V. Červené dráty by měla být kotva a černé buzení. Pro jistotu ale zkontrolovat zapojení. Ruku do ohně za to nedám :( . Buzení se připojuje paralelně ke kotvě. Regulace otáček je možná v jistém rozmezí změnou budícího proudu předřadným výkonovým odporem, nebo postavit nějaký jednoduchý PWM regulátor, který nebude tolik topit, jako odpor v buzení a regulovat kotvu. Za pokus by stálo i jednocestné usměrnění síťového napětí. Vzhledem k převodům bude i vhodně snížené napájecí napětí poskytovat dostatečný kroutící moment na výstupním hřídeli pro točení grilem.
No, jsem druhý.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#9 Příspěvek od Yarda1 »

Ta firma v Náchodě se teď jmenuje ATAS
http://www.atas.cz/
BTW: Teď mám na počítači 6.59, proč mi to tady píše jiný čas?

Odpovědět

Zpět na „Poradna“