To neni jen u Fordu,postizeno je daleko vic znacek.vrky píše:Měl jsem fiestu a ta to taky neměla. Copak asi udělal HENRY špatně?
Dioda na prazdnu nádrž,kam ju pripojiť??
Moderátor: Moderátoři
Toto sa mi paci a vedel by si mi povedat hodnoty odporov tak ze cca podla nejakeho auta to je fuk ,len potom pripojit cca objam palivabreta1 píše:Já bych použil budič LED LM3914 a použil bych např. poslední tři výstupy červených LED -1. varování, 2.varování a 3. varování = připrav se na tlačení.
Můžeš to napájet přímo z 12V a nemusíš nic stabilizovat, vstupní signál vezmeš z budíku paliva a odpory nastavíš okamžik indikace.
Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
Po natankování se nesměl zapomenout vrátit zpátky, protože jinak došel benzín úplně.helios píše:workhard píše:Vy jste fajnovky,na Trabantu nebyl vůbec palivoměr
Já jsem měl originál digitální, pak jsem ho ztratil a musel používat klacek analogový.
helios píše: Ale zasa bol u spolujazdca vpredu benzínový ventil, keď to začalo chcípať, prepol si na rezervu...
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Při zastavení se stejně musel kohout zavřít protože by ráno byla pod trabošem kaluž benzinu.TomasX píše:helios píše:workhard píše:Vy jste fajnovky,na Trabantu nebyl vůbec palivoměr
Já jsem měl originál digitální, pak jsem ho ztratil a musel používat klacek analogový.
Po natankování se nesměl zapomenout vrátit zpátky, protože jinak došel benzín úplně.helios píše: Ale zasa bol u spolujazdca vpredu benzínový ventil, keď to začalo chcípať, prepol si na rezervu...
Ještě podotknu drobnost: na plováku nebývá potenciometr, ale reostat.
Budík ukazuje jeho odpor proti kostře (nejmenší je při plné nádrži, největší při suchu na dně). Například Japonci používají téměř jednotně 120Ω (prázdná), asi 50Ω (1/2 nádrže) a 1-5Ω plná.
Reguluje se tedy proud do měřidla, ne napětí. A to ještě není všechno - měřidlo je poměrové. Ukazuje poměr proudu potenciometrem a proudu pevným odporem, nikoli jejich absolutní velikost, ta totiž závisí na napětí palubní sítě. Nebýt toho, tak by se ručička pořád hýbala podle otáček motoru, odběru spotřebičů ve vozidle, teploty atd.
Takže komparátor musí:
- umět vyhodnotit proud plovákovým reostatem
- zohlednit napětí v palubní síti.
Budík ukazuje jeho odpor proti kostře (nejmenší je při plné nádrži, největší při suchu na dně). Například Japonci používají téměř jednotně 120Ω (prázdná), asi 50Ω (1/2 nádrže) a 1-5Ω plná.
Reguluje se tedy proud do měřidla, ne napětí. A to ještě není všechno - měřidlo je poměrové. Ukazuje poměr proudu potenciometrem a proudu pevným odporem, nikoli jejich absolutní velikost, ta totiž závisí na napětí palubní sítě. Nebýt toho, tak by se ručička pořád hýbala podle otáček motoru, odběru spotřebičů ve vozidle, teploty atd.
Takže komparátor musí:
- umět vyhodnotit proud plovákovým reostatem
- zohlednit napětí v palubní síti.