Alternátor kolísání výstupního napětí
Moderátor: Moderátoři
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
Alternátor kolísání výstupního napětí
Dobrý den, požádám Vás o vaše zkušenosti. Nainstaloval jsem alternátor 14V 120A jako náhradu za 37A alternátor. Je to 6ti diodový alternátor z Octavie TDI. Má svorky Bplus, L a DFM. Výstup Bplus jsem propojil s plusem autobaterie, L s kontrolkou, která je vůči plusu a DFM výstup jsem nezapojil. Problémem je kolísání výstupního napětí kolem 13.8-15.3V. Domníval jsem se, že je někde v instalaci přechodový odpor, tak jsem přívody řádně posílil a problém se spíše zhoršil. Při volnoběhu alternátor pěkně škube s motorem. Alternátor jsem rozebral a snažil se najít závadu na diodách. Měřil jsem jejich charakteristiku i se slušným proudem a chovají se dobře. Propustné napětí 0.519 - 0.521V, závěrné okolo 20V. To mě překvapilo že jsou to vlastně zanerky. Asi ochrana palubní elektroniky. Kroužky jsou nevychozené, uhlíky jak nové, ložiska vůli nemají, tak jsem v koncích. Regulátor je nanýtovaný a stejně na něm nic nezměřím. Kde by mohl být ještě problém. Pro lepší popis video měřáku palubního napětí: http://www.youtube.com/user/Martinscamp ... 6VlBjn8l5I
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00