Motorek ze stěračů jako pohon vozítka pro dítě?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#16 Příspěvek od Davidus »

tak tam je ještě klasická brzda, ale tu jsem neměl používat. Ono když třeba jedeš na křižovatku a svítí červená tak si to musíš rozpočítat tak abys to pomalu pouštěl a ono to pomalu zabrzdí. Samozřejmě to není na zabrždění na místě... i když by to šlo, kýchneš pustíš pedál a pokračuješ oknem ven..
Je to hlavně o tom že mužeš jet a minimalizovat ztráty bržděním. Neopotřebovávají se brzdy a když jedeš z kopce tak nejen že nezapečeš brzdy ale taky se ti vrátí čásdt energie která by se zbytečně protopila vbrzdách.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#17 Příspěvek od Crifodo »

Kupodivu třeba ještěrky (i Japan) při puštění pedálu co jsem zkusil, normálně dojíždějí volnoběhem a brzdit musíš čiperně jiným mechanismem. Ono by to u vozítka s hmotností tuna a s další tunou na paletě 2m na vidlích bylo docela o hubu, kdyby to stálo na fleku při kýchnutí.

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#18 Příspěvek od Davidus »

tak ony ten EV co sem řídil měl tak kolem 1,5 tuny pač měl ještě Pb a že by to byl nějakej problem pomocí rekuperace zabrzdit.. sem si nevšiml...

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#19 Příspěvek od Crifodo »

Rekuperace nebo kopírování rychlosti podle polohy kontroléru rychlosti jsou přece různé pojmy. Můžu mít vozítko s bržděním do aku, ale to aktivuju brzdovým pedálem, ne nulovou polohou plynu. Snad kromě nějakých speciálních aplikací. Pochybuju, že si někdo, kdo vyjel na táhlý kopec, bude chtít na vršku při sundání nohy z "plynu" razantně zabrzdit rekuperací, místo aby pěkně sjížděl volnoběhem.

Uživatelský avatar
kyberbob
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od kyberbob »

ještě mě tak napadlo pánové jak by bylo asi nejlepší spínat ten motor? spínat přes nějaký mosfet a řídit to pwm nebo jen nějaký spínač "jeď-stůj" ? :? to už je asi na mě jak to chci mít "jednoduché" :D

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#21 Příspěvek od Davidus »

PWM s proudovým omezením, motorům to nedělá dobře a stejně tak i převodovce. Od věci není třeba i snímač teploty. Nebo vypnutí pokud se motor násilně zabrzdí (dětská ruka v kole a podobně)
Možná by stačila i dvoustupňová, nejdřív poloviční výkon a pak plnej.

kulikus

#22 Příspěvek od kulikus »

Steracovej motorek z S120 ma 55W a rozbehovy kroutici moment 24Nm. 12V/4A na 68 ot/min 1.2Nm nebo 2,5A na 48ot/min a 1.2Nm. Prevodovka je z snekove 44:1 a nasleduje planetova 3.85:1, ktera se da snadno vyhodit. Vzhledem ke sneku nepripada v uvahu rekuperace. Je staveny na jednosmerny provoz - kulicka je v ose jen na jednom konci rotoru.
Pro obousmerny provoz je treba rotor podlozit kulickou i na druhem konci.

BTW Je spravne "snekovy prevod" nebo "sroubovy prevod"? (nejsem strojar ani motorar)

Uživatelský avatar
cackler
Příspěvky: 286
Registrován: 17 pro 2007, 01:00

#23 Příspěvek od cackler »

kulikus píše:BTW Je spravne "snekovy prevod" nebo "sroubovy prevod"? (nejsem strojar ani motorar)
Já zase nevim co je přesně v tom motorku, ale jsou to dvě různý věci, buď máš šroubovej převod nebo šnekoví soukolí. rozdíl je jasnej, je tam šroub nebo šnek...

kulikus

#24 Příspěvek od kulikus »

? Na hrideli rotoru je sroubovice, ktera se tecne dotyka ozubeneho kola. jeji osa je kolma k ose ozubeneho kola.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“