Jak sestavit příslušenství na motor vysavače ETA 400 ?
Moderátor: Moderátoři
- romisek207
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01 lis 2009, 01:00
Jak sestavit příslušenství na motor vysavače ETA 400 ?
Zdravím.
Měl bych dotaz ohledně vysavače ETA 400. Dostal jsem starý a poškozený vysavač, který strašně "chrčel". Pustil jsem se tedy do rozebrání a zjistil jsem, že jsou rozsekané lopatky na motoru. Pravděpodobně někdo luxoval matičky bez pytlíku )). Zajímalo by mě, jak zpět sestavit tu specialitu distancí, 2 hliníkových a jedné plastové "vrtule" na hřídel motoru...Pokud někdo máte doma tento typ a bylo by možno zaslat fotku, jak je to na hřídeli usazeno. Děkuji.
Měl bych dotaz ohledně vysavače ETA 400. Dostal jsem starý a poškozený vysavač, který strašně "chrčel". Pustil jsem se tedy do rozebrání a zjistil jsem, že jsou rozsekané lopatky na motoru. Pravděpodobně někdo luxoval matičky bez pytlíku )). Zajímalo by mě, jak zpět sestavit tu specialitu distancí, 2 hliníkových a jedné plastové "vrtule" na hřídel motoru...Pokud někdo máte doma tento typ a bylo by možno zaslat fotku, jak je to na hřídeli usazeno. Děkuji.
- romisek207
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01 lis 2009, 01:00
Takže máš 4 AL podložky, či ako to nazvať. Najtenšia ide na koniec pod maticu. Trošku hrubšou začneš, vetrák, hrubá, rozvodové kolo plastové (pozor, má západku), hrubá, vetrák, najtenšia, matica, kryt. Pod maticou niekedy býva ešte pérová podložka. Podložky sú orientované širokou stranou k vetrákom. Nezabudnúť dotiahnuť maticu. Správne poskladanie odskúšaš povytiahnutím uhlíkov (aby sa nedotýkali komutátora) a otáčaním rotora. Nesmie nič zadierať !
- romisek207
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01 lis 2009, 01:00
No, úžasný.....Ano, přesně to je ono. Mě právě nechce sedět díl č. 3 o proti krytu motoru....Pokud to tam dám a otočím ručně motorem, tak tento plastový díl dře. Ty kovové distance jsem myslím též dával, jako je na obrázku. Díl č.3 má i na těchto distancích značnou vůli, tak nevím, zda to osazení má být rovné a nebo prohnuté.....Je možné, že se to poškodilo tou havárií...Jěště to přesně podle obr. zkusím a dám vědět. Každopádně moooc děkuji za napsání návodu a zaslání nákresu.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- romisek207
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01 lis 2009, 01:00
Rozvodové kolo je komplet. Drží s plechem dohromady. Jen konce hliníkových lopatek jsou pokroucené a některé i useknuté nějakým tvrdým svinčíkem, který už tam nebyl k nalezení. Jéje, děkuji moc za nabídku motoru. Ale na štěstí ten je ok i uhlíky jsou dobré...Jen ty vrtule jsou kapku poškozené, ale myslím si, že by to mělo vysávat i tak.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
No nevím no - ten motor má při plném průtoku vzduchu - čili při největší zátěži otáčky okolo 18-19000 otáček. A musí mít opravdu dobré vyvážení rotujících částí - proto jsou i v rotorových plechách vyfrázenované drážky pro statické a i dynamické vyvážení - proto i ty turbínky musí být v dokonalém stavu jinak se za chvíli zničí ložiska a motor samotný - vím o čem mluvím.... Staré vysavače měli motory s nižšími otáčkami a proto takové dokonalé vyvážení nepotřebovaly jako nyní ty novější typy universálních motorků...
- romisek207
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01 lis 2009, 01:00
- romisek207
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01 lis 2009, 01:00
asi bych vzal nabídku funkčního motoru pokud bude za rozumnou cenu. Ty turbinky minimálně vyměnit, tak pokud by byl nový motor je to lepší. S pokroucenejma to pojede nějakou hodinu a dost. Jinak já mám smůlu že rýžový šunt mi vydrží 2 roky a měsíc i ETA Hlinsko je prý čínská firma, něco málo se tam snad vyrábí ale vlastní to prý šikmočky.