Jak sestavit příslušenství na motor vysavače ETA 400 ?

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
romisek207
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2009, 01:00

#16 Příspěvek od romisek207 »

Také o tom přemýšlím, že bych vzal tedy ten celek, pokud bude za přijatelnou nabídku ;-).... Věřím, že rákosácký výrobky vydrží 2 roky a měsíc, protože už jsem pár takových skutečností zažil....Nevím, jak to dělaji :-D

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#17 Příspěvek od tatramacek »

ano - pojede tak hodinku a dost - opravdu z velkým hlukem a vibracemi... Ten motor bych ti za 750 kč poslal komplet celý a funkční... Ale domluvme se přes SZ. Jinak k tomu Neptunu - tam je ten motor úplně jinak koncepčně řešen - turbíny má od od vinutí oddělené - je to "mokrý" vysavač - při nasání vody se motoru nic nestane - vzduch turbín motor nechladí jak je to u "suchých" vysavačů ale motor chladí jeho vlastní ventilátor...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#18 Příspěvek od BOBOBO »

Jinak k tomu Neptunu , jde zde o turbiny ............

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#19 Příspěvek od tatramacek »

ano ale Neptun a agregát 1983 mají turbíny úplně odlišné - jak průměrem hřídele tak průměrem turbíny :wink: :wink:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#20 Příspěvek od BOBOBO »

Jest možno , sám sháním "jen" turbiny do Miele , průměr 140/8 díra . Víš kde koupit ? i náhrady .

Uživatelský avatar
ohryzek36
Příspěvky: 2369
Registrován: 24 pro 2008, 01:00
Bydliště: Zlínsko

#21 Příspěvek od ohryzek36 »

Ohledně ETY - v Hlinsku se ještě cosi málo prý vyrábí (a cosi ještě i v Litovli a ještě pár firmách po republice), ale stejně ty vysavače z Hlinska mají jednu nectnost - motory jsou často tahané z nějaké žluté díry (na štítku je třeba "Ningbo Dechang Motor Company Ltd. nebo cosi v podobném smyslu) a nějaké "lepší" motory už není pořádně vidět - v Tiru (myslím) a v tom Neptunu je nějaký Domel (mimochodem dobře zvládnutý motor), v nějakém i Ametek nebo i Kingclean (u tohoto už původ moc neznám) a motory původem z Ety se už nedají moc dobře sehnat (existují náhrady, kdy příjde jeden čínský motor, nějaká výztuhy, gumy a tak a už to jede :roll: ), a dost velká část (z vysavačové produkce) jsou už plnokrevní číňani (vím že je to víceméně OT, ale musel jsem si postěžovat :evil: )

Ohledně turbín - ty do Neptunu se dají rozumně sehnat (ale rozměry momentálně nevím), mám teď v PC jen tabulky s turbínama od Zelmeru a ty jsou malé - největší mají průměr 122/8 díra / výška 10 :wink: .

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#22 Příspěvek od sr71 »

mìnil jsem ložiska motoru do vysavaèe Eta 2407 (výroba cca okolo r.1995) a nìjak to stále nemohu po mechanické stránce doladit, i když se po sestavení agregátu zdá, že je vše v poøádku tak vždy bìhem prvního delšího použití vysavaèe zaènou døít o sebe ty hliníková rozvodová kola, vypadá to že problém je zpùsoben posunutím rotoru s ložisky v plastových èelech motoru - jsou tam takové napružené plechové pásky, ve kterých by to ložisko mìlo držet, dají se tyto plechové kroužky bìžnì koupit jako náhradní díl?
už jsem to rozdìlával asi 4x, ale vždy nastane obdobný problém, teï naposledy se mì dokonce ten plechový pásek zadního ložiska vysunul smìrem ke komutátoru 8O
laboroval jsem i s polohou pøedního ložiska na høídeli, protože ta je podle mì dost dùležitá, závisí na ní vzdálenosti mezi rotujícími a stojícími èástmi ventilátoru
máte s tímto agregátem nìkdo zkušenost?

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#23 Příspěvek od tatramacek »

u turbín je ložiskový štít do kterého musíš nasunout nové ložisko z rotorem do toho pásku... až na doraz.. pak na ten ložiskový štít dáš to plastové pevné kolo a společně rotor nasuneš do statoru a dáš ložisko u strany komutátoru dovnitř a celý motor složíš.. Připevníš jej šrouby a složíš turbíny.. Já s tímto motorem nikdy problém neměl.. Je to jak lego... Nyní výrobci své spotřebiče dělaj tak aby se spravit nedali což potvrzuji.. Děs běs.. Tyto motory jsou ještě staré poctivé konstrukce a dají se jednodušše rozebrat a složit.. pak písni jak jsi dopad 8-)

Uživatelský avatar
texi
Příspěvky: 353
Registrován: 25 lis 2005, 01:00

#24 Příspěvek od texi »

ahoj, dost nd se dá sehnat i na http://www.nadeta.cz/

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#25 Příspěvek od tatramacek »

Jj ja vim chodim tam dost casto.... Objednaval jsem s tamo nejake dily taky na stare vysavače a roboty...
Velice rád vzpomínám na maminin starý fén Zlatník - typ EM 521. To byl stroj... Na něj se i části motorku dali koupit. Motor na 220V. Žádná elektronika pro snížení napětí. Jedna rychlost otáček a dvě síly teploty vzduchu. No prostě supr nezmar

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#26 Příspěvek od tatramacek »

Měl by někdo k tomuto vysavači bajonetovou koncovku hadice u vysavače? Díky.
Audaces fortuna iuvat

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“