Èistìní VCR udržba mazání pasková dráha atd prosím pomoc
Moderátor: Moderátoři
Èistìní VCR udržba mazání pasková dráha atd prosím pomoc
Zdravím Kolegy a kolegynì
Mám Spoustu dotazù na vcr èím jak a na kterých místech èistit používané pøípravky nejèastìjší pøícíny závad jako namotávání pásku trhání pasku atd
Mám Spoustu dotazù na vcr èím jak a na kterých místech èistit používané pøípravky nejèastìjší pøícíny závad jako namotávání pásku trhání pasku atd
zdravím,
myslim že veľmi zaleží od konkretneho modelu videa, obecne sa očistí a namaže zvrchu aj zospodu dráha rollien (vidlic) ktoré zavadzaju pásku za hlavu, očisita sa gumové obloženia medzikol poprípade remienky skontroluje sa stav prítlačnej kladky ak to namotáva alebo trhá pásky, väčšinou ztvdrlá, lesklá a popraskaná pritlačná kladka toto spôsobuje, ak je kladka len mierne ojazdená skusil by som ju trocha zdrsniť smirkem. a odmastit. očistit hriadel capstanu. kompletne vyčistit liehom paskovú dráhu t.j napínací prvok lavej brzdy, lavá rollna, pravá rollna A/C stacionárna hlava, hriadeľ capstanu, pritlačná kladka vodiací kolík.
hlbšia očista mechanizmu videa by spočívala v rozhodení mode kôl rozborke mode switchu jeho vyčistení vyčistení mode kôl opätovnom namazaní vazelínkou a zložení. osobne mám skusenosť že po takejto udržbe sa videu akokeby uľavý a ide spokojnejšie tichšie a lahšie. samozrejme akýkolvek vyťahaný remienok vymeniť za nový. očistou zvikne prejst aj dráha kazetového výťahu teda dráhy zavádzania výťahu do videa plus očista ozubených a šnekových prevodov.
snad som poradil. ale fakt zavisí od konkretneho modelu.
myslim že veľmi zaleží od konkretneho modelu videa, obecne sa očistí a namaže zvrchu aj zospodu dráha rollien (vidlic) ktoré zavadzaju pásku za hlavu, očisita sa gumové obloženia medzikol poprípade remienky skontroluje sa stav prítlačnej kladky ak to namotáva alebo trhá pásky, väčšinou ztvdrlá, lesklá a popraskaná pritlačná kladka toto spôsobuje, ak je kladka len mierne ojazdená skusil by som ju trocha zdrsniť smirkem. a odmastit. očistit hriadel capstanu. kompletne vyčistit liehom paskovú dráhu t.j napínací prvok lavej brzdy, lavá rollna, pravá rollna A/C stacionárna hlava, hriadeľ capstanu, pritlačná kladka vodiací kolík.
hlbšia očista mechanizmu videa by spočívala v rozhodení mode kôl rozborke mode switchu jeho vyčistení vyčistení mode kôl opätovnom namazaní vazelínkou a zložení. osobne mám skusenosť že po takejto udržbe sa videu akokeby uľavý a ide spokojnejšie tichšie a lahšie. samozrejme akýkolvek vyťahaný remienok vymeniť za nový. očistou zvikne prejst aj dráha kazetového výťahu teda dráhy zavádzania výťahu do videa plus očista ozubených a šnekových prevodov.
snad som poradil. ale fakt zavisí od konkretneho modelu.
Tak.
Jednak má Mi-ro pravdu jen částečně, myslím, že dva dny školení jsou ještě příliš optimistická lhůta (cvičil bych to déle), jednak Durkovic to shrnul jak sáčkovou polívku.
Zásadou je, že nemaže se nic, s čím může přijít pásek do styku. Například kapička mastnoty na bubnu může natropit značnou škodu.
I čištění lihem se provádí střídmě, jen, když je to nezbytně nutné.
Zrovna tak je třeba mazat kluzná i valivá uložení s rozvahou - a to tak, že za žádných okolností nesmí dojít k zamaštění pásku. A, nejsem-li si jistý, že to neproteče nebo nevezme síla odstředivá, tak raději nemazat.
Jednak má Mi-ro pravdu jen částečně, myslím, že dva dny školení jsou ještě příliš optimistická lhůta (cvičil bych to déle), jednak Durkovic to shrnul jak sáčkovou polívku.
Zásadou je, že nemaže se nic, s čím může přijít pásek do styku. Například kapička mastnoty na bubnu může natropit značnou škodu.
I čištění lihem se provádí střídmě, jen, když je to nezbytně nutné.
Zrovna tak je třeba mazat kluzná i valivá uložení s rozvahou - a to tak, že za žádných okolností nesmí dojít k zamaštění pásku. A, nejsem-li si jistý, že to neproteče nebo nevezme síla odstředivá, tak raději nemazat.
diky hill za doplnenie, až potom mi došlo že sa pýta asi laik v tomto oboru.
ako píšeš rozhodne si davať veľký pozor na mastnoty na paskovej dráhe vedia narobiť veľku škodu jak pásku tak aj samotneho videa. ani mechanika nesmie prekypovať vazelínou natož na šneku, ked je ho tam veľa a ide o turbo drive vie to potom pekne rozmetať do okolia. takže s mazaním striedmejšie.
stale si hill pamätám ako si čistil video kde bolo namazané aj to čo by v živote človek nečakal že sa tam bude olej nachádzať. ked si dobre pamätám tak si nad tým strávil nie jeden deň...
aspoň myslim že ten článok si písal raz ty.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
ako píšeš rozhodne si davať veľký pozor na mastnoty na paskovej dráhe vedia narobiť veľku škodu jak pásku tak aj samotneho videa. ani mechanika nesmie prekypovať vazelínou natož na šneku, ked je ho tam veľa a ide o turbo drive vie to potom pekne rozmetať do okolia. takže s mazaním striedmejšie.
stale si hill pamätám ako si čistil video kde bolo namazané aj to čo by v živote človek nečakal že sa tam bude olej nachádzať. ked si dobre pamätám tak si nad tým strávil nie jeden deň...
aspoň myslim že ten článok si písal raz ty.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jojo, psal jsem o tom já. To video skončilo na sběrném dvoře, protože i po třech nedělích denního (až obdenního) odmašťování, kdy po každém překlopení videa pořád z nějaké skryté kapsy nějaký ten olej vytekl, už jsem ho vrátil majiteli a ten do něj hned vrazil zamaštěnou kazetu, kterou zatajil před nucenou likvidací. Myslel si, že kecám a že je těch kazet škoda. Dlouho mi o tom neřekl, že to video nepoužívá, jen se ve vší tichosti (s očesaným ozubením mezikola a ohnutými vodicími trny) objevilo letos ve sklepě, kam skládáme nebezpečný odpad k hromadnému odvozu.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Jednou mi jakýsi Thomson kvůli závadě posmýkal pásku po mastné mechanice. Nevšiml jsem si toho, video jsem opravil a fungovalo až do doby, kdy jsem do něj dal tu zamaštěnou kazetu. Samozřejmě se to bloklo, nicméně mi nedocvaklo, čím to je, a dal jsem do něj jinou kazetu. Taky se zamastila. Video jsem vyčistil benzínem. Kazet mi bylo líto, tak jsem mastný úsek pásky taky otřel benzínem, a světe div se, ono to funguje bez problému
Na mazání používám prostředek od železničních modelářů - motorový olej. Musí být samozřejmě nový. Nevysychá, nepatle se a maže dobře.
Teď mě prosím nekamenujte...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Na mazání používám prostředek od železničních modelářů - motorový olej. Musí být samozřejmě nový. Nevysychá, nepatle se a maže dobře.
Teď mě prosím nekamenujte...
Oki dìkuji durkovièovi za zbìžné typy mám ještì pár dotazù mode switch je ten pøepínaè který øíká øízení v jaké pozici tzn funkci je mechanika? Jak tuším spoustu vad VCR se asi dá odhalit pohledem cvièeným okem že?
Tak mám tu øeknìme první kus na pitvu Thomson 6320 nomotává pásku tzn že pøi eject rolny zajedou do pùvodní pozice ale pásek zùstane volný
Tak mám tu øeknìme první kus na pitvu Thomson 6320 nomotává pásku tzn že pøi eject rolny zajedou do pùvodní pozice ale pásek zùstane volný
ano mode switch alebo mode kóder je prepínač/selector ktorý podáva CPU info o stave aktualnej polohy mechaniky. znečistený, vybehaný alebo ztuhlý mode switch dokáže pekne zblbnuť CPU a video potom robí čo chce - najčastejšia závada prejavujuca sa na moderných strojoch je že po vložení kazety ju ihned stroj vysunie vonku alebo po zaradení akejkoľvek funkcie vysunie kazetu von. takisto aj pri povely EJECT ak video "váha" čo má urobiť môže to indikovať problémy s mode switchom.Nitro píše:Oki děkuji durkovičovi za zběžné typy mám ještě pár dotazů mode switch je ten přepínač který říká řízení v jaké pozici tzn funkci je mechanika? Jak tuším spoustu vad VCR se asi dá odhalit pohledem cvičeným okem že?
Tak mám tu řekněme první kus na pitvu Thomson 6320 nomotává pásku tzn že při eject rolny zajedou do původní pozice ale pásek zůstane volný
Normálne má video pri stlačení EJECT zatiahnuť rollny do tela kazety capstan motor má napnuť pasku otočením lavej stredovky dajme tomu o pol otáčky a kazetu s napnutou páskou vysunúť von.
ak nenapne pásku pred vyhodením kazety von a paska sa zadrhne o rollny a nasledne sa pricvakne a zmuchlá zatvorením dvierok na kazete, pravdepodobné príčiny ti už popísal Hill.