Notebooky
Moderátor: Moderátoři
Pronesu poněkud heretický názor:
Všechno sou to předražený šmejdy, který přežijí záruku o dva měsíce.
Ale vážně:
Do ceny deset tisíc za kus absolutně nezáleží na značce. Jsou projektovaný a vyrobený doslova jako spotřební zboží a podle toho se i chovají. Střední doba poruchy odpovídá záruční době.
Od dvanácti do ceny patnáct tisíc vybírej značku která má servis v místě provozu přístroje. Ušetříš si cesty do záručního servisu a nebo si připlať servis na místě/následující běžný den. Doporučuju TOSHIBU, HP nebo DELL. Vyhnout se ASUS, ACER. Většinou mizernej servis s dlouhou čekací lhůtou.
S LENOVO nemám skušenosti.
V této cenové třídě se vyskytují klony "značek" jako třeba GYGABITE s kopií HP2140 ale za cenu i poloviční.
Tenhle princip stojí stojí za zamyšlení, protože většina ND bude dostupná v síti značkového výrobce.
Nad patnáct tisíc už nezáleží na značce, jedná se "většinou" o kvalitnější výrobky. Doporučuju vyhnout se přehipovaným wow strojům, nemají ještě vychytaný mouchy, jak projektový tak výrobní.
Tolik všeobecně. Kokrétní poznatky k jednotlivým strojům nijak zvlášť neřeším, bo se u nás v servise otočí skoro všechno. Poslední dobou jsem si všiml, že se neobjevuje TOSHIBA tak jsem dceři k vánocům pořídil TOSHIBU. Bude cestovat a potřebuje mezinárodní záruku.
Obecně se domnívám, že vzhledem k postupnému přesunu segmentu NB do kategorie spotřebák s životností sotva dva roky, spíše než na značku, je potřeba hledět na servis po dobu záruky. Jak je daleko, jak zkušení jsou technici a jak funguje rychle a tak.
Všechno sou to předražený šmejdy, který přežijí záruku o dva měsíce.
Ale vážně:
Do ceny deset tisíc za kus absolutně nezáleží na značce. Jsou projektovaný a vyrobený doslova jako spotřební zboží a podle toho se i chovají. Střední doba poruchy odpovídá záruční době.
Od dvanácti do ceny patnáct tisíc vybírej značku která má servis v místě provozu přístroje. Ušetříš si cesty do záručního servisu a nebo si připlať servis na místě/následující běžný den. Doporučuju TOSHIBU, HP nebo DELL. Vyhnout se ASUS, ACER. Většinou mizernej servis s dlouhou čekací lhůtou.
S LENOVO nemám skušenosti.
V této cenové třídě se vyskytují klony "značek" jako třeba GYGABITE s kopií HP2140 ale za cenu i poloviční.
Tenhle princip stojí stojí za zamyšlení, protože většina ND bude dostupná v síti značkového výrobce.
Nad patnáct tisíc už nezáleží na značce, jedná se "většinou" o kvalitnější výrobky. Doporučuju vyhnout se přehipovaným wow strojům, nemají ještě vychytaný mouchy, jak projektový tak výrobní.
Tolik všeobecně. Kokrétní poznatky k jednotlivým strojům nijak zvlášť neřeším, bo se u nás v servise otočí skoro všechno. Poslední dobou jsem si všiml, že se neobjevuje TOSHIBA tak jsem dceři k vánocům pořídil TOSHIBU. Bude cestovat a potřebuje mezinárodní záruku.
Obecně se domnívám, že vzhledem k postupnému přesunu segmentu NB do kategorie spotřebák s životností sotva dva roky, spíše než na značku, je potřeba hledět na servis po dobu záruky. Jak je daleko, jak zkušení jsou technici a jak funguje rychle a tak.
Ďakujem za radu.
Mňa zaujíma hlavne spoľahlivosť notebooku (aby to nebolo viac v servise ako doma),životnosť a výdrž batérie.
Nebudem kupovať nič drahé a ani s tým nebudem robiť žiadne zázraky.
(internet,fotky,dokumenty,diagnostika,občas niečo napáliť)
V bývalej práci sme mali klasické PC lenovo a nebol s nimi žiadny problém.
V novej práci máme staré notebooky IBM a compaq a tie tiež idú v pohode.
Ja som viacmenej rozhodnutý pre to lenovo,ale dám si aj poradiť.
Mňa zaujíma hlavne spoľahlivosť notebooku (aby to nebolo viac v servise ako doma),životnosť a výdrž batérie.
Nebudem kupovať nič drahé a ani s tým nebudem robiť žiadne zázraky.
(internet,fotky,dokumenty,diagnostika,občas niečo napáliť)
V bývalej práci sme mali klasické PC lenovo a nebol s nimi žiadny problém.
V novej práci máme staré notebooky IBM a compaq a tie tiež idú v pohode.
Ja som viacmenej rozhodnutý pre to lenovo,ale dám si aj poradiť.
V podstaě souhlasím s Vogonem. Jen bych posunul kategorie až nad 20tis. Lenovo co ktomu dodat. Těží se značky IBM jinak bych je nazval spotřebákem. S tím Hp pozor na něj. Sehnat díly na Hp je průser. Totéž platí o no name značkách.
Osobně bych šel do Dellu. Je sice dražší, ale záruka 3 roky NBD - tedy nasledujici pracovni den v miste bydliste zakaznika je jasna volba.
U toshib i nových jsem viděl povolené VGA čipy.
Ale ono je to t aky o tom jak se s nb zachází. Když srovnám závady kdysi a teď je to neuvěřitelný rozdíl. KDysi když jsem viděl rozbitý LCd panel tak to byla vyjímka. Dnes je to jak na běžícím pásu. Totéž vytopené notebooky
Osobně bych šel do Dellu. Je sice dražší, ale záruka 3 roky NBD - tedy nasledujici pracovni den v miste bydliste zakaznika je jasna volba.
U toshib i nových jsem viděl povolené VGA čipy.
Ale ono je to t aky o tom jak se s nb zachází. Když srovnám závady kdysi a teď je to neuvěřitelný rozdíl. KDysi když jsem viděl rozbitý LCd panel tak to byla vyjímka. Dnes je to jak na běžícím pásu. Totéž vytopené notebooky
Internet - metla lidstva
Když si NB pořídil za ekvivalent osmi měsíčních přijmů projektant, tak se na stroj díval jinak, než 16letá holka co ho dostane za vysvědčení.rezis píše:
Ale ono je to t aky o tom jak se s nb zachází. Když srovnám závady kdysi a teď je to neuvěřitelný rozdíl. KDysi když jsem viděl rozbitý LCd panel tak to byla vyjímka. Dnes je to jak na běžícím pásu. Totéž vytopené notebooky
Typická uživatelka to má na ICQ a filmy, Vista na tom po měsíci startuje deset minut, a hodnotou je to někde mezi novýma botama a lístkama do outů arény.
Slyšel jsem takový pověsti o čistotě prostředí, kde se skládají NB pro foxconn...