Indukční ohřev
Moderátor: Moderátoři
Indukční ohřev
Zdravím, potřeboval bych poradit jak vyrobit jednoduchý indukční ohřívač, na 12V, nepotřebuji žádný velký výkon, potřebuji jen ohřívat trubičku průměr 10 mm, kterou protéká olej cca na 70°C
Záleží co neni velkej výkon.Záleží jakou rychlostí ten olej bude protejkat tou trubkou.
Krásnej příklad je průtokovej ohřívač vody.Obecně se dá říct že ohřívače pod 5kW sou k ničemu.
Každopádně počítej s výkonem v kW.
Jinak vyrábět takový zařízení bez zkušenosti je ztráta času a peněz.Vim to z vlastní zkušenosti.Jedině koupit už hotový zařízení za desítky tisíc korun.Jestli to ale sfoukneš sám tak klobouk dolu a sem takhle malinkej.
Krásnej příklad je průtokovej ohřívač vody.Obecně se dá říct že ohřívače pod 5kW sou k ničemu.
Každopádně počítej s výkonem v kW.
Jinak vyrábět takový zařízení bez zkušenosti je ztráta času a peněz.Vim to z vlastní zkušenosti.Jedině koupit už hotový zařízení za desítky tisíc korun.Jestli to ale sfoukneš sám tak klobouk dolu a sem takhle malinkej.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Re: Indukční ohřev
Že ty chceš jezdit na fritovací olej?benyrfg píše:Zdravím, potřeboval bych poradit jak vyrobit jednoduchý indukční ohřívač, na 12V, nepotřebuji žádný velký výkon, potřebuji jen ohřívat trubičku průměr 10 mm, kterou protéká olej cca na 70°C
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Je mi to jasný.Ohřívat indukcí=nejlepší přestup tepla.A nešlo by použít nějakej filtr s menšim odporem aby se to nemuselo ohřívat když je motor studenej? nebo na start a zahřátí motoru filtr vyřadit úplně?Nebo jen přes nějaký řidší sejtko.Při zahřátym motoru se to dá ohřívat přes výměník voda-olej a pouštět to přes filtr.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Tim Rayerovic zařízením ohřeješ pár centimetrů oleje ale zbytek zůstane tuhej. Už jsme to zkoušeli.
Nakonec se nám osvědčil výměník z předělané rychlovarné konvice na 12V.
Ta konev má spojení s chladičem a až se ohřeje kapalina v chladiči tak se vypne proud do spirály konve. Ona už to teda není konev, nakonec se to mechanicky předělalo na soustruženej blok teflonu ale původně to byla konev.
V současné době jezdíme na dva okruhy a dvě nádrže. jedna nádrž na deset litrů je s naftou na kterou se startuje a jak se ohřeje kapalina v chladiči přepne se na olejovou nádrž.
Nakonec se nám osvědčil výměník z předělané rychlovarné konvice na 12V.
Ta konev má spojení s chladičem a až se ohřeje kapalina v chladiči tak se vypne proud do spirály konve. Ona už to teda není konev, nakonec se to mechanicky předělalo na soustruženej blok teflonu ale původně to byla konev.
V současné době jezdíme na dva okruhy a dvě nádrže. jedna nádrž na deset litrů je s naftou na kterou se startuje a jak se ohřeje kapalina v chladiči přepne se na olejovou nádrž.