Indukční ohřev

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
benyrfg
Příspěvky: 9
Registrován: 20 lis 2009, 01:00

#16 Příspěvek od benyrfg »

nad dvouokruhovým systémem už jsem také přemýšlel, já zatím jezdím v poměru olej-nafta 1:1, v létě je to bez problémů ale v zimně problém, právě jsem myslel že by se těch závitů udělalo víc tak na 30cm trubky, tak by to stíhalo ohřívat

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#17 Příspěvek od Sandal »

Andrea píše:
Sandal píše:Já bych ti moh plácat nesmysly.
No to tu plácáš. Indukční ohřev má do optima přenosu tepla hodně daleko. A kdybys mohl nadhodit schéma a náčrtek provedení toho indukčního ohřevu na 10MHz. Asi sis nevšiml, na jaké frekvenci to běhá RayeRovi.
Ajo pardon je to do 2MHz.
No když ale ohřeješ dejme tomu trubku vlivem vířivých proudů tak se ohřívá přímo ten kov a když je ve styku s kapalinou tak je to podle mě dost optimální přenos tepla.Určitě lepší než topná odporová spirála omotaná na kusu kovový trubky.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#18 Příspěvek od Andrea »

Sandal píše:Ajo pardon je to do 2MHz.
Do 2MHz mu běhá ten měnič, ale podívej se na jaké frekvenci mu běží, když ohřívá a to má cívečku jako prd, kdyby měla být delší, tak se nedostaneš ani na 100kHz.
Sandal píše:No když ale ohřeješ dejme tomu trubku vlivem vířivých proudů tak se ohřívá přímo ten kov a když je ve styku s kapalinou tak je to podle mě dost optimální přenos tepla.Určitě lepší než topná odporová spirála omotaná na kusu kovový trubky.
Je vidět, že píšeš o něčem, o čem víš jen z doslechu. Kdybys to totiž někdy zkoušel, tak by sis určitě zkusil sahnout na tu cívku a spálil si packu, pak bys o optimu neplácal. U velkých indukčních ohřevů se ta topná cívka chladí vodou a ten kondík taky. Je to asi jako tvrdit, že ohřev vody v mikrovlnce je optimální.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#19 Příspěvek od Atlan »

rusy maju vracacku nafty natocenu na vyfuku a dobre je ....akurat ty kamionisti nejako nyvipinaju motor na dlhsi cas ...lebo by umrzli :D

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#20 Příspěvek od vrky »

Mám Fiat croma 2,5tds r.v.93. Standartně má předehřev nafty na palivovém filtru elektricky. Tu co jsem měl před tím 2,5td r.v 87 tak ta měla předehřev vodou z malého okruhu. Podívej se někde na vrakovišti.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#21 Příspěvek od Sandal »

Andrea píše:.....Je to asi jako tvrdit, že ohřev vody v mikrovlnce je optimální.
Nic nepracuje beze ztrát :)
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#22 Příspěvek od Davidus »

jaké ztráty má přímotop?

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#23 Příspěvek od Sandal »

100% :D
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#24 Příspěvek od Davidus »

Sandal píše:100% :D
no a aby ten přímotop měl 0% ztráty tak by nesměl topit ne? A ty chceš aby netopil?

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#25 Příspěvek od Sandal »

Jeden o voze a druhej o koze.Já mluvim o vyzářeném teplu.Tohle nikam nevede.Diskuse o ničem.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#26 Příspěvek od rezis »

Jezdeni na fritak ma sva uskali kterych je spousty. Cetl jsem o tom dost rozsahle prace. Spis me zajima. To se vyplati v denni dobe jezdi na fritak?
Vsak je to drazsi nez nafta.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#27 Příspěvek od Davidsev »

A co takle použitej friťák? Ten právě seženeš zadarmo, tady nato taky jedni borci jezdí :D
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Uživatelský avatar
benyrfg
Příspěvky: 9
Registrován: 20 lis 2009, 01:00

#28 Příspěvek od benyrfg »

Samozdřejmě kdyby se mi to nevyplatilo, tak na to nejezdím, mám takové zdroje friťáku že se mi to vyplatí

Uživatelský avatar
Skay
Příspěvky: 628
Registrován: 22 úno 2007, 01:00
Bydliště: Tábor (jih)
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Skay »

Můžu se zeptat jako laik v oboru automechanik ?

To tomu motoru vůbec nevadí ?

Uživatelský avatar
benyrfg
Příspěvky: 9
Registrován: 20 lis 2009, 01:00

#30 Příspěvek od benyrfg »

jediný problém je to, že olej má větší viskozitu tj, že je tužší než nafta, to způsobuje obtížnou dopravu oleje k čerpadlu, což se řeší právě ohřevem, když je olej ohřátý asi na 70°C je to bezproblémové palivo, srovnatelné s naftou, které motoru nijak něškodí, navíc je biologické

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“