Bliká kontrolka mazání a pípá nějaký pizo repro (přesunuto)
Moderátor: Moderátoři
Bliká kontrolka mazání a pípá nějaký pizo repro (přesunuto)
Úplně to sem až tak nepatří, ale přesto se ptám? GOLF III 1,9TD při rychlosti nad 120 km začne pípat nějaký piezo repro a bliká kontrolka mazání. Nikdy před tím to nedělalo. Nemáte podobnou zkušenost
kontr. oleje
Takže: předpokládám že oleje máš dost
původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo oleje
Asi bych zkusil podívat se na ten olej e nechal si změřit provozní tlak oleje
a budeš vidět odkud vítr vane. A nebo pokud si troufneš sundej vanu apodívej se na koš olejového čerpadla pokud je zanešen je to jasné
Libor
původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo oleje
Asi bych zkusil podívat se na ten olej e nechal si změřit provozní tlak oleje
a budeš vidět odkud vítr vane. A nebo pokud si troufneš sundej vanu apodívej se na koš olejového čerpadla pokud je zanešen je to jasné
Libor
Re: kontr. oleje
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......libor22 píše: pùvod závady:
-špatný - hustý olej èerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
jeste bych doplnil vseobecne:
>syntetiky a polosyntetiky ridci ale lepsi mazaci schopnosti- nove motory
>mineraly hustejsi konzistence a tim padem vhodnejsi pro opotrebovane motory.
Zduraznuji jen vseobecne voditko.
Re: kontr. oleje
Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky.paran píše:s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......libor22 píše: původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
.
Klídek chlapi,to je nulák...
Re: kontr. oleje
Cili zcela hypoteticky. Kdyby byl olej v poradku a jen spatne pracoval olejovy filtr, tak by to take pipalo ze? DikyDjRix píše:Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky.paran píše:s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......libor22 píše: původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
.
Toto vpodstatě nastat nemůže,výrobci s tím počítají a pokud se ucpe olejový filtr,tak je buď přímo ve filtru,nebo v motoru přetlakový obtokový ventil,který při nárustu tlaku nad určitou mez vyřadí filtr z okruhu mazání. Pokud by tam toto nebylo a filtr se ucpal,tak s největší pravděpodobností exploduje a nahodí ti celej motor olejem. Zubový čerpadlo v motoru totiž dokáže olej tlačit klidně i 40ti barama. Na to tam je jiný přetlakový ventil,který při ucpání systému mazání olej hned za čerpadlem vrací do vany,na Š120 klasická porucha,většinou to bývá kulička pod pružinkou,ta se unaví a klesne tlak při kterém tento ventil otvírá.
Klídek chlapi,to je nulák...
Pokud se jedná o výměnu oleje, držel bych se přesné specifikace oleje dle předpisu výrobce vozu, samozřejmě k přihlédnutím k tomu, co bylo v motoru předtím.
Tou specifikací mám na mysli normu výrobce vozu, kterou má olej splňovat (např. VW 506.00, VW 506.01 apod.) To se zjistí z příručky vozu, je dobré konzultovat se spolehlivým značkovým servisem (zda praxí nedošlo ke změnám) a s vlastníky stejného auta.
Tou specifikací mám na mysli normu výrobce vozu, kterou má olej splňovat (např. VW 506.00, VW 506.01 apod.) To se zjistí z příručky vozu, je dobré konzultovat se spolehlivým značkovým servisem (zda praxí nedošlo ke změnám) a s vlastníky stejného auta.
Re: kontr. oleje
V podstatě OK,ale zkus filtr už jsem to měl dvakrát.libor22 píše:Takže: předpokládám že oleje máš dost
původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo olej
Libor
si nejaky chytry , aj ten prispevok MS 303 ziari tvojim prehladom o komunikacii v aute ...... hlavne ze tu mudrujetekutil 2 píše:VAG Golf III a mazání.Dovol abych se![]()
![]()
Codec
mkservis@mkservis.sk
mkservis@mkservis.sk