Řízené CDI

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

Řízené CDI

#1 Příspěvek od jefo250 »

Zdar lidi mám menší problém. Potřeboval bych jednoduché schéma na řízené zapalování CDI na suzuki. Mám v motoru 2 snímače polohy hřídele jeden je 0° což je asi na start a pak 30° což bude na vysoké otáčky... Kdysi to tady někdo dával ale odkaz už nefunguje... Tak jestli o něčem víte budu moc ráád. :)


a kupovat DC-CDI mi moc nevoní za tu hromadu prachů. Je to na ostrý enduro

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od GeorgeB »

Zaznamenal jsem tvůj dotaz na jawaanii, ale tam to rychle zapadne i při vášnivé diskusi.
No můj dotaz zní:jaká je indukční cívka na motocyklu?(teď se mi nechce hledat el. schéma).
Jak již bylo odpovězeno na manii-zapojení z praktické elektroniky by mohlo být za určitých okolností levnou náhradou.

Uživatelský avatar
Ragnol
Příspěvky: 232
Registrován: 09 lis 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Ragnol »

hromada prachů ? http://www.ignitech.cz/czech/dccdip/dccdip.htm na to co to umí je to "zadarmo".

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#4 Příspěvek od Dingo7 »

No jistě to cena není moc drahá ale postavit se to dá ani ne za 1/3 tý ceny :wink:


Jiný problém je že asi ta kroska nemá akumulátor.
Jo a indukční cívku to má na CDI zapalování, a navíc předpokládám, že "vysoké napětí" pro nabití kondenzátoru se rovněž "tvoří" v magnetu.


Především by pán měl napsat přesný typ motorky a rv. pak se dá třeba najít schema a z toho dále vycházet.

Uživatelský avatar
Ragnol
Příspěvky: 232
Registrován: 09 lis 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Ragnol »

endura většinou baterku maj, a ukaž mi kde to postavíš za 1/3 ceny ... programovatelný ...

Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

cdi

#6 Příspěvek od jefo250 »

GeorgeB: ahoj no indukční cívka je originál suzuki ma 2 vývody na svíčku (moto ma 2 svíčky) odpor primáru je 0-1 ohm a sekundáru 20-27kohm (vycházim z dílenské přiručky) snímače polohy maj 185-250 ohm , jinak je zajímavý to že týto motorky (dr600) maji 2 různy schémy s CDI v jednom případe je použit jen jeden snímač a ve druhém jsou už snímače 2 .
foto zde: http://jefo250.rajce.net/Desktop

Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

#7 Příspěvek od jefo250 »

Především by pán měl napsat přesný typ motorky a rv. pak se dá třeba najít schema a z toho dále vycházet.[/quote]


Jedná se o motocykl Suzuki DR600R Dakar ročník 1989 , zapalování na 2 snímací cívky.

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#8 Příspěvek od Dingo7 »

Ragnol píše:endura většinou baterku maj, a ukaž mi kde to postavíš za 1/3 ceny ... programovatelný ...
Kolik myslíš že stojí procesor a k němu max232 :lol: programovatelné CDI postavíš do 600,- :wink: pokud bys chtěl DC-CDI, tak přihoď cca 400,- navíc

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

A program a praca je zadarmo?

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#10 Příspěvek od Dingo7 »

Pokud to chceš mít pojízdný co nejrychleji, tak se budeš muset vzdát regulece předstihu ale to CDI tě na součástkách nebude stát víc jak 200,-


Na jednom webu jsem našel, že problémy kolikrát způsobí prošvihlý či přerušený kabel v místě, jkde vystupuje z motoru. Tak omrkni jestli je to vše ok.

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#11 Příspěvek od Dingo7 »

rnbw píše:A program a praca je zadarmo?
Jsou schemata, kde je program free :wink: já jsem koupil od Taraby 3naprogramované procíky za 500,- dohromady(dá se k němu do paměti uložit vlastní křivka předstihu).
Většinou pokud je někde k mání naprogramovaný procesor, tak za 250,-



Chtít za DC-CDI 3600,- je prostě hodně, cena kolem 2500,- by už byla akceptovatelná a rozhodně by na tom výrobce neprodělal.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

Řízení zapalování pomocí uPC bylo uveřejněno v AR .

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od GeorgeB »

Upusťe od diskuse kolem tržního hoispoářství a věnujte se prosím tématu.
Jak jsem koukal na schéma a hodnoty, tak se jedná o běžnou dvouvývodovou indukční cívku. Baterku ta motorka má taky, tak bych šel cestou avizovaného schématu z praktický elektroniky. Použil bych jen jeden snímač a cívku pro CDI bych vůbec nepoužíval.
Schéma samotného CDI zapalování jsem ještě nikde kompletní neviděl.

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#14 Příspěvek od Dingo7 »

Indučka je zapalování typu CDI, tudíž nelze ji jen tak připojit na jiný druh (TCI) což znamená že nevyužitím napěťové cívky na altíku pro nabíjení kondenzátoru se zapalování zesložití o měnič.

Pro případné TCI zapalování by se musela osadit jiná indučka (třeba ta z CBX750, nebo z transalpů myslim od rv.1996 ty by měli mít TCI zapalování) popřípadě z jakéhokoli 4válce co má TCI a dvoujvývodovou cívku.


V amaru bylo jednoduché zapojení CDI s procesorem, bohužel autor zapalování mi dosud neodepsal. To CDI využívalo napěťovou cívku, snímač a cívku napájecí el. instalaci(světla, aku,....) I s cenou naprogramovaného procesoru by to nebylo dražší než 400-500,- jen se to nedalo programovat.

Ovšem k čemu potřebuje člověk programovatelné zapalování? Pokud nastaví tovární hodnoty předstihu, bude to jezdit tak jak má. V těch otáčkách, kdy končí regulace předstihu se jezdí pomálu, jezdí se většinou nad těmito otáčkami, a zde je předstih prostě na maximu dané hodnoty.

V případě DR600 rv.1989 je to 0°/2000otmin a 30°/4500otmin takže pokud by bylo řízené cdi porcesorem, tak křivka předstihu bude lézt z 0° na 30° mezi otáčkami 2000-4500 nad 4500ot už bude stále nastaveno 30°.

Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

cdi

#15 Příspěvek od jefo250 »

Starší DRky kolem roku výroby 1986 mají jen jeden snímač polohy klikovky.. Já myslel že k regulací sou zapotřebí minimálně 2 . :?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“