Peugeot 306 - spotřeba proudu při odstaveném vozidle.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kaca
Příspěvky: 2802
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Bydliště: Hadačka
Kontaktovat uživatele:

Peugeot 306 - spotřeba proudu při odstaveném vozidle.

#1 Příspěvek od Kaca »

Zdravím Vás ! Potřebuji prosím poradit s tímto problémem : Baterie dosloužila a tak jsem poslal manželku do servisu pro novou. Ona přijela s novou baterií a s tím že nám v autě něco neustále žere elektriku, že jí to v servisu řekli a že prý to viděla i na vlastní oči a že tam budeme za půl roku s reklamací baterie.
Já jsem tedy dnes měřil odběr při otevřených dveřích a vyplým stropním světlem. Výsledek - 73 mA
Se zavřenými dveřmi - 62 mA
Při vyjmuté pojistce č. 25 ( paměť rádia, hodiny a LED alarmu ) to bylo 5,5 mA

Zajímalo by mě jestli tyto naměřené hodnoty jsou v normě nebo ne a jaké by tedy měli být. Děkuji a zdravím !

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#2 Příspěvek od bu2520 »

rádia většinou baští okolo 20ma , ale i kdyby to bylo 70mA necelé 2Ah denně což by zdravá bateka měla minimálně týden ustát i s nastartováním

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#3 Příspěvek od kevin_mitnick »

Cokoli pod 100 mA je v tomto stavu auta normalni hodnota. Mam Peugeot Partner a otevren, odemcen zere pres 200 mA. Kdyz ale zavru vsechny dvere a zamknu auto, spotreba behem par vterin spadne pod 50 mA jak se vypnou hodiny, zhasne palubka a palubni elektronika prejde do sleep modu.

Udelej jeste jeden pokus. Zavri dvere, snimac predni kapoty stlac treba kobercovkou, zamkni auto a spust alarm. Pokud spotreba z baterky klesne pod 50 mA, je vse OK...

A jinak. Pokud by spotreba byla treba i 80mA, tak je to 2Ah denne, co by zdrava baterka mela v pohode ustat a jeste nastartovat i po 10 dnech. Pokud si menil baterku a ona nechcipla starim (cca 3-5 let), tak bych spise problem hledal v dobijeni a alternatoru...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Už se to tady probíralo, je to tak rok zpátky - existuje snad i nějaká norma na to, kolik mA může odstavené auto "cucat" z baterky, doporučená hodnota je někde kolem 70mA. Jinak pokud budu brát za bernou minci, že olovo se samovybíjením "vytluče" na ultimo během půl roku, bude ten samovybíjecí proud u (nejběžnější) 44Ah baterky cca 10mA, u silnější 72Ah (ropáky) pak asi 17mA - a ten klidový proud palubní elektroniky by měl být tak malý, aby to baterka vydržela nejméně měsíc. To je pro 44Ah aku cca 60mA a pro 72Ah asi 100mA. Motor už pak ale nenatočí. Stojíme před problémem definovat, co je krátkodobé odstavení (pohotovost auta k okamžitému startu a odjezdu) a co dlouhodobé - pak se samozřejmě baterka vyndává z auta a buď vyhazuje do šrotu, nebo připojuje na konzervační dobíječ... Jinak baterka vyndaná z auta velmi dokonale supluje immo...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Kaca
Příspěvky: 2802
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Bydliště: Hadačka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Kaca »

Děkuji Vám všem. Potvrdili jste to co jsem si myslel. Chtěl jsem původně jen vědět jestli je v autě nějaká závada. Teť vidím že ne tak ještě jednou děkuji a zdravím !

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#6 Příspěvek od breta1 »

Když čtu, kolik bere auto naprázdno, vždycky mě to vytočí. Výrobce, který vyrobí autorádio či alarm a bere to v SB režimu více než 10mA, je potřeba zabít, jeho výrobky sešrotovat a v jeho továrně začít péct rohlíky. Skutečně nechápu, který idiot to tak může navrhnout, protože to jde navrhnout s téměř nulovou spotřebou, největší spotřebu má mít snad jen indikační ledka s 1mA. Zase mi ujely nervy..

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#7 Příspěvek od bu2520 »

je t oněkdy kuriozita co všechno v moderních rádiích běží ve stby stále se dělají jak z minulého století jako by ani eeprom, nebo flash neexistovali a je důležité říct, že žlutý drát je napájení a rudý ovládání, často se tohle i u odborné veřejnosti plete. Je potřeba vzít v úvahu co vše musí běžet v autě, alarm, hodiny v počítači, centrál, stby rádio a jsou i další , třeba bluetooth , zesilovače, atd je t omiliampéra k miliampéře a už to je.

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#8 Příspěvek od mihal »

Berta1, ked mas v alarme gsm a modul gps s kontrolou suradnic, ultrazvuk a u~, tak ti to hold spapa viac ako 10mA.

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#9 Příspěvek od kevin_mitnick »

breta1 píše:Když čtu, kolik bere auto naprázdno, vždycky mě to vytočí. Výrobce, který vyrobí autorádio či alarm a bere to v SB režimu více než 10mA, je potřeba zabít, jeho výrobky sešrotovat a v jeho továrně začít péct rohlíky. Skutečně nechápu, který idiot to tak může navrhnout, protože to jde navrhnout s téměř nulovou spotřebou, největší spotřebu má mít snad jen indikační ledka s 1mA. Zase mi ujely nervy..
zas ber to tak, babka k babce... Ono je to 8 mA radio, 10 mA palubni pocitac, 5 mA ridici jednotka imobilizeru, 6 mA alarm ... ... ... ... ...

Ono se to po tech 5-10 miliku nascita a najednou mas na akumulatoru 70 mA ani nevis jak a proc.

Uživatelský avatar
coolio
Příspěvky: 4
Registrován: 12 pro 2009, 01:00

Náhrada akumulátoru za větší

#10 Příspěvek od coolio »

Hodím sem dotaz laika.

Na mém benzínovém Peugeotu 306 mi pravděpodobně umřela baterka. Po týdnu stání nenastartuji, motor jen škytá. Po dvou týdnech stání se ani nerozsvítí žárovky na přístrojové desce.

Na aku, který je tam teď, je 44Ah, chtěl bych ho ale nahradit větším, aby vydržel zimu, dlouhá stání a krátké jízdy - vejde se tam snad až 74Ah verze.

Dotaz č.1 - nebude vyšší kapacita něčemu škodit?
Dotaz č.2 - má smysl kupovat nějakou verzi s vápníkem - prý jsou lepší na krátké jízdy, ale zase se prý musí nabíjet vyšším napětím (i 16V), při nabíjení menším proudem je prý ničí.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

1) Vyšší kapacita ničemu škodit nemůže, jen se bude pomaleji nabíjet stávajícím alternátorem.
2) Vyšší nabíjecí napětí u kalciové technologie Pb baterií je doporučováno - ale nemyslím si, že by normální nastavené napětí na továrních regulátorech moderních aut (kolem 14,5V) nestačilo udržet takový akumulátor v běžném provozním stavu.
Osobně bych se ale snažil minimalizovat klidový odběr auta - a to při normální kapacitě baterie.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
coolio
Příspěvky: 4
Registrován: 12 pro 2009, 01:00

2 Ekkar

#12 Příspěvek od coolio »

Díky za odpověď.

Nevím jestli považovat 306ku z r.1998 za moderní auto, to je relativní :-) proto jsem psal přímo typ. Každopádně dostane vápníkovou jestli to aspoň trochu pomůže a bude to mít smysl. Našel jsem si nějakou Proforce značku.

Teď je auto u autoelektrikáře, aby přišel na to jestli s tím něco je. Ale jediné co v tom autě je je centrál s DO, rádio ani alarm ne. Proto si myslím že je to asi tou baterkou - auto nějakou dobu stálo v bazaru a museli ho taky nahazovat.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Nedavaj tam tu vapnikovu - ta patri len do aut, kde je od vyroby!
Nie je tych 44Ah nejako malo? V Mazde 323 mam 60Ah, taka tam aj patri (predchadzajuci majitel tam dal nejaku 48Ah, ci co to bolo).

Uživatelský avatar
KarelJ
Příspěvky: 7
Registrován: 23 črc 2009, 02:00

#14 Příspěvek od KarelJ »

mam auto megane z roku 1996. odber pri zamcenem aute je 5-12mA, kolisa podle blikani led imo. radio mam sony.

pokud odpojim baterii a pak pripojim, tak odber je necelych 200mA kvuli radiu. jakmile provedu jeho reset, tak odber klesne opet na tech 5-12mA.

treba toto bude i vas problem.

edit: ted jsem si vsiml ze reaguji na rok stary prispevek. tak to klidne smazte :lol:

Uživatelský avatar
coolio
Příspěvky: 4
Registrován: 12 pro 2009, 01:00

#15 Příspěvek od coolio »

rnbw píše:Nedavaj tam tu vapnikovu - ta patri len do aut, kde je od vyroby!
Nie je tych 44Ah nejako malo? V Mazde 323 mam 60Ah, taka tam aj patri (predchadzajuci majitel tam dal nejaku 48Ah, ci co to bolo).
Přísně vzato nevím co tam bylo z výroby protože jsem auto kupoval 11let staré, určitě bez origo baterie. Ale před 11ti lety asi vápníkové nebyly, OK.

Nevím co tam přesně patří, eshop AutoKelly mi nabídne pro můj typ kapacity od 44 do 63Ah. Řekl bych že to benzínovému dvoulitru odpovídá.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“