Výroba vozíku za os. automobil

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

Výroba vozíku za os. automobil

#1 Příspěvek od rezis »

Zdravím všechny,
dlouho mě napadá myšlenka pořídit si vozík. Jenže když už tak bržděný alespoň 750kg nebo více. Nápravy a vše by se dalo koupit. Žehlička asi nová a náprava starší. Ale jak to zlegalizuji? Čím prokážu že ta náprava snese 750kg? Co pro to potřebuji? Myslím si že můj vozík bude kvalitnější než většina z hyper super co se rozpadají už na reklamním plakátu.
Je mi jasné, že stavba bude něco stát. Nejlevnější bržděný vozík stojí 23tis. Jenže takový, který by splňoval představy stojí 40 :(
Díky za náměty
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#2 Příspěvek od PCmaniac99 »

No asi budeš muset tech vozýků udělat víc kuli crash testům a tak podobně :)

myslím že tohle jen tak legalizovat nejde... leda mít šikovného známého který za uplatu udělá techničák a dalšího známého který udělá technickou kontrolu...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Je to tak, tuším do půlky 80.let to šlo - musel se předložit papír o konstrukční shodě nápravy a oje s "žehličkou", který vydával výrobce - tím byl přívěs homologován u státní zkušebny a získával se při nákupu. Nástavba musela sice splňovat nějaká kritéria, ale samodomo stavba byla povolována a běžně se realizovaly voz(ík)y až do hmotnosti několika tun. Od jisté doby už není individuální stavba takového vozíku běžně legalizovatelná - je třeba nechat takový přívěs OTYPOVAT - což znamená projít státní zkušebnou, kde konstrukci podrobí nejrůznějším zkouškám. Nevím, nakolik jsou všechny destruktivní, ale rozhodně NEJSOU LACINÉ - celý proces získání individuální homologace stojí nejméně desítky tisíc Kč. Bližší info by se asi dalo získat přímo ve Státní zkušebně motorových vozidel nebo na Ministerstvu dopravy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

No musíš koupit od výrobce základní šasi . Tzn. od žehličky po nápravu .

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#5 Příspěvek od fero7 »

rezis, zájdi alebo zavolaj na políciu. Tam Ti presne povedia aký je postup a aké sú možnosti. Alebo si k ním napíš.
Odpovede ktoré tu dostaneš za nič nestoja. Nemôžeš prísť na políciu s vozíkom a povedať: "Ale na fóre mi napísali, že stačí ak to urobím takto ..."

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

#6 Příspěvek od jave »

Take jsme takto staveli vozil. Koupil se starsi na cislech v prisernem stavu s rozmerama ktere jsem chtel. Postavil se zcela novy, prendal stitek z napravy a SPZ a hura na technickou. Vse proslo OK.
Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#7 Příspěvek od bu2520 »

nevím jak to je , ale včera byl pořad Retro o Velorexech a maník tam měl Velorexa z gruntu předělaných a světe div se normálně na značkách. Holedbal se jak s tím ve stopadesáti předjíždí auta a z velorexu to mělo snad jen vzdáleně podobný tvar. Tak že nějak to jít musí, že by přes peníze?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#8 Příspěvek od rezis »

O tom jsem taky uvažoval. Jenže pořád tahám něco těžkého. A tak bržděný je nutnost. Na internetu jsem se právě v různých diskusích dočet,l že musím mít nápravu a žehličku (tedy nájezdovou brzdu) s typovým listem. Toď vše. Náprava se dá normálně koupit, a žehlička taky i s typovými listy.
Ty vozíky z hyper krámu jsou na dvě věci. Tedy na lehké ano, nebo pokud je náklad rozložen po celé ploše. Ale vezl jsme na tom nápravu (něco přes300kg) a div se mi nepropadla. Prostě jsou vyztuženy na úplně jiných místech než potřebuji. A koupit originál a pak ho celý předělat je dle mě blbost - to by byl zásah do konstrukce
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

bu2520 píše:nevím jak to je , ale včera byl pořad Retro o Velorexech a maník tam měl Velorexa z gruntu předělaných a světe div se normálně na značkách. Holedbal se jak s tím ve stopadesáti předjíždí auta a z velorexu to mělo snad jen vzdáleně podobný tvar. Tak že nějak to jít musí, že by přes peníze?
Někdo mi říkal, že v Polsku dostane SPZ snad cokoliv co bez pomoci ujede nějakou dráhu a na konci zastaví. :)
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

vozík

#10 Příspěvek od Martin_Fio »

Dobrý den, myslím že jde postavit přívěs viz, sám jsem ale postupoval, že jsem koupil vozík "domácí výroba" z roku 89 a svařil vyztuženou konstrukci dle svých potřeb.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#11 Příspěvek od rezis »

Takze podle ruznych zjisteni to jde. Uvidime jak jsou na tom urady s prevedenim ruznych § do realu.
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“