Nejjednodušší test lambdasondy včetně celé regulační smyčky je sledování jejího napětí za chodu motoru při různých otáčkách. Sonda přitom musí být připojená na vstup řídicí jednotky a měří se volmetrem s velkým vstupním odporem. Napětí má kolísat kolem 450 mV přibližně stejně na obě strany. To znamená, že reguluje.
Lambdasonda má totiž v oblasti správného poměru kyslíku ve spalinách vysokou strmost, no téměř skokový přechod, z asi 200 mV na 700 mV.
Když to napětí nebude kolísat, znamená to obecně chybu v regulaci spalování.
Charakteristiky lambda sondy
Moderátor: Moderátoři
Ano, nebo se dělá indikátor činnosti lambda sondy s LM3914 nebo UAA180 (A277D) - v podstatě LEDkový voltmetr 0-1V. Postavil jsem si ho na nepájivém plošném spoji, nastavil, k praktickému použití, natož k finální konstrukci a vestavbě do auta ovšem nedošlo.
Jinak zobrazení průběhu napětí lambda sondy umí často i softwary pro diagnostiku pro připojení přes zásuvku OBD2, obvykle ovšem pouze ve svých placených verzích v cenách řekněme 3000 - 4000 Kč.
Jinak zobrazení průběhu napětí lambda sondy umí často i softwary pro diagnostiku pro připojení přes zásuvku OBD2, obvykle ovšem pouze ve svých placených verzích v cenách řekněme 3000 - 4000 Kč.
Zna my totiž říkal že hodně sond pochází že se shne v nějaké poloze takže měřením DC může projít a přitom je mrtvá.Hill píše:Ta sonda není zase tak rychlá, typická doba reakce nové sondy je asi 0,3s, když je starší, tak se tato doba prodlužuje. Na to každý osciloskop vhodný není.
Internet - metla lidstva
[quote="kutil 2"]Test lambdy http://upload.ebastlirna.cz
Ten test lambda sondy propan-butanovým horákem mne zaujal, ale asi bych to nezkoušel, měl bych strach z poškození sondy.
Ten test lambda sondy propan-butanovým horákem mne zaujal, ale asi bych to nezkoušel, měl bych strach z poškození sondy.
Lambda sonda - popis
Tady je docela dobrý popis principu a funkce: http://www.hw.cz/externi/1632/