Indukční ohřev

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#31 Příspěvek od janousek »

Jak biologické? Při hoření spotřebovává kyslík stejně jako nafta. Nebo je to na jiném ekologickém principu? :psouk:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#32 Příspěvek od rnbw »

Ako sa to startuje v zime pri -10 stupnoch?

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#33 Příspěvek od Maskot »

Blbe skoro vubec. :D Reseni je vyse uvedene dvouokruhove napajeni motoru.

Uživatelský avatar
benyrfg
Příspěvky: 9
Registrován: 20 lis 2009, 01:00

#34 Příspěvek od benyrfg »

biologické jako že se při hoření spaluje rostliný olej, což je obnovitelný zdroj

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#35 Příspěvek od rezis »

To že je hustý není jediný problém. Kdo si to myslí je na omylu. On i zahřátý má blbou viskozitu. Dalo by se to srovnat asi že nafta v -10C má viskozitu jako olej v 70C. Navíc ruzné oxidy se dostávají do oleje kde způsobují jeho houstnutí a ztrátu mazacích vlastností.
Nejméně náchylné jso u na to staré nizkovykonné nepřeplňované motory s litinovou palicí a řadovým čerpadlem. Jinak třeba rotaxy lítají jeden za druhým. O tom co to udělá s PD ne CR jsem nikde nečetl. Asi se ještě nenašel blázen co by to zkoušel.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#36 Příspěvek od Davidsev »

Já bych řekl že ten olej krásně rozleptává těsnění, ale třeba je to jen moje hloupá domněnka.. :?:
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#37 Příspěvek od rezis »

On mimo jine zahustuje olej. A nici jeho mazaci schopnosti. Cim jako prvni zabije turbo. Ono toho je na netu spousta. Jinak by automibilky nemely napsano ze zaruka se neztahuje pokud pouzivas alternativni , nebo biopaliva....
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#38 Příspěvek od FERYACT »

Co takhle vyrobit ponorný odpor /ponorný vařič/ a umístit ho přímo do toku
oleje.Bylo by to z malými ztrátami.

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

Re: Indukční ohřev

#39 Příspěvek od mtajovsky »

benyrfg píše:Zdravím, potřeboval bych poradit jak vyrobit jednoduchý indukční ohřívač, na 12V, nepotřebuji žádný velký výkon, potřebuji jen ohřívat trubičku průměr 10 mm, kterou protéká olej cca na 70°C
Pokud chcete provádět vlastní konstrukci, tak mám dojem, že chybí to základní - výpočet potřebného výkonu ohřevu. Z toho se pak může odvíjet debata, jak nejlépe na to.

Asi bude nutno využívat tepelné kapacity ohřívače, protože nárazová spotřeba motoru může několikrát převýšit spotřebu proměrnou. Pokud počítáme s rezervou s průměrnou spotřebou 7l/100km a cestovní rychlosti 120 km/h, pak je potřeba ohřát 7l oleje za 50 minut, tj. za 3000s z teploty až -10 st. na +70st, tj. až o 80 st. Měrné teplo oleje je kolem 0,5 kcal/kg.K = 2085 J/kg.K. Hustota oleje je asi 800 kg/m^3.

Potřebný výkon tedy bude:

(0.007 x 800 x 80 x 2085) /3000 = 311,36W

K zajištění potřebného ohřevu i ve špičkovém odběru bych volil výkon větší - asi tak 600W a teplotu nějak termostatoval. Stálou teplotu je taky možno zajistit velmi výkonným zdrojem tepla s nízkou teplotou, jako je ohřev chladící kapalinou. Z toho je vidět, že ten vzpomínaný indukční ohřev by nestačil, protože to bylo napájené z 12V s max. odběrem 3A, takže i při 100% účinnosti je výkon tepeného ohřevu jen 36W.

Výše uvedená úvaha si neklade žádné nároky na správnost, nikdy jsem to v praxi nepočítal a nemám s tím žádné zkušenosti.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#40 Příspěvek od rezis »

K tomu všemu by bylo nutno připočíst fakt, že nafta v motoru koluje avrací se do nádrže. Takže průtok je velmi slušný.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
LudvikD
Příspěvky: 4
Registrován: 03 led 2010, 01:00

#41 Příspěvek od LudvikD »

Posílám jen takový nápad, který jsem jednou potřeboval a použil. Možná se bude někomu hodit.
Kovová trubička je vodivá, proto je nutné ji izolovat. Vyrobíme velmi hustou kaši z porcelánového prachu a vodního skla. Není to jednoduché sehnat porcelánový prach(čím jemnější tím lepší), nicméně několik porcelánek u nás ještě funguje. Vodní sklo se snad dá ještě dnes koupit v drogerii, doufám. Do této husté směsi namočíme trubičku. Pozor konce musí zůstat čisté. Trubičku upneme do aku vrtačky a necháme ji ve vodorovné poloze pomaloučku točit dokud směs nezaschne. Můžeme ji pomoci horkovzdušnou pistolí.
Na takto vyrobenou trubicku už můžeme namotat topné tělísko z odporového drátu. Fixovat jej můžeme buď opětovným namočením do porc. kaše stejně jako předtím, třeba. Nebo jinak, hi. Pozor. To co jsme vyrobili, je sice tvrdé jako kámen, ale křehké. Pozor tedy na otřesy. Nevím, jestli je to přesně to, co potřebuješ, ale ber to jako inspiraci.

Uživatelský avatar
piitr
Příspěvky: 1003
Registrován: 19 říj 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od piitr »

rezis píše:K tomu všemu by bylo nutno připočíst fakt, že nafta v motoru koluje avrací se do nádrže.
Jéé, takovej motor bych chtěl. Já musím pořád tankovat. :prst:

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#43 Příspěvek od vrky »

piitr píše:
rezis píše:K tomu všemu by bylo nutno připočíst fakt, že nafta v motoru koluje avrací se do nádrže.
Jéé, takovej motor bych chtěl. Já musím pořád tankovat. :prst:
Přepadem od vstřikovačů

Uživatelský avatar
piitr
Příspěvky: 1003
Registrován: 19 říj 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od piitr »

vrky píše:Přepadem od vstřikovačů
A já jsem si říkal, že by to bylo nějaký moc jednoduchý. Tak škoda, no.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#45 Příspěvek od rezis »

piitr píše:
rezis píše:K tomu všemu by bylo nutno připočíst fakt, že nafta v motoru koluje a vrací se do nádrže.
Jéé, takovej motor bych chtěl. Já musím pořád tankovat. :prst:
Jo jo srandičky, víš jaký je to problém když jedeš dál aby ti nepřetekla nádrž? :wink: Oni tam totiž v sérii monrují na tu vrácečku menší průměr hadičky. Takže se může méně vracet než přitékat. Ale já jsem to dotáhl k dokonalosti. Dal jsem menší hadičku na přítok a větší na odtok. A tím mi víc z motoru odtéká než do něj přitéká. :lol:
Raději už nic nepíšu ať se toho někdo nechytne vážně.
Myslel jsem samozdřejmě vracečku.
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“